Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Slapen wil niet meer

Er zijn al vele draadjes gestart.. toch ook hier nog een keer een slaapprobleem draadje..
Mijn dochter is nu 2 jaar en 8 maanden.

PROBLEEM:
gaat maandag naar gastouder, dinsdag naar peuterspeelzaal (middag), woensdag papadag, donderdag gastouder, vrijdag peuterspeelzaal (ochtend), zaterdagochtend zwemmen.

Bijna elke middag gaat ze nog naar bed en ligt dan anderhalfuur te zingen en te praten. Na die tijd komt ze er uit met tot gevolg dat ze tegen 17.00 helemaal bekaf is en de hele situatie er niet gezelliger van wordt.

Nu sliep ze voorheen wel netjes van 19.00 tot ongeveer 7.00 waardoor ze het wel trekt.
Tegenwoordig slaapt ze pas tegen 20.30 in (voor die tijd zingen en praten)
Ze ligt rustig in bed en is in die zin niemand tot last maar die dwarse buien aan het einde van de dag omdat ze eigenlijk te moe is.....

Alles wat we doen doet ze met veel plezier mee, maar krijgt ze te veel te verstouwen in een week waardoor ze niet slaapt?
Moet ik haar nu wel of niet naar bed brengen, heeft iemand een 'nu gaat mijn kind slapen' truc?

Ik weet het niet meer..
Hoop dat iemand een oplossing heeft.
Groet Tulpie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

07-04-2009 om 12:50

Het klinkt misschien raar...

...maar ik zou het middagslaapje afschaffen. Haar dus niet meer op bed leggen.

onze zoon had deze fase met 2 jaar ook. Hij wilde niet meer slapen, maar was 's avonds erg moe. Toch kwam hij daar vrij snel doorheen, blijkbaar haalde hij het uiteindelijk toch 's nachts wel weer in. Je hebt kans dat jullie dochter dan ook weer om 19 uur gaat slapen.

Eventueel kun je in het begin haar nog om de dag 's middags naar bed brengen. Of, wat wij ook wel eens deden, rond het middaguur een rondje gaan rijden met de auto, dan wilde onze zoon ook nog wel eens in slaap vallen (maar meestal was-ie 's avonds dan weer langer wakker).

groet, Mamvantwee

Limi

Limi

07-04-2009 om 19:58

Hier zelf

Die van mij is 2,5 en die geeft zelf aan wanneer hij moe is. Ik heb hem dus nog nooit 's middags naar bed gedaan; hij gaat zelf op de bank liggen en valt dan in slaap. Dit wordt naarmate hij ouder wordt steeds later. Vandaag was het 18:00. Hij wordt dan rond 20:00 weer wakker. Ik ga er vanuit dat zijn dutje en zijn nachtrust op een gegeven moment vanzelf gaan samenvallen. Voorlopig wordt hij nog wakker als hij voor 20:00 in slaap valt, dus hem ophouden tot 19:00 of zo heeft geen zin. Per nacht slaapt hij 10-11 uur en heeft daar voldoende aan. (Hij mag er zelf uitkomen en wordt niet wakker gemaakt.)

Waarom doe je haar niet even naar bed als ze moe is? Dus aan het eind van de middag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.