Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Slecht etend zoontje

Mijn zoontje van 20 maanden eet de laatste tijd ontzettend slecht. Van z'n brood eet hij maar een paar hapjes en van het avondeten eet hij sinds een paar dagen helemaal niets. Alleen een beetje yoghurt als toetje.
Gelukkig eet ie wel goed fruit, maar verder wil hij vooral de zoete dingen uit de snoepla. Daar let ik nu al wat meer op, dat hij dat wat minder krijgt, en daardoor hopelijk meer gaat eten van de gezonde dingen, maar het wil nog niet echt lukken.
Iemand tips??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eten

Doe vooral iets waar je jezelf goed bij voelt.
Ik houd er zelf niet van dus ik heb nog nooit een snoepla gehad. Ik had wel koekjes en daar kon kind onbeperkt van eten want in de groei. Verder bood ik fruit aan en groente en brood en sap en gewoon gezonde dingen.
De meeste kinderen gaan vanzelf wel eten als ze honger hebben.

Vis

En vis, haring en makreel, goed op de graten letten dat die eruit zijn. Op die leeftijd dan. Later wilden die kinderen alleen nog vispatatjes en viskoekjes.

dc

dc

20-10-2011 om 20:24

Hoe wij het doen

We hebben vaste tijden voor de maaltijden, en ook voor de snack. Tijdens de maaltijden scheppen we gewoon van alles op voor de kinderen, en verder praten we en letten niet op het eten. We zitten altijd zeker ruim een half uur/40 minuten aan tafel trouwens. De ene keer eten ze wat meer dan de andere keer, maar ze groeien als kool. En doordat we er verder geen aandacht aan besteden is het nooit een strijdpunt geworden.

De snack is na school, rond een uur of 15.30, na een stuk fruit of compote. We eten om 18u avondeten, dus dan hebben ze weer flink trek!

Tanden kiezen

en daarna gaat het weer beter, ik heb trouwens geen snoepla dus dat probleem heb ik niet.

marije123

marije123

22-10-2011 om 08:39 Topicstarter

Reacties

bedankt voor jullie reacties. Heb ergens wel het idee dat het misschien wel met tanden of kiezen te maken heeft, want hij eet echt belazerd, en dat ken ik eigenlijk niet van 'm Hij is ook net ziek geweest, misschien dat ie nog wel niet helemaal fit is.
Hij krijgt nu wel minder tussendoortjes (eerlijk is eerlijk, daar was ik nogal laks in, ben er zelf ook gek op) maar dat lijkt nog weinig uit te maken, hij eet gewoon bijna niet en 's avonds gewoon niets.
Nouja, ga proberen me er geen zorgen over te maken en hoop dat het binnenkort weer beter gaat.
Groetjes Marije

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.