Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Renée Sijbers

Renée Sijbers

04-04-2010 om 14:18

Slecht slapen vanaf geboorte t/m nu


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Berber

Ik heb ook nog een vriend die het zelfde ondergaat en die nogal een drukke baan heeft. Plus dat ik het met een nachtje niet ga redden.
Maar goed, afgelopen nacht wel doorgeslapen!!
En komend weekend gaat ze een nachtje logeren, dus dat is al iets

Guinevere

Guinevere

08-04-2010 om 14:40

Hier toch anders, pelle

Hier speelde er toch iets anders hoor Pelle. Guinezoon had prima geleerd om in slaap te vallen. Alleen werd hij na 3 kwartier weer wakker. Hij had namelijk niet geleerd hoe je in een _diepe_ slaap moest komen. Hij bleef hangen in zijn 1e slaapfase. Daarna was het weer tijd voor eten, in zijn beleving tenminste. Dat geintje haalde hij dus gerust 6-7 keer op een nacht uit.
Anyway, de oplossing was hier dus óók om erbij te blijven zitten. Niet hem uit zijn bedje halen, maar speen er weer in en de mantra "ga maar lekker slapen" opdreunen. Dat lukte overigens pas toen hij écht over zijn nachtvoedingsperiode heen was (met dik 1 jaar dus, de vreetzak).

Werkt

Je kind alleen laten huilen totdat het in slaap valt werkt zeker voor Pelle en voor andere ouders om het na verloop van tijd in slaap te laten vallen. Mijn mening en advies voor ouders is dat het echter alleen op korte termijn werkt. Met korte termijn bedoel ik de gehele kinderjaren. Het kind zal minder huilen en later eveneens in de tienerjaren en als volwassene. Het heeft al heel vroeg geleerd dat huilen afgewezen/genegeerd wordt door mensen. En huilen is een heel belangrijke manier om spanning te ontladen en trauma (groot/klein) te verwerken.

Kiki

Kiki

10-04-2010 om 23:20

Lol berber

Ik dacht precies hetzelfde. Ik heb mijn zoontje dus nooit laten huilen en die is me toch een partij kleinzerig en kan zo mieperig zijn

Vanmorgen een half uur lang gehuild omdat ik melk in een glas deed in plaats van een beker.

Nee BamBam, dat verkoop je niet aan me. Het ligt aan het kind. Het kind van Pelle reageerde wel goed op haar aanpak, mijn zoontje zou dat niet gedaan hebben

Mijn zoontje is heel gevoelig voor omkopen, dus hij proeft zijn eten altijd ook al lust hij het niet, maar ik heb verhalen gelezen over kinderen waar dat echt niet zou werken.

Ieder kind is nu eenmaal anders en iedere ouder doet het anders.

dc

dc

11-04-2010 om 00:04

Vitamine d?

Ik heb niet de voorgaande reacties gelezen. Onze oudste sliep belabberd slecht totdat ik een paar keer vergeten was vitamine d te geven. Heel vaak getest, en het bleek inderdaad daaraan te liggen. Hij krijgt nu 1 shot per jaar en slaapt goed. Het is echt heel erg zeldzaam, maar je kunt het proberen.

Rembrand

Rembrand

11-04-2010 om 19:36

Vitamine d => pindaolie.

Bij allergische kinderen kan het een rol spelen dat vitamine D in arachideolie ( pindaolie ) is opgelost.
Dit kan een reactie geven.
M.

dc

dc

11-04-2010 om 22:50

Rembrand

Hij is niet allergisch voor pinda's, dus dat lijkt me raar.

Rembrand

Rembrand

11-04-2010 om 23:00

Tja, dan weet ik ook niet waar hij onrustig van werd
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.