Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

30-01-2011 om 11:58

Speelgoed

Waar spelen jullie dreumesen tussen 1,5 en 2 jaar mee? Ik heb het idee dat ik nieuw speelgoed nodig heb, maar geen idee wat.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dani

dani

30-01-2011 om 12:18

Puzzels en boekjes

Hier is meneer gek op puzzelen en op boekjes lezen. Verder hebben we blokken (lego duplo). Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat hier verder nog uitkomt, want idd lijkt hij soms wel toe aan iets nieuws.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-01-2011 om 18:59

Speelgoed van grote broer

Eigenlijk speelt mijn dreumes wel met alles. Maar het keukentje is populair, een fietsje, een boerderij die geluid maakt, knikkerbaan, kip aan een stok om mee te lopen, autootjes die vanzelf gaan rijden of geluid maken, grote broer zelf

En natuurlijk mijn telefoon en alle afstandbedieningen hier in huis.

En hier

wordt er veel gespeeld met de poppen en alle bijhorende spullen. Verder wordt er veel gedanst, boeken (boerderijdieren zijn favoriet) foto albums kijken, stapeltoren achtige dingen zijn ook wel in, en dagelijks bezig met het keukentje, af en toe op het loopfietsje en ook kijkt ze elke dag wel een dvd (muis, baby einstein). Ze heeft ook wel wat van die electrische speeltjes met knopjes en geluidjes ed, dat heeft ze dan dagelijks ook een keer of 10 een paar seconde vast.

Maar hier is het poppentijdperk weer goed aangebroken, grappig dat de oudste dat ook precies op dezelfde leeftijd ging doen. Ik zal weer eens wat kleertjes en luiers kopen, dat is afgelopen jaren verdwenen.

Oh en tekenen

vind ze ook wel een minuut of 5 leuk, ik heb van die dikke stiftjes en dan krast ze wat vrolijk. Tijdschriften scheuren vond mijn oudste ook altijd wel leuk maar dat waardeerd deze weer niet.

ayla

ayla

30-01-2011 om 20:26

Zoon

was rond die leeftijd al verzot op zijn houten trein, hij kon hem nog niet in elkaar zetten maar wel de treintjes van de berg laten rijden, dolle pret.

Mayte*

Mayte*

30-01-2011 om 21:57

Auto's, auto's en auto's

Auto's van de duplo
Auto's van de playmobil van grote zus
Auto's van grote broer
De boerderij van Little People, om auto's in te stoppen
De garage van Little People
Alles met knopjes, al tovert hij de draadloze muis en de afstandsbediening ook om in een auto, waarmee hij door de kamer schuift als ik niet oppas.

En af en toe: stoffen bal, verpakkingen en daar dan dingen in doen en uithalen (vooral auto's), mijn pannenkast met draaiplateau, de kast met plastic bakjes overhoop halen.

Wat hij trouwens heel fijn vindt aan het eind van de dag is om aan tafel te spelen met een paar autootjes en wat poppetjes. Echt een vondst! Kan ik even rustig koken en hij houdt zichzelf dan prima bezig.

Kiki

Kiki

30-01-2011 om 22:38

Hier ook auto's

en een toetsenbord en een muis die we niet gebruiken. Knopjes drukken is immer zo leuk.

Boekjes lezen is de nieuwe favoriet en verder alles waar hij niet aan mag komen. (computer, CD-collectie, de mappen van de administratie, de inhoud van mijn keukenkastje)

Ik wil ook nog wel eens een lading speelgoed in een oude handtas doen, is hij zo een half uur bezig met de tas leeg te halen. Kunnen wij nog een half uurtje langer slapen.

Helaas doet hij dat ook met mijn laptoptas en handtas, zodat ik regelmatig mijn hele huis door kan op zoek naar mijn sleutels, telefoon en mijn portemonnee

Pannen, intertoys gids en duplo

Pannetjes, bordjes, bestek en dan wordt hier iedere dag gekookt, vooral blokoli doet het goed (tot het 's avonds echt op haar bord ligt).

Verder is de Intertoys gids een hit, inmiddels is de tweede al bijna helemaal aan gort.

Duplo doet het ook goed, vooral als grote broers een huis bouwen waar dochter van alles in kan stoppen.

Poppen niet, de eerste pop die ze kreeg op haar eerste verjaardag heeft ze vakkundig vermoord.

liora

liora

31-01-2011 om 11:09

Xanneke

Heb gereageerd hoor bij kinderopvang!

Mijn zoon heeft nu van die ringen van Fisher Price, een puzzel, een vormenstoof, en veel ballen, auto's (maar die laat hij een beetje links liggen). Veel rijdend en geluidmakende dingen.

Boekjes vindt hij leuk, maar ik heb nu het idee dat hij op alles een beetje uitgekeken raakt, vandaar dat ik wat nieuwe dingen voor hem wil.

Heb laatst al heel veel heel erg baby-achtig speelgoed weggedaan, maar denk dat er nog meer wegmoet.

Hij kijkt Teletubbies, klimt op dingen, stopt dingen ergens in. Vindt het loopkarretje leuk, het fietsje, dat soort dingen. Ik weet het gewoon niet zo goed eigenlijk.

Liora

Rosase

Rosase

31-01-2011 om 16:28

Keukentje

Is hier echt de hit. Vanaf kleins af aan heeft ie een tik vwb bekertjes, potjes en pannetjes. En hoe ouder hij wordt, hoe meer het gaat lijken op echt koken. En echt vanalles wordt er hier gekookt, tot aan pionnetjes en dobbelstenen en memorykaartjes aan toe.

Heb je al eens nagevraagd waar hij op de opvang vaak mee speelt, dat is vaak ook wel een goede indicatie.

Die van mij staat, je raadt het al, ook daar de hele dag in de keuken....

Schoolbord

mijn dreumes is dol op duplo, houten treinbaan en puzzels.

Ik hou me niet overigens niet altijd aan de leeftijdsadviezen, ze maakt nu 3+ puzzels (ze is net 2), maar speelt ook nog graag met de vormenstoof (advies 3-18 mnd). Die puzzels koop ik overigens meestal op rommelmarkten e.d., ze puzzelt ze echt compleet stuk. Zien ze er te erg uit dan haal ik een nieuwe lading en gooi de oude weg.

En voor Sinterklaas heeft ze een schoolbord met krijtjes gehad, dat was een regelrechte hit, is ze echt uren zoet mee!

Hij is wel toe aan iets nieuws

Mijn jongste is van dezelfde leeftijd maar speelt al tijden niet meer met de ringentoren en vormenstoof. Ik denk dat je zoon wel aan iets nieuws toe is. Hier is Duplo favoriet, hij speelt hier echt leuk mee (én lang!). Verder puzzels (gewone, niet die houten inlegpuzzels) 6 stukjes kan hij zelf met 9 stukjes heeft hij nog wel een beetje hulp nodig. Staat 3jr+ op de doos maar stoor je daar niet aan. Ook leuk is een loopauto of een Fischer Price boerderij (little people geloof ik)

Zoon wordt in maart 2 en bedenk me suf wat ik moet geven.. hij heeft al een oudere broer dus eigelijk hebben we alles al in huis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.