Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Speelgoed in auto

Binnenkort gaan we op vakantie. Ons zoontje is erg actief en houdt niet van lang stilzitten. We hebben dus voor een bestemming in Nederland gekozen op iets meer dan een uurtje rijden. Toch is dat al veel voor onze dreumes. We gaan sowieso tussendoor ergens even een tussenstop maken, maar ik ben ook op zoek naar leuk speelgoed voor in de auto. Hebben jullie tips?

Rijden tijdens een slaapje gaat hem niet worden. Zoontje doet er in de auto meestal al een uur over om in slaap te vallen. Tegen die tijd zijn we er al en zou hij dus zijn slaapje overslaan. Niet wat we willen.

Vindt hij een luisterboek of kinderliedjes al leuk? Of een boekje met dierengeluiden dat hij zelf kan ‘lezen’. Mijn eigen frutsel wenste op die leeftijd continu live toegezongen te worden in de auto, anders krijste hij alles bij elkaar. Misschien is dat nog een optie

Die van mij vindt het leuk om boekjes te ‘lezen’ in de auto. En we hebben altijd kindercd’s aan in de auto. Word je zelf wel wat tureluurs van als je al die kinderliedjes voor de zoveelste keer hoort😅

Wij hebben voor peuter wat van die kleine boekjes in de auto en een magnetisch tekenbord, vooral als we wat langer rijden, halverwege dat ding laten pakken, zeker half uur zoet. Daar vermaakt hij zich prima mee. Oh ja en wat paw patrol figuurtjes. Zit dan allemaal in zo'n organizer aan de stoel zodat hij het zelf kan pakken 
Maar gelukkig vind zoon zitten en naar buiten kijken ook prima... appeltje eten en iets drinken ook goede afleiding als we langer rijden.(onze vakantie bestemmingen zijn ook altijd in Nl en niet langer dan 2u.

Heb ook wel eens gehoord van andere dat raamstickers plakken leuk is.

Hier hebben ze een autotas. Die mogen ze pakken als we langer dan een half uur in de auto gaan en daar zit van alles in; boekjes, mini-kleurboekje met potloodjes, speeltjes en frutseldingen (pop-it, spinner, ed) 
Ook hebben we Cd's met kinderliedjes en Nijntje luisterboeken en we zorgen dat we altijd een film van Disney+ (of Netflix) gedownload hebben voor 'noodgevallen', die mogen ze dan op onze telefoon kijken 

Ik laat peuter zelf altijd een boekje kiezen. Dan is dat aantrekkelijker dan als ik heb bepaald welk boekje het wordt. En toen ze nog dreumes was, ging ook het tekenbord vaak mee de auto in.

Pluche poppen van Disney of K3 deden het bij ons prima. Doen ook niet zo'n pijn wanneer ze  ermee gaan slaan of gooien 

Boekjes lezen gaat helaas niet, dan gaan ze spugen. Maar luisterboeken via spotify daarin tegen, ideaal.

Boekjes, luisterboeken, kinderliedjes luisteren en meezingen, magnetisch tekenbord, sticker boek, stickers voor op de ramen (van die stickers die herplak baar zijn), autootjes en poppetjes (nadeel is dat ze makkelijk vallen), kleurboek (als ze een tafeltje in hun stoel hebben of je iets kan meenemen wat op een tafel lijkt.)

Ook leuk is om spelletjes  te spelen als rode auto's tellen, wie het eerst een gele auto ziet of iets dergelijks. Dat gaat zo met 2 jaar al wel. 

Als ze zich echt enorm vervelen geef ik mijn telefoon met video's en spelletjes. 

Videoschermpje aan hoofdsteun bevestigen en filmpje laten kijken.
Hier ook kinderen snel wagenziek, dus een boekjes in onze auto.

Flanagan schreef op 31-07-2021 om 08:59:

Videoschermpje aan hoofdsteun bevestigen en filmpje laten kijken.
Hier ook kinderen snel wagenziek, dus geen boekjes in onze auto.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.