Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Speelgoed voor in de auto

Aangezien mijn jongste van bijna 3 nogal vaak mee moet in de auto zoek ik iets leuks om tijdens de rit mee te spelen. Ook handig voor de vakantie. Een tekenbord heeft ze met zo'n pen eraan vast, zodat ze die niet kan laten vallen, behalve dan het hele tekenbord natuurlijk. Ze heeft ook een autostuurtje, maar daar is de lol wel weer een beetje vanaf. Wat gebruiken jullie in de auto? Ze mag 's avonds ook altijd even voor het slapengaan in haar bedje spelen. Welk speelgoed gebruiken jullie daarvoor?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

31-03-2010 om 09:41

Dvd

Misschien vind je het niets hoor. Maar voor lange afstanden (vakantie) vind ik een DVD speler toch ideaal. Teletubbies of Dora/Diego erin en kijken. Zou hou je een kind toch een hele tijd rustig. Maar stickertjes op de ramen zijn ook leuk. Maar ik moet zeggen een dvd speler is voor ons ideaal. (Maar wij hebben dan ook wel drie kinderen op de achterbank)

vlinder72

vlinder72

31-03-2010 om 10:26

Op vakantie

hebben wij een dvd. Verder geen speelgoed. Ze kijken maar naar buiten of zo. Alleen nu de oudste kinderen zelfstandiger worden nemen ze nog wel eens een Nintendo mee. Onze dochter van 4 heeft eigenlijk nooit iets in haar handen en dat terwijl wij toch ver moeten rijden om naar familie te gaan (minstens 1 uur). Onze baby heeft ook geen speelgoedjes in de auto. In bed pakken de kinderen een boekje als ze 's avonds nog niet kunnen slapen. Bed van dochter ligt dan ook vol met boeken.

3kidsmam

3kidsmam

31-03-2010 om 10:57

Ook dvd

ook wij hebben een dvdspeler in de auto. Voor ik kinderen had vond ik dat belachelijk maar ik moet zeggen, het werkt perfect. Ik heb drie kinderen die echt een hekel hebben aan autorijden en daarbij ook nog eens misselijk er van worden. Sinds we een dvdspeler in de auto hebben, houden ze het al snel een uur vol zonder te zeuren.
Verder nemen ze nog wel eens popjes ofzo mee maar uiteindelijk doen ze daar niet zoveel mee.

Massi Nissa

Massi Nissa

31-03-2010 om 12:55

Dromen

Onze dochter kan gerust anderhalf uur achterin wegdromen. Vaak valt ze zelfs echt in slaap. Waar ze soms wel mee speelt: een stapel boekjes, een paar knuffels. Af en toe krijgt ze iets lekkers achterin, een appel ofzo. En af en toe zetten we een CD met kinderliedjes aan. Dat vindt ze erg leuk. Op het moment is Cowboy Billie Boem favoriet (tip van dit forum).
Groetjes
Massi
PS: Aan dingen als draagbare DVD-spelers beginnen we zo laat mogelijk. Onze dochter is dol op filmpjes, maar zolang ze het onderweg niet nodig heeft, doen we net of onze neus bloedt .

Autobingo

3 jaar is nog net een beetje jong, maar voor oudere kinderen is autobingo een groot succes. Je hebt voor 3 personen bingokaarten met plaatjes erop (4 varianten: aan zee, in de stad, op het platteland en nog een). Je moet buiten de plaatjes zoeken. Bijvoorbeeld: stoplicht, vliegtuig, paard, tractor, etc. En als je er een ziet mag je het plaatje aankruisen. Rij of kolom vol is BINGO!! (Kaarten zijn geplastificeerd en met tissue ofzo schoon te vegen).
http://www.bol.com/nl/p/speelgoed/auto-bingo-tin-box/1004004006565099/index.html

Luister cd

Hier zijn de kids gek op luister-Cd's. De topper is Pluk vd Petteflet, maar ook Kikker is favoriet.

Verder nog een Dora-laptop en boekjes.

We hebben een DVD-speler, ooit een keer gekregen in een kerstpakket,maar gebruiken die eigenlijk alleen op vakantie (in de auto naar Frankrijk of in een huisje waar geen TV/DVD is).

angel3

angel3

31-03-2010 om 20:34

Uh niks?

jemig kinderen hoeven toch niet ALTIJD geëntertaind te worden. Zitten en rijden. Hooguit koekje en pakje drinken. Alleen op vakantie als we 12 uur moeten rijden doen we een dvd speler of wat speeltjes. Maar eigenlijk ook pas sinds ze 4 zijn. Daarvoor zitten, slapen, hooguit een cdtje en zelf wat zingen of iets....

Guinevere

Guinevere

31-03-2010 om 20:57

Geen dvd

Hier gaan we ook (in de auto dan) DVD-loos door het leven. Het is juist heerlijk, als ze leren zichzelf een dag te vermaken met niks of het landschap. Wel ligt er bij ons meestal een lading auto's en duplo achterin, en zo'n tekenbord.

Tarole

Tarole

31-03-2010 om 22:40 Topicstarter

Fijn jullie reacties

Een DVD lijkt me een goed plan. In ieder geval voor de vakantie en de hele lange ritten. Ik moet de kinderen wel even anders groeperen, want de leeftijden lopen nogal uiteen. Maar in combinatie met nintendo gaat het misschien wel. Ik moet 4x per dag een half uur naar school voor oudste. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dan te lui ben om elke keer een dvd op te zetten. Gewoon naar buiten kijken wordt wat saai elke keer dezelfde route. Maar goed, gekletst wordt er natuurlijk ook wel.
Wat leuk Pelle dat jouw kinderen ook nummerbordbingo spelen. Dat doen mijn oudsten ook vaak. Voor mijn jongste is het nog te moeilijk. Poppetjes e.d. wil ze wel graag in haar handen, maar ze laat ze ook vaak vallen en dan krijgen we het gezeur dat ik het op moet rapen, wat natuurlijk niet kan omdat ik moet rijden. Zo'n computertje is ook leuk, zou die niet vallen Wiggie?

Tango

Tango

01-04-2010 om 21:56

Dvd

De dvd-spelers gaan hier pas aan als de rit langer dan 1 1/2 uur duurt, dus dat is alleen bij vakanties en weekendjes weg e.d. Verder moeten ze zich inderdaad maar vermaken met wat speeltjes e.d. Boekjes is hier geen succes, worden ze allebei echt misselijk van. Afgelopen week zat Tangozoon nog ergens in te bladeren tijdens een rit, overgeven was het gevolg.
DS hebben we niet, geen idee dus hoe dat gaat. Verder wel vaak muziek aan in de auto of zelf zingen. Het bingspel vind ik wel een leuke, al weet ik niet of dat dus werkt bij onze kids, omdat ze dan toch steeds op dat kaartje moeten kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.