Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mae Ann

Mae Ann

08-11-2009 om 07:08

Speentjes

Hoi, ik lees hier al een poos mee.
Ben benieuwd naar andere dreumessen met speentjes en hoe jullie dit aanpakkken.
Ik heb eigenlijk een hekel aan die stomme speentjes, maar mijn zoontje van 16 maanden niet. Als het aan hem lag, liep hij de hele dag met dat ding in z'n mond. Dat mag hij dus niet, en ik probeer het te beperken tot slaapjes, auto ritjes of bijvoorbeeld bij boodschappen doen in de buggy. Maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ik bezig ben en hij zeurderig is en dat ik hem dan toch maar dat speentje geef... daar voel ik me eigenlijk helemaal niet goed bij maar aan de andere kant denk ik ook vaak 'ach, als hij dat nou lekker vindt, gaat vanzelf wel weer over, wat kan het eigenlijk voor kwaad?'
Ben benieuwd hoe anderen met speentjes-dreumessen hier over denken...
Dank, Mae Ann

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier lapje

Jongste heeft geen speen, maar een lapje. Sleept deze het liefst ook overal mee naartoe en dat wil ik niet. Lapje hang ik na het slapen dan ook over de rand van zijn ledikant en dat krijgt hij pas weer als hij weer gaat slapen.

Zolang hij het ding niet ziet, prima. Heeft hij hem in beeld, dan is het piepen geblazen.

Uit het zicht leggen, zou mijn advies zijn?

Groet,
Linda

Kiki

Kiki

08-11-2009 om 14:04

Mijn zoontje heeft een schaap

zijn beh. Vieze stink beh noemen we hem, dat ding blijf je wassen maar hij ziet er niet uit.

Hij kan niet zonder en we hebben er uit voorzorg drie aangeschaft. Die rouleren tussen wasmand, droger en zijn bedje.

Dat ding gaat ook overal mee naar toe, maar ik probeer hem zoveel mogelijk uit zicht te houden.

Hier ook spenendochter...

Ook wij beperken het tot haar bedje of als ze echt heel moe is. Ze is ook 16 maanden.

Bij mijn zoon hebben we de spenen toen hij 3 was aan de paashaas meegegeven. Ging ook heel goed. Ik keer gepiept erom 's avonds en toen was het klaar...

liefs lisa

Geen speen meer

Wij hebben het speentje van mijn zoontje (nu 15 maanden) weggedaan toen hij zo'n maand of 11 was. Gewoon van de ene op de andere dag. En ja, het was in het begin wel even moeilijk, maar eigenlijk leek hij 'm verrassend snel al niet meer te missen.

Toen we een maand later op vakantie gingen, had ik z'n speen heel inconsequent toch maar weer bij de vakantiespullen in de auto gelegd met het idee dat het dan op de lange autorit naar Frankrijk beter zou gaan. Nou, meneer sabbelde er wat aan en gooide hem toen resoluut aan de kant en heeft er niet meer naar omgekeken.

Wat ik wil zeggen Mae Ann, als je je eigenlijk niet goed voelt bij die speen, probeer dan gewoon eens wat er gebeurt als je hem niet meer geeft. Is het drama te groot, krijgt hij 'm weer terug, anders ben je er mooi op tijd van af.

Chris

3kids mam

3kids mam

09-11-2009 om 20:48

Ook gek op de speen

Ik ben absoluut geen fan van spenen en heb alle drie mijn kids geprobeerd het zonder speen te doen. Bij de eerste twee is dit gelukt (ook zonder duim), maar de derde (15 maand) heeft echt, van baby af aan, heel erg de behoefte aan een speen. Wel heb ik altijd heel consequent alleen de speen gegeven als hij ging slapen en nog steeds krijgt hij hem alleen in bed.
Wat wel grappig is, is dat hij precies weet waar zijn speen ligt (in zijn bed) en zodra hij de kans krijgt naar boven te glippen of boven even te spelen, is het eerste wat hij doet, zijn speen uit zijn bedje halen (en dat koppie als hij er mee aan komt kruipen is echt triomfantelijk dan).
Ik heb wel geprobeerd om hem zonder speen te laten slapen maar dat is hier geen succes. Ben me nu aan het af vragen wanneer ik het ga doorzetten zonder speen, maar ik denk dat ik het nog maar even zo laat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.