Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Sprongetje rond de 25 maanden?

Bestaat het dat kinderen rond de 2e jaar een sprongetje of iets dergelijks maken?
Hier ineens van een gemakkelijke peuter naar een lastige peuter (sinds anderhalve week geleden) Moeite met inslapen en doorslapen, drammen,dreinen en zijn eigen wil doorzetten en doordauwen pff om moe natuurlijk van te worden en nu sinds gisteren dat hij dit alleen nog op momenten heeft als hij moe wordt en hij begint ineens 2 woordzinnen te zeggen en moeilijke woorden zegt hij bijna vlekkeloos na! Hij krijgt nu echt door dat hij door het praten iets duidelijk kan maken. Ervaring hiermee??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

04-10-2008 om 21:36

Ach

Weet je, het hele leven bestaat uit sprongetjes. Ik heb ook nog weleens een sprongetje!

Liora

Peuterpubertijd

welkom in de wereld van de peuterpuberteit!

thein

thein

06-10-2008 om 14:10 Topicstarter

Is dit peuterpuberen?

Dan is mijn zoon wel erg gemakkelijk aan het puberen. Het is nu allemaal weer ok en is nu dus weer de oude. Hij speelt weer lekker alleen, luistert weer goed en eten gaat ook prima.
Zelfs het slapen is nu weer bijna goed. Hij komt nog 1 keer tegen half 6 je legt hem in bed en dan komt hij tegen half 8 Zonder gezeur of gemopper gaat hij weer lekker zn bedje in.
Ik vond het meer op een sprongetje lijken. Als baby zijnde had hij dit "dwarse" gedrag ook altijd. Dus vandaar.

amk

amk

06-10-2008 om 15:46

Sommige kinderen

zijn gewoon akelijk makkelijk. Mijn dochter (net 3) heeft ook misschien 2 dagen iets van een peuterpubertijd gehad.
Ik maak mijn borst maar nat voor de gewone pubertijd, het zal er toch eens uit moeten komen.

Groet,
Angela

Jep

"Hier ineens van een gemakkelijke peuter naar een lastige peuter (sinds anderhalve week geleden) Moeite met inslapen en doorslapen, drammen,dreinen en zijn eigen wil doorzetten en doordauwen"

Ja hoor. Dit voldoet geheel aan de kriteria van Peuterpuberen. Dat is niet iets wat continue is, je kind ondergaat niet opeens een karakterwijziging ofzo. Het zijn buien. Maar als jij ze liever sprongetjes noemt, prima.

Hoelang gaan die sprongetjes door trouwens? Als je zoon straks 13 is en 'echt' gaat puberen, is dat dan ook nog een sprongetje?
Grapje. Fijn dat je zoontje weer lekker draait, op naar de volgende sprong dan maar!

Ik snap je wel hoor

Hoi,
thein ik snap je wel hoor. onze oudste had hele duidelijke sprongetjes. hij is nu 8 en heeft het nog steeds. een weekje superlastig, alsof hij groeit ofzo.
toen hij klein was ook heel erg.

derde kindje is nu net 2 en net als bij jou van de ene op de andere dag anders. slecht slapen,enz. maar dit is inderdaad de peuterpubertijd.
komt met een dag, gaat weer en komt weer. je hebt goede dagen en drama dagen.

hoe je het ook noemt, raar blijft het wel
groetjes,annemieke

thein

thein

08-10-2008 om 09:12 Topicstarter

Peuterpuberen

ik had altijd een hele andere voorstelling van peuterpuberen maar als dit dus puberen is dan heb ik blijkbaar mazzel dat het zo af en toe een flinke bui is en dat het daarna weer opklaart. Ik vond het eigenlijk meer op die sprongetjes lijken, dus vandaar dat ik dit me afvroeg. Want hij begint nu echt goed te praten en 2 woordzinnen te maken terwijl die dit voor die bui niet deed. Iig bedankt voor de reacties

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.