Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Juliëtte

Juliëtte

03-11-2008 om 12:40

Stotteren

Hallo,

Mijn dochter van 3,5 praat inmiddels honderduit en de hele dag door ;-o. Ze praat duidelijk en goed verstaanbaar, wisselt geen letters bijv en spreekt woorden goed uit. Maar de laatste maanden is ze ook gaan stotteren. Veel zinnen worden stotterend begonnen, wij merken geen verschil als ze druk bezig is of veel wil vertellen of als ze juist heel rustig is.

Voorlopig negeren we het, verbeteren haar niet, bevestigen alleen wat ze zegt. Oudere zus heeft een lachverbod gekregen als kleine zus stottert

Wie weet of het raadzaam is hiermee aan de slag te gaan via logopedie ?

Juliëtte

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha the first

Nasha the first

03-11-2008 om 20:40

Nog even afwachten...

toen dochter net op school zat begon ze ook ineens te stotteren....ik heb toen een gesprek met juf gehad, vaak is het zo dat kinderen in hun hoofd al vanalles willen vertellen, maar wat er via de mond nog niet uitkomt of te langzaam en daardoor dus gestotter, bij dochter is het alleen als ze heel druk is nog.....

Juul M

Juul M

04-11-2008 om 01:32

Vaak een periode

Mijn zoontje begon ook te stotteren. mijn man dacht dat het o.a kwam doordat ik hem tweetalig opvoedde en wilde daarom niet meer dat ik Nederlands tegen hem sprak.... Hij is er gewoon overgeen gegroeit en stottert al lang niet meer maar spreekt nu dus maar 1 taal.... Ik heb later wel op internet opgezocht en het schijnt heel normaal te zijn dat een kind door een stotter periode gaat... Ik heb er nu nog spijt van dat hij geen Nederlands kan spreken. Ik probeer nu met mijn jongste nederlands te praten dus hopelijk pikt hij nog wat op.
Maar als je je zorgen maakt kan het geen kwaad om het even te checken ergens...
Juul

Fonneke

Fonneke

04-11-2008 om 17:05

Veel leren praten

Onze dochter heeft ook een tijd flink gestotterd. Ik heb toen begrepen dat dat heel normaal is als een kind in korte tijd veel beter heeft leren praten. Dus in korte tijd veel nieuwe woorden heeft geleerd, meer en langere zinnen is gaan maken.
Het is hier ook inmiddels weer over.

Juliëtte

Juliëtte

05-11-2008 om 19:54

Dank jullie

we wachten nog maar even af hoe het gaat. Echt dodelijk ongerust ben ik niet, was alleen benieuwd hoe of wat..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.