Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Suffe vraag: tot wanneer hydrofiel luiers om af te drogen?

Tja, het is geen wereldschokkende vraag, maar man en ik hadden het er dit weekend over waarom we zoon nog afdrongen met een hydrofiel luier en of dat nog wel nodig is. Zoon is ruim 22 maanden en heeft geen gekke dingen met zijn huis.
Dus, tot wanneer droogden jullie af met een hydrofiel? En, kan ik nu overstappen op gewone handdoeken?

Maanve

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lisbeth

lisbeth

26-08-2012 om 20:15

Ehh na een paar maanden

Snap ook het idee van die luiers niet. Ben al snel overgestapt op handdoeken

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tuurlijk

Ik geloof dat ik alleen de eerste paar maanden (hooguit een half jaar) die hydrofiel doeken gebruikte en daarna gewone handdoeken. Waarom niet?

Clowntje

Clowntje

26-08-2012 om 20:44

Nog jaren!

Met een handdoek afdrogen kan natuurlijk wanneer je dat zelf prettig vindt, maakt niet zoveel uit volgens mij maarrr
Ik had ze deze zomer nog mee op vakantie, hele handige doeken, drogen goed en zijn lekker dun. Heel fijn voor het drogen van handen, gezichten. En dan is mijn oudste 7 en jongste 3

Vic

Vic

26-08-2012 om 20:54

Hihi

Dat zijn typisch van die dingen waar je bij je eerstgeborene (te) lang mee doorgaat. Ik geloof dat ik mijn jongste nog nooit met een hydrofielluier heb afgedroogd. Net als dat ik voor haar nooit babyshampoo gebruikt heb

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-08-2012 om 22:23

Nog steeds

En hij is bijna 4. En het is niet mijn oudste

Ik vind het heel fijne handdoeken en ik denk dat ik er voorlopig nog wel even mee doorga.

liora

liora

26-08-2012 om 22:56

Leuke vraag

Hydrofiel doeken, yeah! Voor mijn jongste van drie jaar gebruik ik ze nog maar wel gecombineerd met een gewone handdoek.
Eigenlijk begrijp ik niet waarom ze geen hydrofiel doeken maken op badlaken formaat. Ik wil mezelf er ook wel mee afdrogen!

Liora

Tarte Tatin

Tarte Tatin

26-08-2012 om 23:16

Nieuw leven

Ik heb die hydrofieldoeken bijna niet gebruikt voor de kinderen. Maar: ze gaan tegenwoordig door het leven als theedoek. Ze drogen
Fantastisch

Jaren

Zoon van bijna 7 gebruikt al enige tijd een gewone handdoek, maar dochter van 3,5 gaat nog met de hydrofielluier. Die dingen zijn lekker handzaam en nemen weinig plaats in in de was, ook zijn ze heel snel droog.

Groeten,

Temet

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-08-2012 om 09:51

Ooh fijn

Dacht al dat ik weer eens een tic had. Maar er zijn er dus meer die ontdekt hebben dat dit gewoon fantastische dingen zijn.

Maanve

Maanve

27-08-2012 om 11:46 Topicstarter

Leuk!

Leuk zeg al die reacties en hele uiteenlopende periodes hoe lang de hyfrofiel gebruikt is! Ik vind ze ook erg handig, nemen inderdaad weinig plek in in de was en drogen prima. Zolang ze niet versleten zijn (en ik heb toen ik zwanger was hydrofiels gekregen van mijn moeder van haar jongste, die 22 jaar geleden geboren is!) gebruik ik ze voor zoon. Tot hij het zelf echt té kinderachtig vindt .
Ok, dank dus voor de input, ik was bang dat ik een of andere geheime ouderrichtlijn had gemist waarin staat dat hydrofiels tot deze leeftijd echt beter zijn bla bla bla...

Bril

Ik maak mijn bril nog schoon met een hydrofiel washandje, van de opticien geleerd
Er zit geen houtvezel in zoals in zakdoekjes.

Erg prettige dingen

ik heb er een flink aantal mee genomen op vakantie, voor kinderen, mijzelf, schoon maken, afdrogen, al zonneschermpjes in de kinderramen etc.

ik heb ze ter plekke weg gegooid (oud) maar daar baal ik van want ik had ze volgend jaar ook wel kunnen gebruiken op vakantie, misschien scoor ik op marktplaats nog in de buurt een grote stapel en dan bewaar ik ze.

Hier ook nog

Ook hier gebruiken we ze nog regelmatig en op vakantie gaan ze ook mee! De kinderen zijn nu 9 en 11.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-08-2012 om 21:43

Hydrofylluiers rule!

Ik heb er geloof ik wel 30 in huis liggen en ik gebruik ze overal voor, behalve voor het afdrogen van de kinderen Kan ik wel weer gaan doen trouwens, scheelt idd een hoop ruimte in de wasmachine. Maar als theedoek, schoenenpoetsdoek, doek om het bad mee droog te maken, snot- en bloedneuzen te stelpen, vakantie-van-alles-doek doen ze het hier nog uitstekend.

Tango

Tango

27-08-2012 om 23:39

Maar...

Zo'n hydrofiel luier is toch veel te klein om een kind van 10 of 11 mee af te drogen?! Mijn dochter zou je er echt geen plezier mee doen, die wil het liefst een zo groot mogelijke handdoek.
Hier overigens de hydrofiel-luiers al lang de deur uit gedaan. Bij de oudste heb ik ze denk ik tot 2 jaar gebruikt, bij jongste volgens mij maar 1 jaar.

Yaron

Yaron

28-08-2012 om 16:53

Hier

Ik heb de hydrofielluiers bij de oudste 3 wel een jaar of 3 gebruikt, maar bij jongste maar een jaar. Zij ging heel snel met grote zus in het grote bad en dan pakte ik een handdoek uit de badkamer. De stapel hydrofielluiers liggen nog in de commode, maar die kan ik inderdaad wel ergens anders voor gaan gebruiken.

Tutdoekjes

Met afdrogen hetzelfde verhaal als Yaron maar hier zijn ze door de oudste en daarna nu door de jongste nog heel lang gebruikt als tutdoekje in bed. Mijn jongste is nu 3,5 maar als hij moe is of gaat naar bed moet er zo'n doek mee naar bed!
Beide heb ik ze dit ook aangeleerd wat een vaste knuffel leek me niks en doeken zat, lekker in de was en weer een frisse in bed!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.