Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

23-02-2010 om 09:54

Tekeningen

In het kader van mijn nieuwsgierigheid: wat tekenen jullie kinderen nu al?
Vanmorgen tekende mijn zoon (2,10) 2 keer een auto met 2 wielen en een paar prachtige koppoters met ogen en mond! Ik was apetrots, hij ook. Hij heeft ze aan de ramen opgehangen. Dit alles naar aanleiding van de dagelijkse tekenles met K3 (ned.3).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niets

Zoon houdt niet van tekenen en zijn tekeningen zijn echt nog krassen etc. Hij ziet er altijd wel een raket ofzo in. Hij begint net een beetje binnen lijnen te kleuren maar ook dat is heel even en dan vindt hij het welletjes en begint het gekras.

Kiki

Kiki

23-02-2010 om 14:21

Wow zeg!

Mijn zoontje is eergisteren twee geworden en die krast alleen nog maar op het papier en op de tafel en op de grond

Wel komt hij naar mij toe en zegt dat hij een K getekend heeft. 'Ja heel mooi schatje'

Massi Nissa

Massi Nissa

23-02-2010 om 20:20

Ook wow

Hier ook geen enkele herkenbare figuur, louter krassen. Wel zijn er pogingen om binnen de (buitenste) lijntjes te kleuren van een kleurplaat. En het gekke is dat dochter als ze van die fihuurtjes (vierkantjes, cirkeltjes, streepjes) krijgt die ze kan plakken, ze wel dingen als een zon, vuurwerk of een bloem produceert. Het ligt blijkbaar aan de fijne motoriek die gewoon nog niet zover ontwikkeld is als bij jouw zoon. Ik vind het razendknap op zo'n jonge leeftijd.
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

23-02-2010 om 20:29

Bijzonder

ja volgens mij wel. Zoon hield nooit van tekenen en kraste nog toen hij naar school ging. Dochter vindt het wel leuk (dat is hier dus al heel wat!) maar komt met 2j8md ook nog niet echt verder dan krassen en stippen zetten.

Asa Torell

Asa Torell

23-02-2010 om 20:30

En voor wat meer statistiek

dan nog: ik heb dit ook nog nooit een 2-jarige in de omgeving zien doen, behalve dan een neef van mij waarvan de vader kunstenaar is, en die het talent duidelijk heeft geerfd.

Guinevere

Guinevere

23-02-2010 om 20:41

Kleuren

Inkleuren zullen we het nog maar niet over hebben hier hoor! Bovendien ziet meneer daar het nut niet van in. Hij is een artiest van het basic type.
Overigens komen de tekenkunsten hier van de ene op de andere dag, dus het kan zomaar opeens gebeuren. Verder was hij overduidelijk geïnspireerd door die K3-tekenlessen. Echt grappig, dat ga ik vaker aanzetten voor hem. Ik was wel stomverbaasd deze morgen, eerst zette hij 2 wielen op papier en daarna tekende hij de carrosserie perfect om/tussen die wielen in. "Dit is mama-auto! Nog een maken! Nee, deez is nie goed (rondje was te ovaal). Opnieuw! Dit is Pietje-auto!"
Iets moois plakken van vierkantjes en andere vormen vind ik trouwens ook erg knap. Dan moet je toch al heel wat peuterfantasie hebben.

elsje78

elsje78

23-02-2010 om 21:28

Tjee

knap hoor! Hier kwam de eerste kopvoeter toen ze 3jr en 3 maand was (ongeveer) en dat vond ik al enorm knap!

Goed bewaren die tekening met datum, als dat zo door gaat is het later veel geld waard haha

groetjes

Rafelkap

Rafelkap

24-02-2010 om 09:01

Oudste

kon tot verbazing van pszjuf een gezichtje/kopvoeter tekenen met 2 1/2. Ik had toen geen idee dat dat erg vroeg was. Maar jongste (nu 3,3)kraste nog op die leeftijd. Nu, als ik een rondje teken maakt jongste de oogjes en tekent soms bijna helemaal een poppetje, met beentjes en hoed (armen soms allebei aan 1 kant). En krokodillen.

Esther Zee

Esther Zee

24-02-2010 om 11:38

Trots

Wat kun je dan trots zijn als moeder he?!
Zelf kom ik uit een kunstenaars familie en ben zelf portret tekenaar dus tja dan zijn alle ogen al snel gericht op de nieuwe telg. Maar op de peuterspeelzaal heeft ze niet veel interesse gehad voor knutselen of tekenen. Als er drie strepen op het papier stond was dat al heel wat en thuis kon ik haar, ondanks een uitgebreide assortiment van materialen niet verleiden tot tekenen.
Totdat ze naar groep 1 ging! Al direct de eerste week kwam ze met hele mensen en dieren thuis compleet met ogen, neus en ledematen. Leuk dat die van jouw dat zo jong al oppakt!

Carolien

Carolien

25-02-2010 om 11:01

Knap

Mijn dochter begon toen ze net 3 was met poppetjes tekenen, maar geen kopvoeters: compleet met buik en navel! Ook tekende ze papa, met bril! Maar een paar maanden later interesseerde het haar totaal niet meer en nu is ze vier en krast er nog vrolijk op los.
Zoontje is nu 20 maanden en probeert zodra hij een potlood in zijn handje heeft Bumba te tekenen, (het blijft bij een soort rondjes, maar wel schattig te zien hoe hij het dan geconcentreerd probeert. Uiteindelijk geeft hij het op en mag ik het voor hem doen, dus ik kan het inmiddels met mijn ogen dicht )

Carolien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.