Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

telefoon nummer op de jas


redbulletje schreef op 10-04-2022 om 14:54:

Een kind van 7 kan toch wel een eigen telefoon? Of doe ze een hanger om met gps-tracking.

7 met een eigen telefoon?? Nou de mijne is 6 maar mooi niet dat die met 7 al een telefoon krijgt. Ik vind 10 al zo jong. 

Pejeka1 schreef op 10-04-2022 om 15:43:

[..]

Mijn ouders lieten me als kleuter echt niet alleen rondlopen in een warenhuis of andere winkel. Ze zorgden altijd dat ik binnen oogafstand was, en dreigde ik af te dwalen, dan werd ik teruggeroepen. Hetzelfde in een pretpark, op de kermis, of waar dan ook. Vaak aan de hand van vader of moeder, en zodra ze merkten dat dat kleine handje van mij uit de hunne slipte, werd er onmiddellijk gekeken waar ik was/heen ging.

Ik denk ook vanaf groep 3 maar je hebt warenhuizen met halve voetbalvelden aan oppervlak of kleinere maar met meerdere verdiepingen he. En het ging er om dat hij gewoon rustig een beetje mocht rondkijken en als we elkaar kwijt raakten was dit zijn zekerheid. Bij ons paste deze afspraak. Nergens heb ik het over een pretpark of kermis. Waar haal je dat vandaan? En waar haal je vandaan dat ik het over kleuters heb? 

PinkFlower schreef op 10-04-2022 om 16:22:

[..]

Ja. Anders heb je nog niks aan het nummer

Je moet ze de kost geven die hier niet over nadenken of pas in het buitenland bedenken dat dat mooie telefoonnummer op de jas niet klopt. 

PinkFlower schreef op 10-04-2022 om 16:24:

[..]

7 met een eigen telefoon?? Nou de mijne is 6 maar mooi niet dat die met 7 al een telefoon krijgt. Ik vind 10 al zo jong.

Dit inderdaad. Mijn kind wordt over twee weken zeven, maar echt niet dat ze al een telefoon krijgt. Ik zou ook echt niet weten waarvoor. Alles waar ze zelfstandig heen gaat is binnen vijf minuten lopen of fietsen van huis in eigen dorp en daarbuiten gaat ze nog niet alleen.

Oh bedenk me nu, voor onze peuter was dit mooi weer in de zomer ook lastig. Want het legerplaatje werd dan warm als ze alleen in haar bikinibroekje speelde.
Toen had ik haar naam en mijn telefoonnummer op het broekje laten drukken. Mocht ik haar dan op de camping kwijt zijn en ze was in paniek, kon iedereen mij bellen.
Gelukkig nooit nodig geweest.

Lotte78 schreef op 11-04-2022 om 16:49:

Oh bedenk me nu, voor onze peuter was dit mooi weer in de zomer ook lastig. Want het legerplaatje werd dan warm als ze alleen in haar bikinibroekje speelde.
Toen had ik haar naam en mijn telefoonnummer op het broekje laten drukken. Mocht ik haar dan op de camping kwijt zijn en ze was in paniek, kon iedereen mij bellen.
Gelukkig nooit nodig geweest.

Lijkt me ook geen fijne oplossing. Is dat broekje wat gekreukt geraakt tijdens het spelen, staat een goedbedoelende man dat broekje strak te trekken om dat nummer te kunnen lezen, en voor je het weet staat de halve camping op zijn kop, want ome Jaap zat aan haar broekje...

Ik zou een armband doen die ze niet meer zelf af kunnen krijgen. 

Lotte78 schreef op 11-04-2022 om 16:49:

Oh bedenk me nu, voor onze peuter was dit mooi weer in de zomer ook lastig. Want het legerplaatje werd dan warm als ze alleen in haar bikinibroekje speelde.
Toen had ik haar naam en mijn telefoonnummer op het broekje laten drukken. Mocht ik haar dan op de camping kwijt zijn en ze was in paniek, kon iedereen mij bellen.
Gelukkig nooit nodig geweest.

dan dus leukoplast op haar arm of gewoon met stift

Pejeka1 schreef op 11-04-2022 om 17:49:

[..]

Lijkt me ook geen fijne oplossing. Is dat broekje wat gekreukt geraakt tijdens het spelen, staat een goedbedoelende man dat broekje strak te trekken om dat nummer te kunnen lezen, en voor je het weet staat de halve camping op zijn kop, want ome Jaap zat aan haar broekje...

Nooit bij stil gestaan. Maar goed is ook 15 jaar geleden. Maar gelukkig is ze nooit kwijt geraakt. 

En nu letten ze vooral op mij. Volgens hen heb ik een vreselijk oriëntatievermogen, dus vinden ze dat ze goed moeten opletten. Want anders schijn ik zo te verdwalen. Als ik te lang in een etalage kijk en zij al door lopen naar het hotel  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.