Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Rianne Anders

Rianne Anders

24-11-2009 om 09:58

Telepathie

Geloven jullie in telepatie bij kinderen?

Mijn zoon heeft herhaaldelijk bewezen dat hij dat vermogen heeft, een keer zei hij dat hij een brief had gekregen en noemde de voornaam van degene die de brief had geschreven.
Een andere keer had ik schoenen voor hem gekocht voor ik hem op ging halen en het eerste wat hij zei tegen mij was, ik wil mijn nieuwe schoenen aan.
Soms weet hij waar iets, een speeltje ligt.

Denk dat jullie dat ook wel meemaken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

24-11-2009 om 10:10

Nee

Ik geloof niet in telepatie als verklaring voor dit soort gebeurtenissen.
Kinderen horen veel meer dan je denkt ook als ze niet naast je staan. Je spreekt zelf meer dingen uit dan je denkt. Kinderen horen ook meer van anderen (in de omgeving) dan je denkt. Anderen praten en weten meer dan je denkt.
Veel kinderen zijn erg goed in het interpreteren van niet-talige communicatie zoals lichaamstaal, vooral van degene die ze van jongsafaan kennen. Kinderen kunnen soms al verbanden leggen die je niet snel zou verwachten. Kinderen hebben vaak een goede visueel geheugen. Ga maar eens memory met ze spelen.

Allemaal prima verklaringen voor dit soort gebeurtenissen. Alle telepathie-gevallen die vervolgens wetenschappelijk onderzocht zijn bleken toch op een één of andere manier van aardste communicatie zoals lichaamstaal te berusten.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.