Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
vaasje

vaasje

11-04-2012 om 23:23

Tips? Deken of dekbed?

Zoontje van bijna 2 slaapt onder katoenen deken. Niet meer met een slaapzak. Alleen hij blijft er nog niet zo goed onder liggen. Iemand tips daarvoor? Ik leg hem al strak eronder, maar hij ligt met z'n knietjes omhoog, dus er blijft nog veel ruimte. Heel erg veel last heeft hij er niet van, maar vind het zo zielig voor hem in de kou.
Ik wil voorlopig nog niet over op een dekbed zeker omdat de zomer eraan komt. Of los ik het juist op door een dekbed?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

12-04-2012 om 00:26

Stomme vraag misschien

Maar waarom geen slaapzak meer? Ik vind het eerlijk gezegd ideaal.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dekbedje

Het dekbedje dat ik heb is een vrij dunne van ikea. Volgens mij is dat echt niet te warm.. En als het wel warm is, woelen ze zich er wel weer onder vandaan
Als het koud is, trek ik mijn zoontje sokken aan en bijv fijn warm shirtje en boxer onder zijn pyamaatje. Zelf zit je er meestal meer mee dat zo'n ukkie 'bloot' ligt te slapen dan hijzelf.. Plus: je kunt hem dan nog even toedekken en naar hem staren voor je zelf gaat slapen..

app-sent

Mama_Lynn

Mama_Lynn

12-04-2012 om 08:09

Hier ook

Mijn zoontje van 2 slaapt ook onder een deken, evt. met fleecedeken erover. Hij blijft wel rustig liggen bij het onderstoppen, maar woelt zich 's nachts los. Soms vinden we hem bovenop zijn deken. Inmiddels slaapt hij niet meer in een slaapzak, het zou nog wel kunnen, maar hij is vrij lang en nou ja, op een gegeven moment is het er gewoon ingeslopen dat hij zonder sliep. Wij gaan altijd voor we naar bed gaan bij hem kijken en dekken hem dan weer toe. Sokken zouden een oplossing kunnen zijn, maar hij voelt eigenlijk nooit koud aan, dus dan is het ook niet nodig. Kortom, als je zoon er geen last van heeft, zou ik er niet teveel aan doen. Een dekbed ga ik hier waarschijnlijk pas doen als hij naar een groot bed gaat, dat is nu nog niet zo, we gaan het nu in de vakantie uitproberen . En qua dekbed: dochter (bijna 5) slaapt altijd onder een (niet te dik) dekbed. In de zomer halen we het dekbed eruit en slaapt ze onder de hoes.

Groetjes, Lynn

Hanne.

Hanne.

12-04-2012 om 08:32

Heeft hij het koud

Stomme vraag misschien, maar heeft hij het ook koud?

Mijn kinderen (2, 6 en 7 jr) liggen ook meer naast dan onder hun deken. En dan hebben ze het echt niet koud (ze kunnen zichzelf nl prima onder stoppen).

Dikke pyjama aan

iets van een joggingpak met trui en maillot oid er onder. Mijn oudste is nu 9 jaar en die stoppen we altijd nog een keer toe als we zelf gaan slapen. Mijn jongste heeft een slaapzak maar ze wordt elke nacht wel een keer wakker en komt dan bij ons liggen, omdat ze die slaapzak zelf niet open krijgt (laat hem dan dicht....).

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-04-2012 om 13:35

Ja maar

daar waren toch juist de slaapzakken voor uitgevonden? Moet er persoonlijk niet aan denken om met sokken, maillots of joggingpakken in bed te liggen, dan raak ik oververhit!

Hanne.

Hanne.

12-04-2012 om 13:51

Uit bed klimmen

Ik ook niet, maar ik moet er al niet aan denken om een pyama aan te hebben.

Aan de andere kand vond ik het geen geweldig plan toen mijn kinderen met slaap zak en al uit bed klommen en door het huis (trap!) liepen. Dan toch liever onder een deken.

Verschil tussen een joggingpak en een pyama is wat mij betreft erg subtiel.

Ely

Ely

12-04-2012 om 20:11

Hanne (ot)

Klommen jouw kinderen uit het ledikant? Die creativiteit heb ik hier gelukkig nog niet gezien maar wel ff opletten bedenk ik nu (en traphekje dicht gaan doen)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hanne.

Hanne.

13-04-2012 om 08:53

Ely (ot)

Ja hoor, zonder problemen. Ik legde ze in bed en voordat ik bij de deur stond (3 stappen) waren ze met slaapzak en al weer uit bed geklommen.

Ely

Ely

13-04-2012 om 09:27

Oei

Die moet ik dus in de gaten houden . Jongste is klimgeit dus best aannemelijk dat het hier ook gaat gebeuren...
Ik zit te denken hoe dat ging met oudste maar toen woonden we gelijkvloers bedenk ik me nu ...
Enfin, bedankt voor het bewust-wordt-momentje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

marie

marie

13-04-2012 om 12:17

Deken met laken?

Hoi Vaasje,
Slaapt je zoontje onder een laken met deken of onder een deken in een hoes? (zelfde idee als dekbed?).
Eerlijk gezegd sliepen mijn kinderen toen allang onder een ademend 4-seizoenen dekbed. Ik vond dat "gedoe" met lakentjes en dekentjes helemaal niks (vond ik "vroegah" toen er nog geen dekbedden waren al niks).
En toen ik mijn dochter eens verstrikt vond met het laken om haar halsje in het bedje bij oma, was ik er helemaal klaar mee.
Onder het dekbedje sliepen ze altijd heerlijk rustig. En omdat ze nooit naar beneden schoven, maar juist met het hoofd tegen de spijlen/hoofdeind aan wilden liggen (gekke meiden) lagen ze dus ook nooit onder het dekbed.
Wat je ook nog kunt proberen is om de katoenen deken in een dekbedhoesje te doen. Verder zijn er ook katoenen dekbedden te koop of ademende synthetische.
Trouwens wanneer wordt je zoontje 2? Is bijna 2 over 3 weken of 3 maanden?
O, ja onze meiden hebben wel tot hun 3e met slaapzak in peuterbed geslapen.
succes

vaasje

vaasje

13-04-2012 om 13:57

Begin mei

Wordt hij 2. Hij slaapt onder een deken en laken.
Omdat hij het al zo goed kan hebben we 3 spijlen weggehaald. Uiteindelijk wilde hij geen slaapzak meer aan. En dat ging prima. Als het niet goed was gegaan had hij hem gewoon aan moeten doen, maar het ging zo goed.
Maar vind het zo zielig dat hij zoveel onder de dekens vandaan ligt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

anna

anna

13-04-2012 om 15:02

In australië en nz hebben ze dit

http://www.pepikids.co.nz/pepi-snugglesuit-kakariki-green

Deze link is alleen een voorbeeld.
Is wel prijzig, maar je kan ze ook goedkoper krijgen. Die dingen heten snuggle suits; mischien is dat iets voor jou probleem?
Groetjes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-04-2012 om 15:58

Maar vaasje

wat kan hij dan al zo goed? Als hij steeds onder de dekens vandaan ligt kan hij toch juist nog niet goed zonder slaapzak? Of mis ik iets?
Ik zou gewoon weer een slaapzak aantrekken als ik jou was, weet je zeker dat hij lekker warm blijft.

vaasje

vaasje

13-04-2012 om 19:28

Roosje

Hij kan zo goed zonder slaapzak slapen. In mijn beleving is het warm houden alleen de eerste paar maanden/het eerste jaar nodig. Hij vind het geweldig om zelf in en uit bed te stappen is mega trots op zichzelf en blijft goed liggen. Dus slaapzak is niet nodig.
Alleen moet hij nog leren om de dekens weer op te trekken als hij het koud heeft.
Nogmaals hij wordt er niet wakker van, maar ik vind het zielig.
Die ene slaapzak zag er wel goed uit. Ik weet niet of ze die in nl. Groot hebben.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

13-04-2012 om 22:46

Dus het goed doen

Gaat over lekker slapen en goed blijven liggen zonder slaapzak?

Ik zie de slaapzak eigenlijk meer als eenvoudige manier om ondanks het gewoel warm te blijven.

Maar heeft hij het koud snachts? Heeft hij er last van dat hij bloot ligt? Of is het meer jouw gevoel erbij?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

vaasje

vaasje

14-04-2012 om 08:30

Nee

Het is mijn gevoel. Zeker als hij met z'n kouwe pootjes tegen me aan komt liggen. Dat vind ik zielig voor hem. Maar het komt vast goed. Bedankt voor jullie tips.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

14-04-2012 om 18:43

Zak en dekentje

Hier hebben beide kinderen jarenlang met een dun slaapzakje onder een dun (in de winter dikker) dekentje geslapen. Ideaal gewoon, helemaal blootwoelen lukte nooit en ze werden een expert in zaklopen.

vaasje

vaasje

15-04-2012 om 08:01

Vannacht

Anders toe gedekt. Deken verticaal ipv horizontaal gedaan. En ik kreeg een stuk minder koud mannetje vanmorgen bij me.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

15-04-2012 om 22:00

Alsof de duvel

Ermee speelt.
Zonet kleine boef huilend aangetroffen, slaapzak bijna uit en beentjes door de spijlen van het bedje. Lag onderuit, duidelijk geprobeerd eruit te klimmen.
Heb rits slaapzak naar binnen gestopt, hopelijk beperkt het genoeg

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

vaasje

vaasje

16-04-2012 om 12:26

Ely

Haha! Slaapzak achterste voren wil ook nog wel eens helpen. En zeker de rits erin stoppen.

Ik heb van de week nog geprobeerd de slaapzak aan te trekken. Maar mooi niet dat hij nog wil. (begrijpelijk ook) dus nu alle slaapzakken uit de kast gehaald. Hebben we toch niet meer nodig.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wacht nog even

Want bij ons werkt het dreigement: 'wil je de slaapzak weer aan?!' nog wel eens om hem IN zijn bed te houden (hoeft bijna nooit echt te gebeuren)

app-sent

vaasje

vaasje

17-04-2012 om 21:30

Haha

Gelukkig nog nooit nodig gehad. Weg lopen is al genoeg. Gegarandeerd dat hij erin blijft liggen. Maar heb ze naar zolder gebracht

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

21-04-2012 om 07:58

Echte slaapzak

mijn kinderen liet ik na de babyslaapzak in een echte slaapzak slapen ( zoeen als van de vakantie zeg maar) en doordat ze op de onderkant liggen kan de bovenkant niet wegschuiven. tegenwoordig hebben ze ook allemaal leuke konderzakken met prinsessen. cars. of bob de bouwer enz. zelfs mijn middelste van 12 slaapt in de winter nog graag zo. en de jongste van 5 kan niet zonder zijn slaapzak. alleen de oudste van 18 wil niet meer. maar ja die heeft ook een vriendin dus dat snap ik wel
tess

Ely

Ely

21-04-2012 om 09:53

Hahaha tess

'alleen de oudste van 18 wil niet meer. maar ja die heeft ook een vriendin dus dat snap ik wel '

Ik zie t nog voor me ook: 'nee schat, ik slaap nou eenmaal graag in een slaapzak'
Misschien moet hij er twee aan elkaar ritsen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.