Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Tips gezocht slaapprobleem zomertijd

Onze dochter van nu 13,5 maand was altijd een voorbeeldige slaper. Overdag vrijwel altijd 2 slaapjes en 's avonds tussen 7 en half 8 naar bed. Je legde haar neer en ze ging lekker slapen.

Echter nu, sinds de ingang van de zomertijd is het mis. Vooral in de avonden kan ze haar draai niet vinden. Eerlijk toegeven, we hebben de overgang naar de zomertijd onderschat. Hebben ook geen voorzorg maatregelen getroffen. Nu is het dus vaak zo dat we haar rond half 8 naar bed brengen en ze uiteindelijk pas om 21u gaat slapen. Ik laat haar natuurlijk niet 1,5u huilen, maar wil haar er ook niet te vaak uit halen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar tips om weer in het juiste ritme te komen.

Moeten we haar bijvoorbeeld een uur eerder wakker maken in de ochtend? Of ons focussen op de avonden en haar bijvoorbeeld eerst om 21u naar bed brengen en dan iedere avond ietsje eerder?

Hoop dat er mensen met ervaring met dit probleem tips voor ons hebben.

Niki73

Niki73

08-04-2020 om 22:36

Je zegt het zelf al

Ik zou haar om 20:45 naar bed brengen en dan elke dag 5 minuten eerder. Elke avond hetzelfde rustige avondritueel, en daar dus ook steeds 5 minuten eerder mee beginnen.

Angela67

Angela67

08-04-2020 om 22:43

en je denkt dat het zomertijd is

en dat zal zeker meespelen, maar don't get your hopes up . Het kan ook nog iets anders zijn en je kunt nooit 'terug' naar hoe iets was. Maar je kunt wel proberen om iets te veranderen, dat zeker. Maar als ze eerst goed sliep wil dat niet per defintie zeggen dat ze dat vanaf nu weer kan worden.
gr Angela

Iris

Iris

08-04-2020 om 23:12

Naar 1 slaapje?

Volgens mij gingen ze hier rond een jaar over naar 1 slaapje overdag. Misschien is het dat wel.

Guera

Guera

09-04-2020 om 12:09

1 slaapje

Zou overgaan naar 1 slaapje
En dan juist weer eerder naar bed bv rond half 7 a 7

Marie

Marie

09-04-2020 om 18:27

Toeval - 1 slaapje?

Ik sluit me aan bij de vorige berichten.
Ik denk ook dat het toeval is. Dat de problemen zijn begonnen met de zomertijd. Jullie dreumes heeft gewoon de leeftijd om over te gaan naar 1 slaapje overdag.
Kan eerste week nog wel een puzzel worden met de tijden.
Hier hielp het om vroeg te lunchen. Om half twaalf, zodat ze om half een in bed lagen. En dan sliepen ze vaak tot half drie/drie uur.
En dan ook op tijd warm eten. Tussen vijf en half zes.
En dan tegen 19.00 uur weer in bed.
Succes

Mayo186

Mayo186

10-04-2020 om 19:45 Topicstarter

Thanks!

Ik denk dat jullie gelijk hebben gehad. We zijn overgegaan op 1 slaapje overdag en dit gaat nu 2 dagen goed. Het slaapje is nu nog van 11u tot 13u, maar dit gaan we dan proberen te verplaatsen naar begin van de middag.

Gaat goed komen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.