Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
myr

myr

21-07-2011 om 11:16

Tips verschonen

Graag de gouden tip voor het verschonen van de luier van een wat oudere (>3 jaar) heel ondernemende bewegelijke peuter/kleuter. De tip zindelijk maken werkt hier helaas nog niet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

21-07-2011 om 11:48

Houdgreep

Mijn kinderen waren ook niet heel vroeg zindelijk en soms moest ik ook wel wat inspanningen leveren om ze te verschonen. Het best werkt om ze neer te leggen, een arm over de borst te leggen, met diezelfde arm ook de benen bij de enkels vast en omhoog te houden. Dan heb je de andere arm vrij om de boel schoon te poetsen.

Haha

Hier was het geen peuter, maar een ondernemende baby. Als ze zo draaierig waren verschoonde ik ze op de grond. Dan ging ik er naast zitten en legde mijn ene been over de borst, dan konden ze geen kant meer op en dan verschoonde ik ze....... succes!!

amk

amk

21-07-2011 om 13:01

Staand

ik deed dat meestal staand. Liet haar met een speelgoedje spelen op bv de bank en dan kon ik goed bij de billen om schoon te maken en anders idd de houtgreep van Loontje.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-07-2011 om 14:43

Op de grond

Net als Loontje een been over de borst en dan zsm die luier verschonen... vooral vervelend met poepluiers dat gedraai

Stand

zodra ze konden staan verschoonde ik staande op de wc. Kon decinhoud meteen weggespoeld worden, en ze wenden van vroeg af al aan waar het thuishoort.
Alleen waren ze toch wel een stuk jonger toen verschonen niet meer hoefde.

myr

myr

23-07-2011 om 12:24

Klinkt als

twister voor gevorderden
Op dit moment verschoon ik haar staand, behalve bij de poepbroek, dan is het op de bank of op de grond. Ik ben begonnen om iedere keer een gesprek te beginnen of een liedje te gaan zingen dat helpt wel afleidend genoeg. En als ze begint te schoppen, dan de houdgreep inderdaad

Elvira

Elvira

29-07-2011 om 08:23

Luierbroekjes

Misschien een rare vraag, maar waarom gebruik je geen luierbroekjes, die kan ze zelf aan en uit doen, hoeft ze niet meer te gaan liggen. Ze is ouder dan 3 jaar, dan is ze al bijna een kleuter en dus hoeft ze ook niet als een baby verschoond te worden.
En heeft ze een poepbroek dan scheur je gewoon de zijkanten open.
En luierbroekjes zijn echt zo duur niet meer als vroeger. Als het aan mij lag zou ik die grote maten alleen maar als broekje op de markt brengen. Kinderen kunnen dan ook veel gemakkelijker naar de wc dan dat ze eerst moeten gaan liggen en de luier af te laten doen. Misschien is dit wel een teken dat ze zindelijk wil worden, ze is immers al aan de late kant.
Succes

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-07-2011 om 11:16

Late kant?

Volgens mij is het nog helemaal niet aan de late kant als een kind met drie jaar nog niet zindelijk is... wat is dan de gemiddelde leeftijd?

Volgens mij

is 3 jaar zo ongeveer het gemiddelde.

Filmpje erbij?

Ik leg mijn 2 en halfjarige wel eens op zijn rug op de bank terwijl ze een filmpje kijken. Dan kan hij verder kijken en let hij niet op het verschonen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.