Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Tot welke leeftijd gebruik je de babyfoon

Hallo,

Onze zoon is in april 3 geworden en wij gebruiken nog dagelijks de babyfoon als hij gaat slapen.
Nu vroeg ik mij af, tot wanneer doe je dat eigenlijk. Wanneer is het tijd om daarmee te stoppen?

Nu is het in onze situatie wel zo dat als hij "normaal" huilt wij hem niet horen als we in de woonkamer zijn. Mocht hij echt schreeuwen, dan kunnen we het wel horen.

Groet!


Als je hem niet kunt horen zou ik de babyfoon houden. Als het voor jullie op deze manier goed werkt, waarom zou je hem dan wegdoen?

In jouw geval zolang je je daar prettig bij voelt. Gewoon doen, ze zijn nog klein met 3 jaar. Misschien niet meer als ze een groot bed hebben en er zelf uit kunnen.

Zoon is 6 en hij staat nog steeds. Vinden we allemaal wel gemakkelijk, even snel communiceren ipv er helemaal naar toe moeten. Als zoon aangeeft het niet meer te willen gaat ie direct de deur uit, maar voor nu is het prima zo.

Met net 3 jaar gaf ze aan dat ze de lampjes niet meer aan wilde *was met camera dus ze zag die infraroodlampjes steeds. En ze was zich ook steeds meer bewust van het feit dat we haar zagen en hoorden, vond ze niet fijn. Dus toen weggepakt.

gewoon doen waar jullie je fijn bij voelen. 
Bij de oudste gebruikt tot 3 jaar ofzo, bij de jongste nog geen 3 maanden.

Ik geloof tot een jaar of twee. Ze kon toen al goed praten en gewoon roepen als er wat was en het ding stond vooral stof te vangen want dochter slaapt doorgaans goed.

Hier staat hij nog (zoon is 3) en blijft voorlopig ook staan. Ik hoor slecht en doe mijn hoorapparaten 's avonds vaak uit als ik ga lezen oid. Zo hoor ik hem toch. Is zonder camera. 
Als mijn zoon zelf aangeeft er genoeg van te hebben mag hij wel weg

Mijn ouders gebruikten hem incidenteel nog toen wij als kind op bed lagen toen ik 10, zusje 6 en broertje 4 was en zij bij de buren gingen borrelen. 
Zelf wel gehad maar eigenlijk alleen bij de jongste gebruikt want die sliep op zolder. Maar ook maar kort. Gebruik hem zolang je het fijn vindt zou ik zeggen. Dat is voor de een kort en de ander wat langer. 

Als je de babyfoon weghaalt, bewaar 'm dan nog even. Mijn dochter was een jaar of 12 toen ze geen oppas meer wilde als ik 's avonds weg moest, maar wel graag wilde dat de babyfoon bij de buren werd neergezet. Die hadden dan ook een sleutel. Dochter ging dan gewoon slapen, maar als ze bang werd of iets hoorde, wist ze dat ze alleen maar even in de babyfoon hoefde te roepen en dan kwam de buurvrouw naar haar toe. Dat gaf haar meer rust dan dat ze in paniek het telefoonnummer van de buren moest intoetsen. Als ik thuiskwam riep ik vrolijk in de babyfoon dat ik thuis was en dan zetten we aan beide kanten het apparaat uit. 

Dochter is 10 en hij staat nog  Als wij beneden zitten met de tv aan, hoor ik haar niet als er iets is. Betonnen vloeren, goed geïsoleerd. Ze praat of gilt soms in haar slaap, dus vandaar dat hij nog aan staat. Is wel minder geworden het laatste jaar, dus hij kan ook wel weg eigenlijk. Maar vind het ook wel gewoon handig om haar te roepen voor het eten enzo dus gewoon laten staan zolang je het fijn en handig vind. 

Ik heb er nooit een gehad. Mijn kinderen konden een flink aantal decibellen producten en ik woonde niet zo groot.

Irregular_Choice schreef op 30-05-2022 om 22:55:

Dochter is 10 en hij staat nog Als wij beneden zitten met de tv aan, hoor ik haar niet als er iets is. Betonnen vloeren, goed geïsoleerd. Ze praat of gilt soms in haar slaap, dus vandaar dat hij nog aan staat. Is wel minder geworden het laatste jaar, dus hij kan ook wel weg eigenlijk. Maar vind het ook wel gewoon handig om haar te roepen voor het eten enzo dus gewoon laten staan zolang je het fijn en handig vind.

Stomme vraag mss, maar waarom wil je dat horen? Als het in haar slaap is, gewoon laten doen toch? Zou voor mij eerder een reden zijn om hem uit te zetten.

ik denk een week of 2, toen werd ik gek van de knipperende lampjes elke keer als er een trein voorbij kwam. 
Maar in mijn huidige huis zou het wel handig zijn om met elkaar te communiceren als zoon nog geen telefoon had. 

Gewoon doen wat jullie fijn vinden, zoals gezegd het is misschien juist handig later om te communiceren met elkaar.

Hier ging hij weg rond eerste verjaardag.  We horen hem ook zonder.

Meesje schreef op 31-05-2022 om 04:33:

[..]

Stomme vraag mss, maar waarom wil je dat horen? Als het in haar slaap is, gewoon laten doen toch? Zou voor mij eerder een reden zijn om hem uit te zetten.

Omdat ze soms dan in paniek raakt. Dan ga ik er even heen en is het weer over als ik tegen haar praat. Dus ja, dat wil ik wel graag horen zodat ik haar gerust kan stellen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.