Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Tot welke leeftijd gebruik je de babyfoon


totdat hij het letterlijk opgaf, ik denk dat ze een jaar of 7 of 8 was. Was de laatste jaren vooral leuk om mee te luisteren als ze met vriendinnetjes aan het spelen was.  En verder ook een (redelijk) goed geïsoleerd huis dus we hoorden haar anders haast niet

Irregular_Choice schreef op 31-05-2022 om 13:04:

[..]

Omdat ze soms dan in paniek raakt. Dan ga ik er even heen en is het weer over als ik tegen haar praat. Dus ja, dat wil ik wel graag horen zodat ik haar gerust kan stellen

Ah kee, dank voor je antwoord!

Meesje schreef op 31-05-2022 om 16:04:

[..]

Ah kee, dank voor je antwoord!

Moet wel zeggen dat het beter is geworden sinds ze ouder is. Momenteel komt het eigenlijk nooit meer voor dat ik naar d’r toe moet hiervoor. Gebruik hem nu vooral als intercom om haar te roepen  en bij mijn ouders gebruik ik hem nog. Hun huis is wat groter en ook daar hoor je echt helemaal niks. Dochter heeft een verleden met uit bed vallen (hoofdpijn incl overgeven daardoor, wenkbrauw stuk en met ambu naar ziekenhuis om te plakken), dus ook dat wil ik wel horen. Thuis kan ze niet uit bed vallen, maar bij mijn ouders wel

ik vindt het meer fijn om de kleuter mee te delen dat het eten klaar is ofzo. Anders moet ik roepen, en dat vind ik vervelend. 

De jongste heeft er 1 met camera, die heb ik naar de muur gedraaid. Zodat hij geen last heeft van de rode lampjes. Ik gebruik die niet. Maar het staat verder niet in de weg, dus ik laat het zitten.

Irregular_Choice schreef op 30-05-2022 om 22:55:

Dochter is 10 en hij staat nog Als wij beneden zitten met de tv aan, hoor ik haar niet als er iets is. Betonnen vloeren, goed geïsoleerd. Ze praat of gilt soms in haar slaap, dus vandaar dat hij nog aan staat. Is wel minder geworden het laatste jaar, dus hij kan ook wel weg eigenlijk. Maar vind het ook wel gewoon handig om haar te roepen voor het eten enzo dus gewoon laten staan zolang je het fijn en handig vind.

Hier een vergelijkbaar verhaal. Onze oudste is 8 en heeft soms enge dromen. Als wij beneden zitten, horen we haar niet zonder babyfoon en ze vindt het zelf ook prettig. Ze kan echt heel heftig liggen te huilen en niet wakker genoeg zijn om de trap af te komen.

Overdag is ie natuurlijk uit.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

01-06-2022 om 23:13

Wij hebben 'm weggehaald, toen we overgingen op een bed zonder spijlen en ze zelf in en uit bed konden komen. We hoorden hen dan wel stommelen, voordat ze bij de trap waren (en/of ze konden al goed traplopen... dat weet ik niet meer).

Gebruikten de babyfoon toen alleen nog maar als wij in de tuin van de buren zaten in de zomer-avonden....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.