Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
ayla

ayla

10-03-2009 om 09:33

Traktatie 2 jarige; kan nibbits?

zoonlief wordt komende week twee en nu wilde ik hem kleine plastic bakjes met een paar nibbits erin laten trakteren. Kan ik dat doen bij een 2 jarige?

Het is een groep 0-2

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

10-03-2009 om 09:46

Van mij mag het maar...

...ik ben bang dat veel ouders het niet zullen waarderen als hun baby chips krijgt...dus dan kom je weer vast te zitten aan die eeuwige rozijntjes etc. Of misschien is er minder bezwaar tegen die zoute stokjes, ik weet het ook niet....

wokkel

wokkel

10-03-2009 om 09:52

Zou het niet doen

Als het een groep kinderen van 0-2 jaar is, betekent dat dat een deel van die kinderen toch helemaal geen nibbits mag of kan eten, toch? Bovendien vind ik zoutjes voor die kleintjes niet echt geschikt (ik vind ze zelf heel lekker hoor!). Bij mijn dochter op de creche mag je sowieso alleen maar gezonde tractaties meenemen. Het maakt die kleintjes toch niks uit als ze weer eens rozijntjes of een rijstwafeltje krijgen, als ze maar iets krijgen...

ayla

ayla

10-03-2009 om 09:52

Rozijntjes

wilde idd eens een keer iets anders dan die eeuwige rozijntjes. We krijgen die continu en ik kan ze iedere keer in de prullenbak mieteren want zoonlief lust ze nog niet eens.
Maar ja met die kleine baby's heb je toch altijd ene probleem, of je komt uit op fruit.

had dit trouwesn bij dreumestijd moeten plaatsen

ayla

ayla

10-03-2009 om 09:54

Wokkel

Ik heb rijstwafels in de ban gegooid sinds ik een kindje heb gezien wat bijna in een stukje rijstwafel stikte. Levensgevaarlijk vind ik die dingen voor die kleintjes. Er breken heel makkelijk stukjes vanaf

Guinevere

Guinevere

10-03-2009 om 09:59

Danoontjes

Mijn zoontje heeft een keer danoontjes uitgedeeld op de babygroep, is dat iets?

ayla

ayla

10-03-2009 om 10:03

Danoontjes

was ik juist ook aan het denken

en is ene plastic bankje met druifjes erin ook leuk? al wordt dat denk ik slecht..... ze eten bij ons de traktatie niet meteen op, die wordt dus mee naar huis gegeven.

amk

amk

10-03-2009 om 10:30

Minikrentenbollen

ik heb destijds getracteerd op minikrentenbollen vermomd als lieveheersbeestjes.
Die worden dan niet bewaard om mee te geven maar gewoon bij de boterham geserveerd.

Amk

wat leuk, mini krentenbollen vermomd als lieveheersbeestjes. Ik ga 'm onthouden voor over 3 maanden! Nog wel even een vraagje : hoe maakte je er lieveheersbeestjes van?
groetjes, Sonja

amk

amk

10-03-2009 om 11:36

Glazuur en pijperager / chenille draad

Ik maakte wat glazuur en daarmee tekende ik de lijntjes op de rug, en de oogjes en met 2x een halve pijperager de voelsprietjes. Gewoon er in steken, de leidsters halen die er wel even uit voor de kinderen aanvallen.
Het is ook nog eens zo klaar. Gewoon op een grote schaal leggen waar je groen crepepapier of een grote groene servet op hebt gelegd.

Mama van Iris

Mama van Iris

10-03-2009 om 13:28

Badspeeltjes

Mijn dochter heeft gerrekteerd op badspeeltjes, bij Action voor nog geen twee euro een zakmet ik geloof 8 of 9 speeltjes, doosje rozijntjes eraan. De verjaardag erop heeft ze getrakteerd op belleblazen (wederom van Action) met een doosje rozijntjes. Ik deed er in beide gevallen een strookje papier met de tekst Hoera!!!!Iris is 1/2 jaar!!

Soepstengels

Ik heb bij mijn dochter een keer soepstengels ingepakt in zilverfolie en daar bovenop vingerpoppetjes gedaan. Viel ook in goede aarde. Ze werd toen 1 of 2 jaar.

groetjes van Charlotte

Vic

Vic

10-03-2009 om 16:17

Hier

Zowel bij de 1e als de 2e verjaardag heb ik voor mijn jongste een tractatie gemaakt met een dreumeskoekje. Een keer heb ik ze in zo'n plastic IKEA-beker gedaan, die ik had versierd met een lintje en kaartje 'hoera jarig!'. En de keer daarop met plakband aan bellenblaas (39 cent bij Zeeman) geplakt. Er mag gewoon niet zoveel bij zulke jonge kinderen, dus dan moet je de leukigheid maar uit het speeltje halen.
Mijn kind mocht trouwens al 1-jarige best wel eens nibbits dus daar zou ik ook geen probleem van maken.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-03-2009 om 16:23

Hier

Toen dochter 1 werd, trakteerde ze op Danoontjes. Voor haar tweede verjaardag heb ik van die mini-sambaballen gekocht, schattige dingetjes, en dan in doorzichtig folie verpakt met veel lintjes en een kaartje eraan. Helemaal geen snoepje dus. Viel hartstikke in de smaak.
Groetjes
Massi
PS: Dochter van ruim twee eet zeker twee keer per week een paar chipjes bij oma, ik wist niet dat dat kwaad kon eigenlijk.

Rafelkap

Rafelkap

10-03-2009 om 18:35

Nu en later

Ik zou ook niet blij zijn met chips voor mijn kind. Trouwens ook niet met danoontjes, staat volgens mij stijf van de suiker. Maar een kind van 2 is al blij met rozijntjes en eventeel een toetertje of bellenblaas.
Later wordt het denk ik meer lastig om een gezonde tractatie te geven, dan is er meer competitie, maar nu nog niet.

Rafelkap

Rafelkap

10-03-2009 om 18:39

Oja

Hier bij oudste getrakteerd: minikrentenbollen met stukje soepstengel eringeprikt met daarop vingerpopje. En de laatste keer een satéprikker met stukjes kaas/worst/abrikoos/olijf/druif en daarboven een vingerpopje.

zon

zon

10-03-2009 om 19:17

Misschien

zijn nijntje koekjes ook wel een leuk idee. Dat mogen baby's vanaf 8 maand in elk geval ook. Ik heb nooit echt rekening gehouden met baby's omdat dat er bij ons maar 4 van de 12 zijn waarvan er meestal al een paar rond de 1 jaar zijn.
Onze oudste heeft toen ze 2 werd kapiteinkoek getrakteerd, toen ze 3 werd stokjes met fruit (was in de zomer dus lekker aardbeien, frambozen, druiven, perzik en kiwi). De jongste werd vorige maand twee en heeft stokjes met druiven en blokjes kaas getrakteerd. Ik zou geen nibbits doen. Onze kinderen vinden dat wel erg lekker maar voor een groep van 0-2 lijkt me dat echt niet geschikt.

Ardnax

Ardnax

11-03-2009 om 22:54

Waarom snoep?

Mijn kinderen tracteren in ieder geval tot hun 10e iets gezonds of bruibaars.
Dus toen ze heel klein waren stukjes leverworst bijvoorbeeld. Ieder kind vanaf 6 maanden mag leverworst, dus voor een babygroep ook bruikbaar.
Je kan er met stukjes kaas een gezichtje van maken.
Verder kan je ook bruikbare dingen tracteren, zoals inderdaad bellenblaas, minipotloodjes, vingerpopjes, paaskippetjes en noem maar op.
Als je toch iets wil tracteren wat op snoep lijkt, vind ik de gedroogde appel of aardbei stukjes van de Hema wel kunnen.
Mijn jongsten zijn 3 en weten vanuit huis niet wat chips en/of snoep is. Ik vond het ook zeer vervelend dat op het KDV inderdaad opeens nibbits getracteerd werd of ander soort snoep.
Grtz.
Ardnax

Roosje Katoen

Roosje Katoen

12-03-2009 om 09:40

Waarom vlees?

Ardnax: "Ieder kind vanaf 6 maanden mag leverworst".

Behalve degenen die geen vlees eten

Yaron

Yaron

12-03-2009 om 14:23

En de kindjes met een allergie, in leverworst zitten allerlei toevoegingen en die mag mijn dochter met koemelkeiwit en ei-allergie niet. Nibbits trouwens ook niet.

amk

amk

12-03-2009 om 15:03

En 2

de halal en kosjer etende kinderen mogen het ook niet.

angela

Massi Nissa

Massi Nissa

12-03-2009 om 20:25

Ja, wilde ik net toevoegen angela

Onze dochter eet ook geen varkensvlees. En met name in de lever van een dier zitten nogal wat gif- en afvalstoffen. Ik denk dat worst niet zoveel gezonder is dan chips, eigenlijk. Moet je per se op iets eetbaars trakteren bij zulk jong grut? Die hebben toch nog helemaal niet door wat een verjaardag is? Ik vind die paaskippetjes wel een heel leuk idee!
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.