Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Traktatie afscheid 0-2 groep

Zoon neemt binnenkort afscheid op de babygroep van het kdv. Hij is dol op knijpfruit (van die zakjes met gepureerd fruit, liefst met Kikker van Zonnatura). Ik moet zeggen dat de traktaties soms nogal veel zijn, bijvoorbeeld een tasje met bellenblaas en ballon en koekjes en rozijntjes. Ik houd het graag alleen bij knijpfruit.

Iemand een idee voor een simpele versiering om knijpfruit op te leuken?
Vorig jaar met zijn verjaardag heeft hij uitdeelboekjes van Gonnie/gijsje/Eddie getrakteerd in een cellofaan en lintje. Kan de knijpfruitjes altijd nog gezellig inpakken!

Dank voor het meedenken!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

16-09-2012 om 20:56

Lang leve het gemak

Ik heb volgens mij nu (zoon is 7) nog potjes bellenblaas staan van het kdv, dus die zouden er van mij niet bij hoeven )
Ik denk dat ik niet meer zou doen dan een gekleurd lintje (zo'n cadeaulint, zeg maar) om het dopje frutten met een leuk kaartje eraan, met Zwaaizwaai erop, of zo.
Mooie mijlpaal vond ik dat, trouwens, de babygroep verlaten.

Vic

Vic

16-09-2012 om 20:58

Beker van de ikea

Ik heb op het kdv wel eens op van die gekleurde bekers van Ikea getracteerd. In ons geval zat er een dreumeskoekje in, maar je kunt ook je knijpfruit erin doen. Lintje eraan en klaar!

vaasje

vaasje

16-09-2012 om 22:13

Zonder is prima.

Alleen de ouders zien de rest. De kids hebben het niet in de gaten als er een strikje om heen zit hoor! Een beker is ook nog wel leuk idd.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

elsje78

elsje78

16-09-2012 om 22:33

Schepje

heb wel eens de traktatie in een goedkoop zandbakschepje van de action gedaan met een kaartje: niet om op te scheppen, maar ik ben echt al 2

Santa

Santa

16-09-2012 om 22:44

Kerstboom

Hier een kind dat jarig is in december. Dus ik hing de tractaties in een kartonnen kerstboom. En aangezien de pepernoten ook alweer een tijd in de winkels liggen kunnen kerstbomen in september ook wel. Toch?

Waarom versieren?

Is toch alleen maar gedoe, komt toch in de prullenbak terecht!

Maanve

Maanve

17-09-2012 om 10:14 Topicstarter

Ok, simpel!

Was al van plan om het simpel te houden hoor! De meeste ouders gooien de traktatie in een zakje, dus dat is ook simpel .
Vind het een leuk idee om handjes te maken, waar dan een tekst op kan dat zoon naar de .... (naam groep) gaat en dat hij het leuk vond om samen te spelen. Heeft zoon nog iets te krassen op de handjes, komt goed.
En ja krin, ik vind het ook een mijlpaal! Een paar maanden geleden moest ik nog niet denken aan de peutergroep, maar opeens lijkt zoon heel groot. Bovendien vindt hij zelf de fietsjes en het speelgoed op de peutergroep veel leuker. Hij heeft er dus zin in!
En dirksmama, ik ga er dus geen grote versiering van maken, maar het is toch wel aardig dat de andere ouders weten wie er afscheid neemt/jarig is? Soms krijg ik dus ook van die cadeauzakjes zonder naam van het kind eraan in het jassenbakje. Via de leidster kom ik er dan achter van wie de traktatie is. Traktaties gaan altijd mee naar huis.
Maanve

franmi

franmi

17-09-2012 om 13:33

Tekst knijptoetje

Ik werk op een kdv en bij een knijptoetje hangt vaak een kaartje of handje met de tekst "ik knijp er tussen uit". Misschien is dat een idee.

Vic

Vic

17-09-2012 om 14:19

Handjes

Ik heb ook eens handjes gedaan, toen jongste afscheid nam van het kdv. Daar had ik me flink op verkeken qua werk Ik wilde de (papieren) handjes op een grote prikker doen, en die prikkers in kleine potjes met plantjes steken. Vooraf had ik alleen niet bedacht dat het wel heel erg priegelen was om 2 x 15 handjes x 5 vingertjes te moeten uitknippen en aan elkaar plakken.

Maanve

Maanve

17-09-2012 om 15:53 Topicstarter

Dank en vervolgvraag!

Leuk franmi, om iets te doen met er tussen uit knijpen!
Vic, vorig jaar vond ik 12 boekjes in cellofaan pakken met lint met tekst al veel werk... Ga afscheidskaartjes maken en misschien knip ik die dan eerst (gewoon vierkant) en dan met een vingerverfhandje erop. Waag ik me ook eens aan een knutselactviteit met zoon .

En nog iets: ik wil voor de leidsters (drie vaste leidsters) ook iets doen. Met name omdat ze enorm lief voor zoon zijn geweest en veel geduld met hem hebben gehad vooral in de eerste maanden op het kdv. Is een bos(je) bloemen per leidster te veel? Ik waardeer hun inspanningen ivm het niet drinken van zoon echt heel erg.

franmi

franmi

17-09-2012 om 16:30

Kado leidsters

Als wij horen dat een ouder iets wil doen, vragen we een prentenboek. Hier heb je lang wat en kan de hele groep van meegenieten. Misschien wil jou groep wel iets anders. Leuk speelgoed of zo

Succes

Wat teveel

Een bosje bloemen zou ik persoonlijk wat teveel vinden. Ik ben zelf leidster en zou me wat opgelaten voelen. T is tenslotte je werk en dat doe je met liefde.
Ik vind het wel leuk om iets kleins te krijgen omdat je werk gewaardeerd wordt. Maar dan is 1 bloem met een kaartje al leuk.
Zelf heb ik voor m'n zoontje op www.party-kids.nl een bedankdoosje (eigenlijk een bruiloft bedankdoosje) geprint met tekst en daar een chocolaatje in gedaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

18-09-2012 om 21:23

Leidsters

Mijn dochter had op de babygroep (tot ongeveer 1,5 jaar en vanaf elf weken oud) drie vaste leidsters die alledrie stapel op haar waren en vreselijk lief (mijn man werkt ernaast en zag dagelijks hoe leuk die drie met alle kinderen omgingen). Ik heb toen bij de Wereldwinkel voor alle leidsters een engeltje voor in de kerstboom gekocht (het was najaar). Vonden ze erg leuk en liep niet vreselijk in de papieren. Lief kaartje erbij, klaar.

vaasje

vaasje

21-09-2012 om 23:44

Leidsters

Ik ben ook leidster en vind zelf iets met een foto erg leuk. En 1 roos is zeker ook genoeg. Dat hoeft geen hele bos bloemen te zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maanve

Maanve

25-09-2012 om 11:26 Topicstarter

Het is geworden...

Het afscheid heeft plaatsgevonden en was erg leuk! Het werd echt gemarkeerd waarbij man en ik zoon 's morgens samen wegbrachten. Ik vervolgens even ben gebleven bij het limonade drinken, we getrakteerd hebben en de leidsters bedankt en de leidsters en kindjes zoon hebben uitgezwaaid naar 'boven'. Er was al een heel wen-rooster aan vooraf gegaan, maar het formele afscheid is geweest.
De traktatie werd een Zonnatura knijpfruit met daarbij tekst op twee stroken papier. Iets als 'ik knijp er tussen uit' en 'dag lieve kindjes, ik ga nu naar de.... (naam groep'). De juffen waren blij met een egzonde traktatie.
Voor de juffen een kaart met een tekst en foto en een klein balkonplantje. Ik geloof dat zo de waardering is over gebracht en het tegelijkertijd niet al te gek was.
Op naar de volgende mijlpaal!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

26-09-2012 om 12:44

Maanve

Klinkt leuk, en wat een grappig idee over er tussenuit knijpen. Ik wens je zoon veel plezier op de peutergroep.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.