Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

16-02-2011 om 19:05

Trappen

Oh oh, ik woon drie hoog en dreumes kan zelf de trappen op. Hij heeft twee methodes: omhoog klauteren on all fours, of aan het handje omhoog lopen. Maar hij doet nu al twee weken alleen maar vervelend. Gaat liggen, gaat weer naar beneden, gaat huilen, gaat hangen... Met als gevolg dat ik hem dan maar weer omhoog til. Maar ik wil dat niet meer. Vandaag probeerde ik voorzichtig zelf toch maar door te lopen, maar toen dreigde hij in z'n eentje weer de trap af te gaan en dat is echt nog heel gevaarlijk (20 maanden en loopt met voetjes naar binnen). Maar wat moet ik doen hiermee? Help!

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

16-02-2011 om 19:29

Lokkertje?

Vette worst voor zijn neus houden? ("Als we boven zijn, gaan we samen dat nieuwe boekje lezen" oid en het dan niet brengen als omkoopmiddel, maar als 'gewoon' leuk vooruitzicht).
Jesse

Gesprek

Het is weleens lastig, maar bij mijn zoontje hielp het om ergens anders over te praten (hoe was 't op de creche? Welke juf vind je het liefst? Morgen gaan we...). En inderdaad praten over wat je straks gaat doen.

Heel veel sterkte! Ik had die fase met mijn zoontje toen we op twee hoog woonden en ik ook nog heftige bekkenproblemen had... Niet fijn! Ik leef met je mee...

Afleiden en uitdagen

De treden samen tellen
Een liedje zingen en kijken of je boven bent voor het liedje af is
'Wedstrijdje' doen wie het eerst boven is

liora

liora

17-02-2011 om 19:52

Lichte verbetering

Dank allemaal! Wedstrijdjes is hij nog te jong voor, maar iets beloven werkt wel en ook hem heel veel positieve aandacht geven bleek. Dus enorm aanmoedigen en juichen. Was dat een beetje vergeten.

Liora

Vergeten...

Dat kan iedereen overkomen! Soms gaat 't allemaal moeizaam met mijn bijna-kleuter, en dan lijkt 't wel of ik niet meer positief kan denken. Maar als ik dan weer gezellig tegen hem doe, is 't ook echt weer gezellig met hem

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.