Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Treinbaan

Ik zag geen algemeen speelgoedtopic, dus maar even een nieuw topic geopend. 
We willen voor onze peuter (18m) een houten treinbaan kopen, maar er zijn er zoveel.. Als je er een koopt, zit je dan aan dat merk vast, of passen ze eigenlijk allemaal in elkaar? 


Die van Ikea past wel op Brio. En aantal jaar terug die van Hema ook.

de houten smalle treinbaan die je als puzzel aan elkaar legt passen. Die Action ooit had past ook op andere duurdere merken of met de treinbaan van de Lidl .

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-12-2022 om 15:26

Kijk eens bij lidl op de website. Die verkopen heel veel houten speelgoed en meestal van hetzelfde merk. Ook treinbanen en uitbreidingsets. 

Ik heb die van ons verkocht op Marktplaats. Je hebt daar al gauw dat mensen alles wat ze ooit verzameld hebben in 1 keer wegdoen, en dan heb je ook de leuke onderdelen erbij.

Ja precies, dit is echt iets wat je perfect tweedehands kunt kopen en wat gewoon supergoed blijft.

Eigenlijk past alles wel op elkaar, Brico, Ikea, Thomas de trein, past allemaal. Dacht alleen dat de houten treintjes van Thomas niet onder de viaduct van Ikea door pasten. Zoiets. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

17-12-2022 om 18:33

Bij Fleismann/Marklin/Lima moet je erg oppassen (3-rails vs 2-rails en AC vs DC en digitale protocollen).

Daddy_gijs schreef op 17-12-2022 om 18:33:

Bij Fleismann/Marklin/Lima moet je erg oppassen (3-rails vs 2-rails en AC vs DC en digitale protocollen).

Schat, dat is niet de houten trein 😅

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-12-2022 om 19:38

SuzyQFive schreef op 17-12-2022 om 18:56:

[..]

Schat, dat is niet de houten trein 😅

Niet helemaal antwoord op je vraag, maar mijn kinderen hebben veel meer plezier gehad van een duplo treinbaan dan een houten treinbaan. Misschien moet ik hem in de vakantie eens weer van zolder halen voor mijn kinderen van 10 en 12.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

17-12-2022 om 20:29

SuzyQFive schreef op 17-12-2022 om 18:56:

Schat, dat is niet de houten trein 😅

Darling, dat weet ik. Ik vermoed dat TO ergens de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. En dus H0-spoor verwart met houten spoor. Bij H0 past niet alles zomaar op elkaar in tegenstelling tot houten spoor.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-12-2022 om 20:38

Daddy_gijs schreef op 17-12-2022 om 20:29:

[..]

Darling, dat weet ik. Ik vermoed dat TO ergens de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. En dus H0-spoor verwart met houten spoor. Bij H0 past niet alles zomaar op elkaar in tegenstelling tot houten spoor.

Het kind is 18 maanden. Ik denk dat ze het echt over hout heeft.

Daddy_gijs schreef op 17-12-2022 om 20:29:

[..]

Darling, dat weet ik. Ik vermoed dat TO ergens de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. En dus H0-spoor verwart met houten spoor. Bij H0 past niet alles zomaar op elkaar in tegenstelling tot houten spoor.

Ik gok met kind van 18 maanden dat ze gewoon een houten treinbaan bedoelt

Daddy_gijs schreef op 17-12-2022 om 20:29:

[..]

Darling, dat weet ik. Ik vermoed dat TO ergens de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. En dus H0-spoor verwart met houten spoor. Bij H0 past niet alles zomaar op elkaar in tegenstelling tot houten spoor.

Kan me prima voorstellen dat ze echt de houten bedoelt omdat het van veel merken te krijgen is. 

Ik was zelf 5 toen ik mijn eerste elektrische baantje kreeg 😍. Van de Hema, met een echte NS loc en goederenwagonnetjes. Daarna nooit een loc gehad die eraan kon tippen. 

Daddy_gijs schreef op 17-12-2022 om 20:29:

[..]

Darling, dat weet ik. Ik vermoed dat TO ergens de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. En dus H0-spoor verwart met houten spoor. Bij H0 past niet alles zomaar op elkaar in tegenstelling tot houten spoor.

Een goed voorbeeld van wat een referentiekader doet!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.