Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Treinbaan

Ik zag geen algemeen speelgoedtopic, dus maar even een nieuw topic geopend. 
We willen voor onze peuter (18m) een houten treinbaan kopen, maar er zijn er zoveel.. Als je er een koopt, zit je dan aan dat merk vast, of passen ze eigenlijk allemaal in elkaar? 


Montblanc

Montblanc

18-12-2022 om 02:25 Topicstarter

Daddy_gijs schreef op 17-12-2022 om 20:29:

[..]

Darling, dat weet ik. Ik vermoed dat TO ergens de klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. En dus H0-spoor verwart met houten spoor. Bij H0 past niet alles zomaar op elkaar in tegenstelling tot houten spoor.

Dat moest ik even googlen, maar ik bedoelde wel van dat houten spoor. Het ligt overal (Hema, Ikea, kano’s, djeco…) maar ik zie door de bomen het bos niet meer. 

Hoe was Duplo anders dan hout?

Montblanc schreef op 18-12-2022 om 02:25:

[..]

Dat moest ik even googlen, maar ik bedoelde wel van dat houten spoor. Het ligt overal (Hema, Ikea, kano’s, djeco…) maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Hoe was Duplo anders dan hout?

Een duplo treinbaan combineer je met de duplo bouwblokken, waardoor je er ook mee in de hoogte kunt bouwen. Verder heb je een trein met batterijen.

Montblanc schreef op 18-12-2022 om 02:25:

[..]

Dat moest ik even googlen, maar ik bedoelde wel van dat houten spoor. Het ligt overal (Hema, Ikea, kano’s, djeco…) maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Hoe was Duplo anders dan hout?

Een duplo treinbaan combineer je met de duplo bouwblokken, waardoor je er ook mee in de hoogte kunt bouwen. Is nu misschien nog niet interessant, maar blijft denk ik wel tot op hogere leeftijd leuk.

Wij hebben beide treinbanen. Hout en duplo. Gaan allebei al 20 jaar mee. Houten is van Eichhorn. Je hebt ook de nog duurdere variant van Brio. Daar zijn wel heel veel leuke locomotieven enzo van. Bij Eichhorn ook, maar minder uitgebreid.
Zelf ben ik net ietsjes meer fan van de duplo treinbaan. Met tunnel, ook locomotieven op batterijen. Veel wagonnetjes. Ook vliegveld erbij gekocht later. Is echt heel veel en leuk mee gespeeld. Nu komen er kleine neefjes/nichtjes spelen en wordt de duplo trein weer neergezet. Blijft leuk!

Caroline80 schreef op 17-12-2022 om 20:23:

Niet helemaal antwoord op je vraag, maar mijn kinderen hebben veel meer plezier gehad van een duplo treinbaan dan een houten treinbaan. Misschien moet ik hem in de vakantie eens weer van zolder halen voor mijn kinderen van 10 en 12.

Grappig, hier exact het tegenovergestelde!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.