Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
rode roos

rode roos

05-05-2010 om 21:59

Twee kinderen op 1 kamer

even een vraag, ik heb een zoon van 4,5 en de jongste is 13 mnd. Nu huilt de jongste veel op zijn kamertje. Hij is blijkbaar heel erg gevoelig voor prikkels. En op zijn kamertje is het niet altijd rustig. Soms s'nachts bezoek. Nu geloof ik best wel in het dat er meer is tussen hemel en aarde. Maar kan ik die twee leeftijden bij elkaar op de kamer leggen. Dat hij nuet meer alleen is. Wie van jullie heeft hi ervaring mee. De kamer is al een paar keer gereinigd maar toch komt het steeds terug.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mirage

Mirage

05-05-2010 om 22:23

Bezoek?

Huh, je denkt echt dat je zoontje van 13 maanden last heeft van geesten die hem komen bezoeken? Hoe laat hij dat merken dan? Waarom zou het niet wat anders zijn?

vlinder72

vlinder72

06-05-2010 om 08:58

Hier ook

Mijn zoontje is 12 maanden. Hij sliep eindelijk door en opeens is het weer een drama 's nachts. Hij gaat heerlijk rustig slapen 's avonds en wordt dan 's nachts wakker. Hij ligt dan heel hard te huilen terwijl het voorheen wat gemopper was. Ook valt hij dan niet meer zelf in slaap. Ga ik naar hem toe dan is hij rustig. Draai ik mij om dan begint hij te gillen. Leg ik hem in ons bed dan gaat hij gelijk slapen (vorm van verlatingsangst dus blijkbaar). Maar wat wil ik nou eigenlijk zeggen? Het is heel normaal dat een kind van 13 maanden heel onrustig slaapt. Ze gaan dromen of worden 's nachts wakker en denken dan "waar is mama". Komt wel weer goed. En natuurlijk kan je je zoontje bij zijn broertje laten slapen maar hij moet niet je andere kind wakker houden en je oudere zoontje is er natuurlijk niet om de baby midden in de nacht te troosten.

Talia

Talia

06-05-2010 om 15:01

Niet

Nee, ik zou kinderen met toch zo'n groot leeftijdsverschil niet op een kamer plaatsen, juist niet als de baby 's nachts onrustig is. Leg hem liever bij jullie op de kamer!
Ben je je er overigens van bewust dat er ook heel veel andere verklaringen voor nachtelijke onrust zijn behalve de mogelijke aanwezigheid van geesten o.i.d?

Ook niet

Twee weken geprobeerd maar snel de kids (toen 6 mnd en 4 jaar) apart gelegd.

Geesten geloof ik niet in. Bij onrust kan er zoveel aan de hand zijn. Dat zoek ik liever uit (met behulp van huisarts) dan dat ik zelf iets bedenk........

Rafelkap

Rafelkap

06-05-2010 om 19:44

Waarom

gaan jullie niet op dat kamertje slapen? Of durven jullie niet?

rozenstruikje

rozenstruikje

06-05-2010 om 21:02

2 op 1 kamer

Hier een leeftijdsverschil van 3,5 jaar en altijd samen op 1 kamer gelegen want ik heb niet meer slaapkamers in huis.
Over het algemeen gaat het goed. Oudste is nooit wakker geworden van huilend broertje snachts en hij heeft vaak gehuild snachts. s Morgens wordt ze wel wakker van hem.
Er was een periode dat jongste perse wilde keten in bed en dat hield oudste dan erg lang wakker. Dat vond ik dan weer onnodig dus heb ik een tijdlang het eerste kwartier erbij gezeten. Nu is dat niet meer nodig.

Over 'bezoek snachts' kan ik niets zeggen. Kan me er eigenlijk helemaal niets bij voorstellen. Waarom neem je hem niet op je eigen kamer erbij?

Rozenstruikje

Maylise

Maylise

07-05-2010 om 00:31

Kan best

Ik vind het leeftijdsverschil niet te groot. Dat kan best die twee samen op een kamer. Ik heb een groot gezin en mijn kinderen zijn inmiddels wat ouder maar ik heb bijna alle soorten leeftijdcombinaties wel kamers laten delen. Geen enkel probleem als ze het gewend zijn.

Wat betreft het geesten gebeuren. Ik heb daar niet zoveel mee maar als jij zelf ervaart dat je zoontje op een andere kamer wel goed/rustig slaapt dan zou ik toch kijken of ik niet een arrangement in huis kan vinden waardoor hij een andere kamer kan krijgen. Als het slecht/onrustig slapen zo makkelijk is op te lossen zou ik er voor tekenen; ongeacht of ik nu wel of niet zou geloven in geesten bezoek.

Maylise

vlinder72

vlinder72

07-05-2010 om 14:04

Bovennatuurlijk of iets anders?

Het is nu duidelijk waarom je niet zelf in die kamer kan slapen. Ik ben alleen wel van mening dat je voorzichtig moet zijn met het zoeken naar allerlei redenen waarom je kindje onrustig slaapt. Je geeft aan dat als het kamertje gereinigd is, je kindje daarna goed slaapt en blijkbaar is dat voor jou het bewijs dat er iets met het kamertje aan de hand is. Ten eerste snap ik niet dat je je kindje in die kamer laat slapen als je er zelf van overtuigd bent dat er iets "mis" is in die kamer. Dan zou ik inderdaad de twee kinderen samen laten slapen. Of de oudste in dat kamertje als hij er geen last van heeft. Of de baby bij jullie in de kamer zetten. Ten tweede kunnen er toch nog veel meer redenen zijn waarom een kindje onrustig slaapt. Mijn zoontje is vorige week 1 jaar geworden en hij slaapt soms rustig en soms heel onrustig. Dan wordt hij weer wakker en ligt hij te kletsen of te kreunen maar er zijn ook periodes dat hij wakker wordt en in paniek de hele boel bij elkaar gilt. In mijn ogen volkomen normaal baby/dreumes gedrag. Nog nooit is het in mijn hoofd opgekomen dat het aan het kamertje kan liggen of bovennatuurlijke redenen kan hebben. Daarom vraag ik mij ook af waarom je er zo zeker van bent dat het een bovennatuurlijke reden heeft en niet normaal kindergedrag. Dat de oudste in die kamer ook onrustig sliep is natuurlijk geen reden. Immers de oudste was ook jonger en had waarschijnlijk dezelfde slaaponderbrekingen als ieder ander kind.

buzz

buzz

10-05-2010 om 21:29

Tja beetje ot

ik kan me de twijfel van al die mensen voorstellen, ik zelf geloof er ook niet in.
Maar toch in ons oude huis daar was ook wat, ik weet het zeker. De zekerheid komt doordat ik iemand om ons bed hoorde lopen (het was donker) en ik voede zelfs de luchtverplaatsing maar zij niets, mijn man schrikt op doet de lamp aan en zij, ....(zijn overleden ex) kwam hier net op het voeteneinde van het bed zitten. Vantevoren dacht ik, mijn inbeeldingsvermogen of angst alleen te zijn is zo groot dat ik mezelf bang maak, maar na die belefenis tja wat wil je nog meer. En het is best moeilijk als je er echt niet in geloofd om dan bewijs te krijgen.
Ik heb trouwens 4 zussen en 1 broer, en altijd met 1 zus samen op een slaapkamer geslapen, bij mijn weten nooit een probleem geweest. Proberen kan geen kwaad lijkt mij.
Wij gaan trouwens als mijn zoon eindelijk doorslaat (4 jaar haha ik lach wel maar ben niet blij) naar de kleine kamer verhuizen, wij gaan dan van die kleine kamer 1 groot bed maken (ons bed past er zo ook niet in) Kast blijft op de grote kamer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.