Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

13-01-2009 om 10:46

Twee vraagjes

Dochter heeft al een tijdje twee hardnekkige problemen. Het eerste betreft haar buikje. Ze laat overdag veel windjes. Als ze 's nachts huilt, ligt ze onrustig te bewegen en laat weer veel windjes. Wij denken dat ze dan krampjes heeft of in elk geval last van haar buik/darmen. Vragen gaat lastig, want echt wakker is ze dan niet, ze huilt/jammert in haar slaap.
Het tweede probleem kan daarmee te maken hebben, kan ook op zichzelf staan, dat weet ik nu niet. Ze eet slecht. Wordt steeds magerder, zelfs de (zeer smal vallende) broeken van Okaidi zakken nu zonder riem van haar bips. Ze eet hier en daar een paar hapjes, meer niet. Wil het liefst vloeibaar eten, is gek op yoghurt en Brintapap.
Over een paar weken heb ik een afspraak met de cb-arts hierover, maar ik hoop dat jullie ook ideeen hebben wat het zou kunnen zijn. Vader heeft overigens al zijn hele leven last van zijn maag en darmen en is ook mager (eet weinig).
Groetjes
Massi (zelf altijd stevig geweest, nooit buikproblemen gekend, zelfs nog eetlust bij 40 graden koorts en longontsteking, haha)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

13-01-2009 om 11:40

Massi

is ze bekend met allergieen? Als ik het zo lees moet ik eigenlijk meteen denken aan een intolerantie of ene allergie. Heeft vader ooit iets laten onderzoeken? Zoontje van een vriendin kon niet tegen gluten en die had ongeveer hetzelfde
Hoe is haar ontlasting?
Als je echt merkt dat ze pijn heeft en magerder wordt zou ik eens langs de huisarts gaan.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-01-2009 om 14:16

Ayla

Ben al bij de huisarts geweest, die vindt haar gewicht gezond en haar eetpatroon normaal voor een dwarse peuter. Kwam ik niet verder mee, huisarts is een nuchtere vent die nergens problemen ziet. Dat maakt het voor mij weer moeilijk want ik wil geen overbezorgde moeder zijn, maar dit lijkt me toch niet helemaal normaal. Ik heb zelf ook al eens gedacht aan een allergie, koemelk bijvoorbeeld (kan vader ook niet zo goed tegen, hij is een nietwesterse allochtoon). Heel benieuwd wat de cb-arts zegt. Ik hoopte alleen dat er hier toevallig een moeder rondzwerft die de symptomen herkende (zoals jij gedeeltelijk).
Haar ontlasting is dunnetjes, logisch als je zoveel yoghurt en Brinta binnen krijgt, dat is bijna het enige dat ze wil eten. Regelmatig ook een volkoren boterham of een appel, maar ander 'vast' eten blieft ze niet. Ja, pizza en chips, maar die staan niet op het dagelijkse (of wekelijkse) menu.
Groetjes
Massi

ayla

ayla

13-01-2009 om 14:44

Elimineren

en als je nou eens koemelk weglaat, ga eens over op sojamelk en yoghurt en dan kijk je of dat helpt.
Hoe oud is ze nu? Anders vraag eens een verwijzing voor een allergietest.
Je hebt vroeger als baby niets gemerkt van allergieen?

Oudste hier heeft ook veel maagdarmproblemen gehad, van heel veel diarree tot obstipatie. Maar verder dan gevoelige darmen en een latere spastische darm patient zijn we ook niet gekomen.

Jongste had trouwens KEA en die had de klachten die jij beschrijft echter, een lactose intolerantie of coeliakie geeft ook ongeveer dezelfde symptonen

Massi Nissa

Massi Nissa

13-01-2009 om 20:59

Test

Ja, ik ga zeker aan de cb-arts vragen of er een aantal allergie-testen kan worden afgenomen. Daarnaast zou ik graag weten hoe ik haar kan helpen bij die windjes, ze heeft echt veel gasvorming in de darmen. Ik masseer haar al elke avond na het bad, maar daarvoor ligt ze lang niet altijd meer stil genoeg (tot voor kort wel). Het wordt nu steeds meer insmeren in plaats van massage, ze is er te beweeglijk voor geworden.
Vandaag heeft ze trouwens overgegeven (griepje denk ik) en pal daarna een giga bak yoghurt en een stuk pizza gegeten. Nou moe?
Groetjes
Massi

ayla

ayla

14-01-2009 om 08:17

Gasvorming

je kunt gasvorming tegengaan op verschillende manieren, Als eerste voedsel vermijden waar ze last van krijgt. Bij mij is dat bijvoorbeeld yoghurt, pizza, frieten, chinees etc. Zijn er avonden dat ze er meer of minder last van heeft?

En je zou eens de babyprodukten kunnen proberen, oke ze is al wat ouder maar misschien helpt het, Dochter hier had heel veel baat bij sap simplex als ze last van haar darmen had.

Wij hebben ook ooit de tip gekregen om haar yakult te geven, ze vond het eerg lekker maar of het hielp was de vraag.

Massi Nissa

Massi Nissa

14-01-2009 om 20:35

Nu ziek

Erg zielig, dochter heeft griep en ligt alleen maar op de bank met hoogrode wangetjes. Ze geeft antwoord met 1 lettergreep en wil geen Teletubbies kijken (geeft wel aan dat ze goed ziek is).
Ik wacht het nog maar even af tot de afspraak met het cb, maar ik ben al blij dat het iemand anders (ayla) ook allemaal niet pluis lijkt.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.