Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
mama van twee

mama van twee

29-05-2009 om 19:49

Uitspraken

Kon het draadje met uitspraken niet meer vinden dus maar even een nieuwe:
Dochter (3 jr.) zat vanmiddag in haar neus te peuteren. Zoon (7) ziet dat en zegt: bah X, dat is vies. Dochter: Ja, maar ik moet wel, er zitten heel veel cowboys in mijn neus. (Snotjes worden hier in het dialect nog wel eens koien genoemd, dochter noemt het dus cowboys).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

29-05-2009 om 20:58

Beer

Iets eenvoudiger maar ja, zoon is net 2:
We rijden langs het weiland, gevuld met schapen. "Beer! Beer!". De fauna van Nederland is dus afwisselender dan we dachten....

Massi Nissa

Massi Nissa

29-05-2009 om 21:10

Uit de oude doos

Mijn moeder kon heel goed en spannend voorlezen. Wij zaten dan op een rijtje op de bank na het badje en luisterden ingespannen. Op een avond had ze een erg spannend boek te pakken waarin een groepje kinderen verdwaalde in het bos. Het werd steeds donkerder, ze zagen overal rare dingen. Mijn jongere broertje C (toen 3) begon nogal bleek om de neus te zien. Ineens hield hij het niet meer uit en riep: "En toen kwam papa met de Opel!".
Groetjes
Massi

Ayanna

Ayanna

31-05-2009 om 18:18

Lange zinnen en humor

Wij zitten hier de afgelopen weken volop te genieten van een mannetje (2jr 9mnd) die ineens zinnen aan het vormen is. Toen hij zijn eerste lange zin zei, vielen man en ik bijna van verbazing van de bank. Hij liep naar één van onze poezen toe en zei: Joes (oftewel Loes) goed eten. In de keuken staat kattepoer poor jou. Geweldig! Ook simpele dingen als: mama, wat is dat poor kleur?, zijn super om te horen.
Maar nu vanavond. Man moest weg en liep naar kind toe voor een kus. Man heeft dreadlocks en had deze los hangen. Kind kent papa niet anders dan met dit haar, vind het dus heel normaal. Maar wat denk je wat hij tegen papa zegt bij het afscheid??? Dag spaghetti-hoofd!!! Ik bleef erin.... Mijn 1e reactie naar verbaasde man was: dat heeft ie niet van mij!!! Wat een grapjas!

Als ik later...

Ik ben aan de lijn. Ik heb speciale repen daarvoor. Dochter van 2 jr en 9 mnd ziet me eten, ze weet dat ik het doe om af te vallen.
Zegt ze: als ik later dik ben,mag ik ook zo'n reep.

Ik heb me bescheurd!!

Malihu

Malihu

03-06-2009 om 20:22

Ijsbeer

We reden vorige week met de auto langs een weiland met een wit paard erin.

"Kijk! IJsbeer!"....

Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2009 om 21:25

Die is goed!

Ijsbeer, hiha. Wij hebben een buurman die soms wat aan het boren is in zijn huis. De vorige keer dat hij dat deed (paar weken terug), stopte het geluid ineens. "Hoe kan dat nu?" vroeg dochter van twee. "De buurman is even aan het koffiedrinken", verzon ik snel. Gisteren was buurman weer aan het boren. Ineens hield het geluid op. Dochter: "De buurman gaat weer koffie drinken, he mama?". Ik vond 'm wel leuk .
Groetjes
Massi

mama van twee

mama van twee

04-06-2009 om 09:19

Lieve buurman

Tijdje terug had ik voor dochter (3 jr.) op internet een bodywarmer gekocht. Toen ze het pakje kwamen afleveren waren wij niet thuis, dus werd het bij de buren afgegeven. Toen ik 's avonds met dochter pakje op ging halen bij de buren, gaf buurman haar de doos. Ze maakte het meteen open en haalde de bodywarmer eruit.
Dochter: Kijk mama, buurman heeft een bodywarmer voor mij gekocht. (En tegen buurman) Jij bent de allerliefste buurman van de hele wereld.
Buurman en ik hebben in een deuk gelegen.

Ayanna

Ayanna

04-06-2009 om 20:38

Goed luisteren

Papa ging weg met de fiets en kreeg de volgende adviezen van zoon (2jr 9mnd):
-goed opletten papa
-handjes aan het stuur
-goed naar mama luisteren (!!!)

Esc

Esc

04-06-2009 om 20:45

Lieve mevrouw van de winkel

Oh ja, herkenbaar, dat van die buurman! Standaard als ik met m'n dochter (bijna 3) naar de winkel ben geweest om iets voor haar te kopen, en we komen thuis, en papa vraagt: 'oooh, hoe kom je aan die mooie schoenen??' zegt ze: 'van mevrouw in winkel gekregen'. Was het maar waar!

Massi Nissa

Massi Nissa

04-06-2009 om 21:01

Ayanna

Hilarisch, die zoon van jou! Dochter hier krijgt veel tweedehands kleding die van haar nichtje B. is geweest. Nu zegt ze dus standaard dat ze alles wat ze op dat moment draagt 'van B. heeft gekregen', ook als het nieuwe schoentjes zijn of iets dergelijks.
Groetjes
Massi

Malihu

Malihu

04-06-2009 om 21:22

Koeien

Gisteren reden we langs een weiland waar een paar koeien lagen te herkauwen.

Dochter: "Kijk Boeie"
Ik: "Zijn die koeien aan het slapen?"
Dochter: "Neehee, glas ete"

Vandaag zagen we weer een paar koeien in de wei

Dochter: "Kijk Boeie"
Ik: "Zijn die koeien gras aan het eten?"
Dochter: "Nee, slape"

Nou moe!!!!!!!!!

Ayanna

Ayanna

04-06-2009 om 23:35

Over hilarisch gesproken...

Vanaf het prille begin dat zoontje zijn piemeltje ontdekte, hebben wij het altijd over 'pikkie' gehad. Waarom? Tsja, waarom niet..
Now picture this: kinderboerderij met speeltuin. Zoon zit met papa op de wip en zit vol overgave Paker Jaker, oftewel Vader Jacob, te zingen. 'Saap jij nog, awwe kokken juiden, bim, bam, bom' en klaar is het liedje. Papa vraagt of hij nog een keer wil zingen en zoontje zegt 'ja'. Wij helemaal vertederd natuurlijk, want het klinkt zo lief. Totdat zoon uit volle borst begint te zingen....Paker Pikkie, Paker Pikkie!!!! Wij sissen nog: shht, dat zeg je niet! Waarop zoon uitbundig vervolgt: saapt je pikkie nog!!!
En blijf dan maar eens in je rol.....

Oeps...

Ja daar sta je dan op de kinderboerderij...

Hier is het pure logica.. een koe is wit zwart gevlekt...
dus als je een beest ziet dat wit/zwart gevlekt is is het.... een koe.... Nee het was dus een geit..maar volgens dochterlief dus echt een koe, want hij was wit met zwarte vlekken.

zo kan de oudste ( 4 in september) al heel goed dierengeluidjes doen, maar is momenteel erg weg van paarden en little pony.. dus de hele dag horen we hier paardegeluidjes..
Heeft de jongste ( 18 mnd) een van de boerderijdieren van de oudste te pakken gekregen en is ermee aan het spelen..
proberend te hinniken staan ze heerlijk bij de bank de geit over de bank te laten lopen hahahah..
Maar ook het schaap later die dag klonk als een paard en zelfs het varken ..
En mama ernaast nee kijk dit is een schaap en die doet beeee... en dit is een koe die doet boe....

Irene

Irene

06-06-2009 om 19:41

Stomme vraag...

Ik kijk met zoon Anders (2j3m) naar een plaatje van nijntje met een bord, vork en lepel voor haar neus.
Ik: "wat is Nijntje aan het doen?"
Anders: "....."
Ik: "is Nijntje aan het slapen?"
Anders: "nee"
Ik: "is Nijntje aan het tandenpoetsen?"
Anders (kijkt mij aan of ik gek ben): "konijnen hoef niet tandepoetsen!"

amk

amk

06-06-2009 om 22:30

Waarom?

Na het zoveelste dagje waarom-vragen van dochterlief, stel ik er maar 1 terug: Waarom?

antwoord: "Ik word GEK van die waarom-vragen!"

Eh ja, dat zegt mama ook wel eens dus.

Guinevere

Guinevere

09-06-2009 om 12:26

Vandaal in de dop

Zojuist ben ik met mijn Pipo van 2 jaar en 6 weken in het speeltuintje geweest. De glijbaan was met een dikke zwarte stift "versierd" met graffiti. Zoon roept mij, wijst naar het kraswerk en zegt: "Mooi!"....ik hou mijn hart vast voor als ie 14 is.

picobello

picobello

09-06-2009 om 12:59

Voorlezen

na ?keer het zelfde verhaaltje voorgelezen te hebben denk je toch dat je kind het wel weet.
Waar gaat het verhaaltje over " sneeuwwitje en de 7 bergen".

Chantal

Chantal

09-06-2009 om 19:00

Poepen

Mijn dochter (3j9m) is de laatste tijd nogal haar (lees: 'onze') grenzen aan het verkennen. Nadat ze zowel van papa als van mama haar zin niet had gekregen, liep ze stampvoetend de kamer uit met de mededeling: "Ik ga poepen! Dan hoef ik jullie tenminste niet te zien!". En twee minuten later mag je wel haar kont af komen vegen

Chantal

Hahah..

Ja dat is ook een goeie.. Hier word gewoon vanaf de wc geroepen:" papa!!! zijn mijn billen zo schoon??"Dan heeft ze geprobeerd zelf af te vegen..

Even een inleiding bij het volgende..
Mijn man heeft een houten rugkrabber gekocht op de pasar malam.. daar kun je dus je rug mee krabben en de oudste weet dat ook..
Vanmorgen loopt de jongste ermee rond en de oudste krijgt hem te pakken, loopt naar mij toen en zegt:"mama? heb jij nog krab?"

Ofwel heb je nog jeuk zodat ze even mijn rug kon krabben.. hahhaa..tja als je moet krabben heb je krab...
Wat een logica heerlijk..

Jakiro

Jakiro

12-06-2009 om 23:05

Wie is de allerliefste?

Papa zit al bijna een week in Italie en komt morgen eindelijk weer thuis.
Vanmorgen om half 7 werd ik wakker van ons huilende zoontje van 3,5. Jammerend vertelde hij dat hij papa niet kon zien en hij wilde zo graag papa zien.
Hij mist hem dus echt, dacht ik, tot vanavond:
Mama: Kom, nu naar bed.
Zoon: Nee Mama, eerst met de auto´s spelen, dan naar bed !
Mama: Nee, nu naar bed. En als je geslapen hebt komt er weer iemand thuis !
Zoon: Oma ?
Mama: Nee jôh.
Zoon: Opa en Oma ?
Mama: Nee jôh gekkerd. Een veel liever iemand !!
Zoon: Buurman ????

Jakiro

Liefde

Dochter (2) was een hele tijd vol liefde de neus van een paard aan het aaien. Ineens bungelde daar een enorme *** onderaan zijn buik. "Kijk mamma, paard heeft tiet". Verder maar niks uitgelegd

Massi Nissa

Massi Nissa

14-06-2009 om 13:02

Een eend

We fietsen langs een vijver vol eendjes. Dochter is in haar hoofd bezig met plassen/poepen en zegt: Mama, eendjes kunnen niet op het potje plassen. Eendjes hebben geen kontje, eendjes hebben alleen een snavel.
Groetjes
Massi

-janine-

-janine-

14-06-2009 om 21:00

Hangplasser

Dochtertje, bijna 4, zegt als ze op de wc zit: "mama, als ik wat groter ben, dan krijg ik ook een hangplasser" (als grote broer dus)

Rembrand

Rembrand

15-06-2009 om 08:45

Nichtje te logeren.

Dit weekend logeerde ons nichtje van ruim twee jaar bij ons. Het is een bijdehande tante en we hebben het hele weekend dubbel gelegen om haar.
Vlak voor we pannenkoeken gingen eten vroeg ik haar of ze een slab had meegenomen. Ze keek me ongelovig aan, en ik zag binnen een seconde haar blik veranderen in ongeloof over zoveel domheid van mijn kant. Met twee handen in haar zij scandeerde ze me toe ;"Een SLAK" !!!???? ( zoekend door haar tas ).
"Ik heb geen slak, die is in de tuin" ! Toen ik uitgelachen was bleef ze nog zeker een minuut of tien af toe mompelen over "die slak"
M.

mama van twee

mama van twee

15-06-2009 om 11:09

Papa's plasser

Dochter loopt de badkamer in als papa aan het douchen is. Ze bekijkt hem even van top tot teen en komt dan tot de volgende conclusie:
Papa, je plasser kijkt wel zielig hoor.

Nog een plasser

Zoon zit op het potje en geeft aan dat hij straks in de tuin wil spelen. Ik loop naar buiten om de zandbak open te zetten, zodat het zand alvast een beetje kan drogen.
Loopt meneer achter me aan om vanuit de deuropening door de tuin te brullen:
Mama, wil sone luier, me piemel wor koud!

Volgens mij hoorde ik de buurvrouw gniffelen in de buurtuin.

Avalon

-janine-

-janine-

16-06-2009 om 12:46

Billenlijm

Dochter heeft wat last van harde ontlasting. Erg sneu, poepen doet dan natuurlijk pijn. Ook na het poepen heeft ze nog wat last. Dan staat ze bij me en vraagt:

"mama, heb je wat lijm voor mijn billen?"

Even doorvragen wat ze bedoelt. crème natuurlijk. Gelukkig moet ze er zelf ook hard om lachen

Janine

Sassie

Sassie

16-06-2009 om 16:43

Maja72...navelstreng.....?

Toen ik je berichtje las, moest ik ineens denken aan wat mijn moeder jaren terug heeft meegemaakt met haar oppaskinderen.
Ze liep toen te wandelen toen ze bij een weide uitkwamen waar van die fjordenpaardjes stonden waaronder een kleine hengst met ook een enorme bungelende *** onder aan zijn buik.

Opeens roept een van haar oppaskindjes (5 jaar oud). Oh, moet je kijken....die is vast net geboord (geboren dus). Mijn moeder keek heel verbaasd en vroeg waarom ze dat dacht. Nou....wijzend naar zijn ***: zijn navelstreng zit er nog aan.....

Merel78

Merel78

16-06-2009 om 20:50

Mieniemienie

dochter, 2 jaar, leest een boekje waar ieniemienie op staat. Mieniemienie roept ze trots. Dus ik vraag nog een keer: wie is dat? MUIS!! Eh...ja...dat klopt!

Merel

Fleur

Fleur

20-06-2009 om 17:36

Arme bassie......

Zit van de week met mijn tweeling in de auto(ze zijn drie) en we horen muziek maar zien nog niets.
Ik rijd door en nu bleek Bassie (van Adriaan) in ut dorp te zijn om op te treden.Terwijl ik doorrij, rij ik tegen de zijkant van de trailer "aan", niet letterlijk, waar een levensgroot portret van de clown op staat geschilderd en ik zeg, kijk daar heb je Bassie.....

Wurm vanuit de achterbank antwoord, Nee dat is niet Bassie, dat is een vogelverschrikker.....

Arme Bassie.......

Groetjes Fleur

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.