Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
mama van twee

mama van twee

29-05-2009 om 19:49

Uitspraken

Kon het draadje met uitspraken niet meer vinden dus maar even een nieuwe:
Dochter (3 jr.) zat vanmiddag in haar neus te peuteren. Zoon (7) ziet dat en zegt: bah X, dat is vies. Dochter: Ja, maar ik moet wel, er zitten heel veel cowboys in mijn neus. (Snotjes worden hier in het dialect nog wel eens koien genoemd, dochter noemt het dus cowboys).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

20-06-2009 om 18:37

Toveren

Ik ben vanochtend weggetoverd door mijn zoon: hocus pocus spinazie....er was eens een eend!

Guinevere

Guinevere

21-06-2009 om 09:20

Rolpatroon

Vanmorgen werd ik door mijn 2-jarige zoon weggestuurd: "Mama weg! Keuken!". Ik moet zeggen, dat ik me wel een klein beetje de keukenmeid voelde...

Massi Nissa

Massi Nissa

21-06-2009 om 19:29

Guinevere

Als mijn dochter mij naar de keuken stuurt, bedoelt ze daar niks anti-feministisch mee. Ze wil dan gewoon dat ik uit beeld verdwijn, omdat ze iets heel vreselijks van plan is.
Groetjes
Massi
PS: Gesprekje gisteravond. Dochter kijkt in haar T-shirt: "Mama, ik heb nog steeds niet borstels." Ik: "Nee he? Pas als je een heel groot meisje bent, krijg je borsten." Dochter: "Ja! Uit Marokko!"

Ayanna

Ayanna

21-06-2009 om 20:17

Massi

Wat heb jij toch een geweldige dochter! Borsten uit Marokko....dit soort teksten moet je vereeuwigen!
Mijn zoon stuurt mij ook regelmatig naar de keuken. Klinkt idd erg vrouwonvriendelijk (mama, keuken!) maar in 9 van de 10 gevallen betekent dit dat hij moet poepen.... En daar mag mama dus geen getuige van zijn. Tegenwoordig kondigt hij het poepen aan met: vertoppertje pele...1, 3, 3, 7, 8, 9, 10. Wie niet weg is is niet gezien! Dus als hij gaat verstoppen sta ik al met een schone luier klaar.

Hier ook rollenpatroon

Bij het opvouwen van de was weet mijn zoon (27 maanden) precies wat van wie is:
shirtje van papa, broek van zus, broek van broer, theedoek: van mama!

Guinevere

Guinevere

21-06-2009 om 21:46

Haha

Haha, nou, het was meer het gevoel dat ik kreeg toen hij mij wegstuurde dan dat hij mijn enige recht het aanrecht vond vermoed ik.
Verder word ik een groot deel van de tijd "papa" genoemd, dus kennelijk ziet hij nog niet zoveel onderscheid.

Hij is een meisje

Vandaag voor het slapen gaan zit mijn dochter van 3,5 nog even met haar pop te spelen. Dit is een meisje, zegt ze, en een meisje is een zij. Ja, zeg ik dat klopt! Ja, zegt ze, hij is een meisje, hij is een zij....
Nog even oefenen dus!

Waterpopjes

Dochter lief heeft de waterpokken, maar loopt overal te verkondigen dat ze waterpopjes heeft. Heel grappig. De waterpokken zelf is stukken minder grappig.

Massi Nissa

Massi Nissa

23-06-2009 om 20:36

Lesjes

Vanmiddag aan de lunchtafel. Dochter (2j7m) pakt een boterham, legt er een plakje kipfilet op en klapt de boterham dubbel. Dan loopt ze naar de grote lade bij het aanrecht om de rol aluminiumfolie te pakken.
Ik: "Wat doe je?"
Zij: "Boterham maken. Even netjes inpakken."
Ik: "Waarom? Wat ga je doen met je boterham?"
Zij: "Werken."
Ik: "O ja? Waar ga je werken?"
Zij: "Op mama's school."
Ik: "Tjonge, en wat ga je daar dan doen?"
Zij: "Lesjes geven aan de kindjes en broodje eten."
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

23-06-2009 om 22:42

Massi

Hoezo een bewerkelijke dochter? Dit is reuze zelfstandig, geweldig! Daar heb je toch geen omkijken naar?
Zoon hier kan zijn crackers ook goed klaarmaken: eerst een enorme klomp boter, dan smeerkaas en daarbovenop weer een smakelijk laagje boter. Jammie. En dan het (peuter)mes nog een keer de smeerkaas in en aflikken.

Babyvlek

Hoi,
dochter van bijna 3 kijkt op mijn rug naar twee moedervlekken. wat is dat zegt ze. ik zeg: een moedervlek. zegt ze: en dit is een babyvlek. dat was die kleinere

Malihu

Malihu

25-06-2009 om 15:22

Vakantie

We zijn net terug van vakantie uit Frankrijk (12 uur reistijd voor de duidelijkheid).

Op de heenweg om 23.30 in de auto gestapt.
Na 10 minuten vraagt dochterlief van 2,5 die het allemaal reuze spannend vind:

"Hier vakantie is?!"
"Nee schat, dat duurt nog even...."

Half uurtje later komen we langs een grote M

"Hier frietjes eten!!!"

Malihu

Malihu

25-06-2009 om 15:24

Poesje mauw en hondje waf

Poesje mauw kent dochter uit het hoofd. Op de peuterzaal heeft ze schijnbaar ook hondje waf geleerd, maar die ken ik dus niet. Dochter begon een paar keer met "Hondje waf", maar dan zei ik "die ken ik niet".

Nu zingt dochter elke keer: "Hondje waf, kennenie"

Gniffel

Massi Nissa

Massi Nissa

25-06-2009 om 15:44

Malihu

Ik lig dubbel om die frietjes! Geweldig!
Groetjes
Massi

Hier een combi

Hoorde ik van de week:

poesje mauw, kom eens hier, geef me een pootje van plezier!

en van de week had ze de handwas gevonden (washand)

Verder loopt dochter graag op blote voeten, maar dat mag niet in de speeltuin, als ze daar toch haar schoenen uittrekt is het of schoenen aan of terug tuin in. Meestal gaan de schoenen weer aan waarna ze roept: wel bote voeten! wel bote voeten!

amk

amk

30-06-2009 om 19:53

Wat heeft ie?

dochterlief vertelt dat vriendje N op het kdv de waterpoppetjes heeft.
Die was ik eerder tegengekomen dacht ik. En jawel, ook dochterlief van Marisie heeft ze.

Massi Nissa

Massi Nissa

30-06-2009 om 21:45

Waar is de....

Dochter: "Mama, waar is de afspraakbediening? Ik wil Sesamstraat kijken."

Loekiel78

Loekiel78

01-07-2009 om 09:16

Teletullies

dochter: kijk, Teletullies
mama: nee, TeletuBBies
dochter (lachend): nee, teletullies
mama: ja, teletubbies
dochter: isse grapje!
(om vervolgens vrolijk teletullies te blijven zeggen...)

Potten en pannen

Staat manlief gisteren in de keuken herrie te maken met de potten en pannen, zegt zoonlief.. papa koken? zegt dochterlief er achteraan ... was maar waar.

Nou, ons kon je opvegen!

Kapsel

Lopen we van het meertje naar de auto. Ziet dochterlief van bijna 3 een meneer met een kale plek op zijn hoofd: "kijk mama, die meneer heeft kale haren", zegt ze, terwijl haar vader veel minder haar heeft

En gisterenavond riepen we: wie het eerste is uitgekleed, heeft gewonnen! Dus rent ze naar de slaapkamer om op het bed te gaan springen en zegt: Ik ben laatste! Tja, daar kunnen we niet tegenop

Joepie, nog meer waterpopjes

Bij zoonlief is nu ook het eerst waterpopje gesignaleerd.
Hij liep vanochtend trots de klas binnen onder luid geroep, waterpopje, waterpopje. Gaan we weer.........

Malihu

Malihu

02-07-2009 om 17:24

Marisie (ot)

De waterpokken zijn vervelend, maar wees maar blij dat ze nu de waterpokken krijgen. Ikzelf heb ze gehad toen ik al 16 was en het was echt verschrikkelijk! Hoe ouder je wordt hoe erger het is namelijk. Ik hoop dat mijn kinderen ook op jonge leeftijd de waterpokken zullen krijgen.

Malihu (ot)

Jep, weet dat je gelijk hebt hoor. Maar het is weer even 2 weken afzien, terwijl we dat net hebben gedaan. Al viel het met mijn dochter wel mee. Ze heeft helemaal niet gekrabbeld. Toen wij het bijna niet konden laten om een 3 kwart loshangend kortje eraf te halen zei ze... Nee mama, mag niet aankomen! Wel geinig.

Ach, over 2 weken is de grootste ellende weer voorbij. Ik hoop ook dat die van jou het op jonge leeftijd krijgen, maar ook weer niet te jong, want dat is ook zo zielig.

Greetz
Mariska

Jakiro

Jakiro

02-07-2009 om 21:54

Waterpopjes (ot ook)

Eentje van mijn kinderen was 3 met de waterpokken en ik heb zo'n beetje de meest rotte 2 weken van mijn leven meegemaakt...
Zelfs de oudste, 2 weken in het ziekenhuis, was minder erg.
Jakiro

Malihu

Malihu

03-07-2009 om 14:21

Jakiro (ot)

Kun je nagaan hoe erg het geweest zou zijn als je kind ze op zijn 16e had gekregen
Gelukkig krijgen ze de waterpokken maar 1x en heb je die ellende achter de rug.

Grote fantasie

Ik was alvast naar beneden gegaan dus zoon van 2.5 stond boven te dreinen "mammie grote knuffel". Dus ik zei dat als hij beneden was een knuffel kon krijgen. Zijn antwoord: "Kan niet mamma, mijn benen zijn eraf gevallen".

Massi Nissa

Massi Nissa

04-07-2009 om 07:27

Geen bed

Ik was deze week op schoolkamp en nogal moe bij thuiskomst. Ik legde even mijn hoofd op mijn armen en dochter vroeg of ik moe was. "Ja," zei ik, "Ik heb heel slecht geslapen op het schoolkamp." Dochter keek daar van op: "Had je niet een bedje, mama?"
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

05-07-2009 om 12:48

Pijn

Zoon van 2,25 is in de kamer aan het spelen en ik zit buiten. Opeens hoor ik hem roepen: "Pijn! Au!". "Kom maar hier, waar heb je je pijn gedaan?". En hij rent onmiddellijk weer naar binnen om naar de tafel te wijzen...

Ayanna

Ayanna

05-07-2009 om 15:02

Guinevere

Wat grappig. Hier hetzelfde als je vraagt: waar heb jij je pijn gedaan? Antwoord is dan altijd: aan de tafel, aan de fiets enz.

Cea

Cea

06-07-2009 om 12:50

Michael jackson

Zoon van 3j9m zag vanmorgen Michael Jackson langskomen in het nieuws. "Kijk, dat is mama!" Eeeeh...ik heb ook donker haar en een zonnebril, maar verder...bedankt jongen !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.