Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Vaccinatie vergeten!

Mijn dochtertje is nu 16 mnd en ik ben -schaam schaam- door de verhuizing afgelopen zomer, vergeten haar te laten inenten. Dan heb ik het over de prik die ze op 12 mnd zou krijgen. De tijd is omgevlogen en inmiddels heeft ze ook haar 15 mnd-prikje niet gehad. Ze loopt dus 2 prikjes achter! Is dit heel erg?
Het is bij ons in het dorp een beetje onhandig geregeld: elke 3e woensdag van de maand komt er een 'mobiel consultatiebureau' (= bus met een kinderarts en de hele tralala) op het kerkpleintje en dan kunnen alle moeders met hun kroost daar heen. Maar de eerste keer was die bus echt veeel te laat en wilde ik de eerstvolgende keer gaan. Maar ja, door omstandigheden is het er nooit van gekomen dus nu wil ik naar een kinderarts, op spreekuur. Betaal ik wel voor, maar ach.
Of heeft die jonge leeftijd van 12 mnd te maken met het feit dat ze die nare prik dan nog makkeijk kunnen vergeten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

04-01-2011 om 23:14

Joh

Gewoon even een afspraak maken om die prikken te geven.

Hier in engeland hanteren ze hele andere momenten dan in Frankrijk bijvoorbeeld, dus het is belangrijk dat ze ze krijgen, maar ik zou niet wakker liggen van een paar maanden later hoor!

vlinder72

vlinder72

05-01-2011 om 10:21

Nare prik?

Leeftijden hebben te maken met optimale immuniteit en niet omdat een kind dan die prik vergeet. Ook met 16 maanden maakt het ze niets uit. Misschien huilen ze even maar ze zijn het zo weer vergeten. Gewoon laten prikken en daarna je kind troosten (als dat al nodig is, mijn vierde keek niet op of om bij het prikken).

marie

marie

05-01-2011 om 22:26

Naburig dorp of stad naar cb?

Hallo
Je kunt ook contact opnemen met het hoofdkantoor van het CB en vragen of je in een naburig dorp of stad naar het CB kunt gaan.
Dat zal vast wel meer gebeuren - je zult maar moeten werken op woensdag.
Waar wij woonden kon dat wel. In onze "eigen" wijk was het CB-spreekuur op een dag dat ik moest werken, ik kon toen gewoon naar het spreekuur in de volgende wijk op een andere dag dus.
Succes

Zwelgje

Zwelgje

06-01-2011 om 19:45 Topicstarter

Naar ha geweest

Ik heb gisteren een huisarts (die ook veel met kleine kindjes werkt) gebeld en ik kon in de avond langskomen; ze had de 2 vaccinaties nog in voorraad dus ze werden meteen gezet. Eigenlijk moest ze nog een 3e maar die bewaren we voor over 2 weken. Het was inderdaad niet heel erg dat ik een beetje te laat was, maar het gaat voornamelijk om de herhalingsprik. 't is belangrijk dat die op tijd gegeven wordt.

peutermam

peutermam

07-01-2011 om 09:52

Mooi

dat het geregeld is zwelgje, maar welke 3 prikken krijgt je dochtertje dan? Die van mij kreeg elke keer 2 prikken tegelijk, ook met 12 maanden en 15 maanden. Als jij allebei die tijden hebt gemist zouden het dan geen 4 prikken moeten zijn?

Zwelgje

Zwelgje

07-01-2011 om 18:25 Topicstarter

De prikken

Met 12 mnd zou ze de inentingen 'Pneumokokken 7-serotypes' (herhaling na 2 mnd en 4 mnd) en 'Mazelen,Bof,Rodehond' gehad moeten hebben.
Met 15 mnd 1 prik: 'Hexavalent (Poliomyelitis, Di-Te-Per, HIB,Hepatitis . Ik woon dus in Belgiƫ

peutermam

peutermam

07-01-2011 om 21:59

Aha

dat verklaart het verschil. In Nederland zit er nog een prik tegen hersenvliesontsteking bij. Dat is in Belgiƫ misschien op een andere leeftijd dan.

Zwelgje

Zwelgje

08-01-2011 om 08:35 Topicstarter

Oeps, ja

Inderdaad moest ze met 15 mnd ook tegen hersvliesontsteking ingeent worden... Hmmmm, dat worden de volgende keer dus weer 2 prikken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.