Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Thijs

Thijs

20-01-2020 om 08:28

Vader met Ploegendienst en moeder met angststoornis

Goedemorgen,
Wij zijn ouder van onze lieve zoon finn 2 jaar. Hij gaat naar de dagopvang 4 dagen in de week. Ik (vader) werk 3 oefen dienst en mijn vriendin (mama) werkt vanuit thuis. Ze heeft een angststoornis en kan ons zoontje dus niet naar de opvang brengen of halen. Ik doe het op de momenten dat ik het kan. Oftewel buiten mijn diensten. Maar op de tijden die ik niet kan is het altijd een gevogel hoe we hem op de opvang moeten krijgen en halen. Thuis laten is geen optie dat laat het thuiswerk niet toe (helpdesk Apple).
Als ik niet kan vragen we vaak de buurvrouw, opa en oma enz. Die kunnen natuurlijk ook niet altijd. Hebben jullie misschien tips hoe we dit zouden kunnen regelen/aanpakken?

Groetjes thijs

Triva

Triva

20-01-2020 om 08:41

Iemand betalen

Dus een buurtpuber of een ouder van een kind wat daar iik zit.

Angela67

Angela67

20-01-2020 om 08:54

en vanuit therapie

werken aan herstel inclusief met kleine stapjes oefenen, samen met bijv. zo'n betaalde buurtpuber. Misschien dat er vanuit een vrijwilligersorganisatie hulp kan komen?
gr Angela

Thijs

Thijs

20-01-2020 om 09:14

Ik zal eens informeren bij de opvang

Ik zal eens informeren bij de opvang of er iemand Intresse heeft om dat te doen. Eventueel tegen betaling dat maakt niet zo veel uit. Werken aan herstel is ze al 8 jaar mee bezig helaas. Nog altijd durft ze niet naar buiten. Het is een zenuwslopende situatie. Ben alvast heel blij met de tips tot zo verre hopelijk vinden we iemand 😁😊

Els

Els

20-01-2020 om 14:32

8 jaar!

Het is je vraag niet en het is mijn zaak niet, maar 8 jaar therapie en nog geen vooruitgang? Dat kan toch niet? Zou het dan niet tijd worden voor andere therapie, een andere aanpak?
Ik neem aan dat ze graag beter wil worden en met jullie zoon naar buiten wil kunnen, naar de speeltuin en zo? Heeft ze nog vrienden, een sociaal leven? Sport ze nog? Is ze fysiek nog wel gezond? Heeft ze inmiddels door het gebrek aan zon op haar huid niet een vreselijk vitamine D-tekort (kun je ook down en angstig van worden)?
Ik heb het met jullie te doen, hopelijk gaat het snel beter.

Rare vraag misschien

Maar waarom noem je jezelf 'vader' en je vriendin 'mama'? Waarom geen moeder (of papa)?

Watervrouw

Watervrouw

20-01-2020 om 15:04

Twee

Ik zou proberen 2 meiden of jongens in de buurt te vinden dan kunnen ze elkaar afwisselen en dan inderdaad tegen een kleine vergoeding. Miscchien kunnen ze ook eens met jullie zoontje naar het bos of zo. Fijn dat je grootouders achter de hand hebt dat had ik niet en weet hoe moeilijk het is hulp te vragen en te regelen zeker rond spitstijden. Misschien via een buurtapp of iets dergelijks?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.