Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Diana

Diana

25-01-2010 om 12:04

Van lieve baby naar draak...

Hoi allemaal
Mijn zoontje is 19 maanden en altijd een erg makkelijk kind geweest. Maar sinds een maand of wat is dat enorm veranderd en het lijkt wel steeds erger te worden. Voorbeelden van gedrag van de afgelopen weken: enorm gefrustreerd worden als iets niet lukt of mag (dat gebeurt dus de hele dag!), al het eten wat vorige maand nog favoriet was wordt nu geweigerd (kan niet meer bijhouden hoeveel avonden er nu al zonder eten zijn gegaan), wil de hele dag opgepakt (maar dan is er ook niks goed!)en er gaan eigenlijk geen 10 minuten voorbij zonder een huilbui of een woede aanval.. Kan geen spoor ontdekken van 'iets onder de leden', er komen wel wat tanden door maar dat zal toch ook niet zulk extreen gedrag veroorzaken? Gelukkig slaapt hij nog wel goed anders kon je me opvegen! Was vanmorgen echt blij dat ik naar m'n werk kon na een weekend thuis...
Herkenning hier op dit forum? Wie heeft er nog meer zo'n (bij tijden) onmogelijke dreumes?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

25-01-2010 om 12:41

Diana

Welkom in de wondere wereld die peuterpuberteit heet

Heel herkenbaar dus, voor heel veel ouders hier. Mijn oudste had er eigenlijk geen last van en mijn jongste heeft dat dubbel en dwars ingehaald.

Leuke leestip: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/peuterpuberteit/1001004006570765/index.html

Esc

Esc

25-01-2010 om 20:10

Inderdaad

Welkom in de puberfase Nu vond ik achteraf dat eerste stuk, dus alles zelf willen doen enzo, nog wel vooral grappig. Maar hier kwam, na een periode van betrekkelijke rust, de puberteit ineens in alle hevigheid terug (ongeveer met 3 jaar 3 maanden). Ik zit hier nu weer na een hele dag strijd uit te puffen, voelde 'm vanmorgen al aankomen. 't Is dat ze ook heel erg lief en heel erg gevat enzo uit hoek kan komen, anders had ik d'r al tien keer buiten de deur gezet!

Kadonaj

Kadonaj

26-01-2010 om 09:39

Ja hoor...

Hier ook, zelfs met de bekende "supermarkt praktijken", dus languit op de grond liggen en trappelen met de beentjes, meestal legt hij dan ook nog eens zn hoofd te hard tegen de grond waardoor hij ook nog eens pijn heeft, stiekem moet ik daar erg om lachen, kleine dwerg van bijna 17 maanden die denkt dat ie zo indruk maakt...NOT!

En gillen... heel erg vervelend!

Diana

Diana

26-01-2010 om 14:29

Effe doorbijten dus...

Natuulrijk, het zal ook wel gewoon peuterpuberteit zijn. Dochter van nu 4 had daar eigenlijk helemaal geen last van, vandaar dat ik zo onaangenaam verrast ben. Ach ja, maar veel naar buiten (dat vindt hij nog het fijnste, en wij wonen in een warm land dus dat kan elke dag!)en maar hopen dat hij snel wat beter in zijn vel gaat zitten... bedankt voor reacties!

saskia

saskia

27-01-2010 om 13:23

Ik ken het

Ja ik ken het ook. De oudste niet echt, maar de jongste wel heel erg. Nu wel wat ouder dan, maar hij heeft zijn driftbuien nog steeds, en vooral niet luisteren. Ik ben 2 en ik zeg gewoon nee, klopt bij hem volkomen. Eten doet ie op zijn tijd zeer slecht of niet, maar dat is alleen als ie tanden of kiezen krijgt (gelukkig nog maar 2 kiezen te gaan), verder gaat dat eigenlijk wel goed. of hij moet het echt niet lekker vinden.Maar moe wordt je ervan, en ja dan ist heerlijk als ze snachts goed slapen, anders kon je me hier ook bij elkaar vegen.. hihi. Maar goed gelukkig ben ik niet de enige met zo'n peuter, en komen er ook weer dagen dat het beter zal gaan. 1 tip zoek iets wat hij/zij echt leuk vind om te doen, wat een kleine uitdaging is maar ook wel dat ie het kan. Ik zoek al weken maar wat hij leuk vind is ravotten stoeien rennen springen enz maar dat kan nu eenmaal niet de gehele dag.(hij moet zijn energie kwijt daarna is ie lief en zoet tijdelijk hihi)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.