Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Verdacht stil = alarmbellen

Na een verdacht lange stilte beneden leek het me goed eens even te kijken wat mijn dreumesje van bijna 3 aan het uitspoken was. Beneden trof ik hem aan op de bank met witte handjes, omringd door witte kussens van de bank. Voor de goede orde, onze bank is niet wit. Had hij een halve pot Atrix-handcrème gedistribueerd over zijn truitje en zijn directe omgeving. Aaargh!

Wat is het ergste wat jouw kind wel eens heeft uitgespookt toen je even rustig dacht te kunnen werken/uitrusten/achter de pc zitten? Ben benieuwd.

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

24-05-2011 om 20:56

Jeetje chris

Wil je de hele lijst. Ik ben echt de meest onoplettende moeder op aarde.
Vraag maar aan Berber, Sascha en Biene
Ik plaats met regelmaat rampenfoto's over de kinderen .

Mijn twee slopers hebben:

Een volledige pot niet opgeruimde zout(dat was man) omgekeerd toen ik in de badkamer mijn haar stond te doen. Zo'n groot pak zout maakt een behoorlijke chaos

Hun billen afgeveegd met een volledige rol toiletpapier en dat vervolgens allemaal in de WC gegooid. Ik riep al een aantal keer "Weet je zeker dat je niet klaar bent? Echt niet? Nu duurt het wel erg lang" "Mamma, ik ben klaar en ik heb ook al mijn billen afgeveegd en toen doorgetrokken" Dat verstopt de WC kan ik je vertellen

Een pot uiercreme gepakt en zichzelf, het bed, hun kleren, de muur en de vloer ingesmeerd

De inhoud van alle kastjes (boeken- en klerenkast) in hun slaapkamer op het bed gegooid

Uit het winkelwagentje geklommen, toen ik letterlijk een minuut weg was om een vergeten artikel te pakken, in het rek speciaal bier geklommen en toen met bier en al naar beneden gevallen (jongste dan, oudste zou dit nooit doen)

Bovenin de servieskast geklommen en die is hoooooog (jongste dan, oudste zou dit nooit doen)

De inhoud van mijn volledige keukenkastjes in hun bakfiets gedaan (ze waren boodschappen aan het doen) alleen stond er een open pak maizena in die vlekken door het hele huis maakte.
Omdat ik niet leer van mijn fouten hebben ze dit later herhaald met een bak meel.

Tot drie keer toe stoepkrijt gepakt (ja ik ben hardleers) en de muur gekrijt (en zichzelf) en van elk krijtje een hapje genomen (jongste natuurlijk, maar met behulp van oudste die heel braaf het stoepkrijt aangaf toen ik buiten bereik van jongste maar binnen bereik van oudste had geplaatst

De ramen gezeemd met luierdoekjes

Een tekening op de muur gemaakt met wasco

De stickerdoos te pakken gekregen en de hele vloer gestickerd

Alle brokjes van de katten een voor een in hun waterbakje gedaan

En er zijn vast nog wel een paar onoplettendheden die ik vergeten ben. Voel je je al beter?

Fianna

Fianna

24-05-2011 om 21:07

Van alles

elkaars haren geknipt, stond prachtig
behang van de muur getrokken
ons bed met sudocreme onder gesmeerd, ook tapijt, bank, eettafel en veel meer
mijn make up overal uitgesmeerd
fles olijfolie over de vloer gegoten en er dan in gaan spartelen
overal op de muren getekend
rupsen en kikkers op hun slaapkamer verstopt
toiletrollen in de wc pot gepropt
zelf 'limonade'gemaakt van allerlei sapjes, drankjes, melk, yoghurt enz (mam, proeven is lekker hoor?)
door het keukenraam naar buiten geklommen
alle flessen shampoo en douchegel in bad leeg geknepen
oh, nog veel meer, het gaat maar door hier
En dan let ik nog heel goed op, want ik weet waar toe ze in staat zijn.
het houdt je wel lekker bezig

Even denken

oudste heeft toen ze peuter was een keer haar gezichtje ingekleurd met een blauwe hema stift, ze had ook een brilletje geprobeerd te maken. Dat heeft toen een paar dagen erop gezeten. Verder de cavia's los gelaten op zolder en het niet verteld. Ook wel eens de cavias in een doosje gestopt en het niet verteld.

De jongste is ook een stiekemerd, dan is het ineens verdacht stil, ik draai mij om en zie mijn jongste staan, ze schud nee met haar vingertje (mag niet), loopt met een grote glimlach achteruit achter een stoel en schept zo het gegapte potje lipgloss van de oudste leeg, ook in d'r haar.

haren knippen heeft de oudste ook wel eens gedaan (bij een jonger kindje, ik voelde mij zo schuldig) en daar kwam ik pas achter toen de moeder de volgende dag er over begon en de hap liet zien die eruit was. Oh vreselijk stom dat ik ze een schaar had gegeven (om te knippen in papier, maar dat doen ze dan natuurlijk niet).

Valt wel mee hier

Zoon heeft ooit toen ik hem even alleen had gelaten in de huiskamer een cd uit het rek gepakt, die ene limited edition met om het hoesje nog een kartonnen hoesje, wat hij in stukken gescheurd had. Vond ik toch wel jammer van de cd.

Dochter zat lief te stempelen met stempelstiften, toen ik weer omkeek zat haar linkerarm van boven tot onder vol met stempeltjes (voordeel van haar hemiparese: het was maar 1 arm )

Zoon heeft met dikke zwarte stift op zijn gezicht getekend, gelukkig was dat toen hij met papa thuis was.

Dochter heeft de onderste la van het dressoir leeggemaakt (lag gelukkig alleen speelgoed in) en toen papa de kamer in kwam zat ze hem vanuit de la triomfantelijk aan te kijken. Het zag er wel schattig uit trouwens, zo'n uk middenin de la.

Zoon zat heel lief bij de bank te spelen, toen ik ging kijken zat hij ergens op te sabbelen, het bleek een pissebed te zijn, een erg grote pissebed ook nog. Gelukkig was het bij sabbelen gebleven, ik kon de pissebed uit zijn mond halen en nadat deze van de schrik was bekomen rolde hij weer uit en wandelde weg.

Het valt hier dus allemaal wel mee, wat meer geluk dan wijsheid is trouwens.

ChrisH

ChrisH

25-05-2011 om 09:16 Topicstarter

Heel veel beter

Oh, wat erg. Als ik die opsommingen van jullie allemaal lees valt het hier dus echt reuze mee. Ik voel me een stuk beter

Ik moet trouwens zeggen dat ik bij dit soort dingen wel heel kalm kan blijven en niet vreselijk uit mijn slof schiet ofzo. Er daalt een soort fatalisme over mij neer, dat ik het gewoon verdiend heb en dat 'ze' er toch ook niks aan kunnen doen.

Zijn al die vreselijke vlekken er trouwens ook echt uit gegaan bij jullie? Want ik kom nooit veel verder dan wat laf vegen met keukenpapier en water en de sporen zijn meestal blijvend. Gelukkig zat de Atrix aan de achterkant van de kussens.

Chris

ayla

ayla

25-05-2011 om 14:09

Hah hier ook

sudocreme over de grond, het bed en peuter heen
2 keer alles onder de poep gesmeerd
4 of 5 keer haar haren afgeknipt
cremekleurige stoel met wasco bekliedert
wc bril onder de zeep gesmeerd
bed van vroendinnetje onder de sudocreme gesmeerd
poeh en ik ben vast nog heel veel vergeten

Fianna

Fianna

25-05-2011 om 14:21

Sudocreme

is echt het ergst. Het gaat er bijna niet uit, of eigenlijk gaat het er gewoon niet uit. gelukkig nog niet op mijn stoffen bank gehad (ik zou dan echt wel in huilen uitbarsten!) maar wel op leren bank en houten bed (schade valt mee) en tapijt die inmiddels is vervangen.
Dat haren knippen vind ik nu ook niet leuk meer, toen er laatst weer een hap uit die beeldige pijpenkrullen van dochter was genipt. Ik heb overigens nog wel een foto van zoon, die geknipt was door zijn zusje: hij had er een haags matje aan overgehouden (hij had toen lang haar en alleen de pony was genipt, hahaha).
Gisteren is er weer op de vloer gekliederd met stift. Het duurt nog wel even voordat het er hier 'keurig' uitziet.

Sascha2

Sascha2

25-05-2011 om 22:38

Haha!

Klopt helemaal wat Kiki schreef

Sascha2

Sascha2

25-05-2011 om 22:39

O ja kiki (beetje ot)

Mijn ervaring is dat derde kinderen, met klein leeftijdsverschil, nog veeeeeel erger zijn

Fianna

Fianna

26-05-2011 om 07:02

Sascha

Ja je kan wel gelijk hebben, mijn 3e die 20 maanden scheelt met haar broer is echt erg. Hoewel haar broer ook er wat van kan. Ach, eigenlijk zijn ze samen gewoon een verschrikking

Meer

Wat geweldig die verhalen....... meer, meer, meer....

Sascha2

Sascha2

27-05-2011 om 14:24

Fianna

Nou, zie je! Het moet wel waar zijn dus . Kiki, je bent gewaarschuwd.
Overigens, Fianna, ik weet dat jij ook vier kinderen hebt maar even niet hoe jong jouw jongste is. Mijn jongste is nu 19 maanden, scheelt 20 maanden met de derde en is nog een graadje erger dan haar voorgangers, ben ik bang. Manmanman, wat een driftkikker kan dat zijn! Als baby de rust zelve maar nu....

Asa Torell

Asa Torell

27-05-2011 om 21:36

En een derde met groter leeftijdsverschil?

Hopelijk zijn die juist heel braaf... . Toch, zeker?

Sascha2

Sascha2

27-05-2011 om 21:48

O zeker

Ja Asa, dat moet haast wel. Er moet toch gecompenseerd worden? Dus die van jou wordt heul braaf

Guinevere

Guinevere

27-05-2011 om 22:04

Zeker asa

Absoluut, Asa! Ik ben het levende bewijs, nóóit was er een lievere, bravere baby/peuter dan ik vroeger was! Mijn oudere familieleden hebben het er nu nóg over...

Sudocrem en luuf

Ken je Luuf? Soort verkoudheidswerende crème met alles doordringende eucalyptusgeur? Mijn 2 peuterjongens vonden het wel leuk om elkaars haar er volledig mee in te smeren. Ze hebben dágen met vettig sliertig haar rondgelopen, en die geur ging er NIET uit.
Het beviel ze blijkbaar want een week later werd hetzelfde trucje uitgehaald met sudocrem. Alleen zat er meer in het potje, zodat de knuffels ook even meegenomen konden worden
Ik meen dat Primavera ook hilarische verhalen heeft over wat haar kinderen uitspookten, misschien komt zij ook wel even langs.

liora

liora

28-05-2011 om 11:44

Haha

Anneque, had je daar toen niet ook over gepost? Wat een grappig verhaal, om te lezen dan, niet om mee te maken!

Hahaha liora

Wat leuk, dat je dat nog wéét! Idd, heb vnl. over die Luuf een draadje geopend, wist écht niet hoe ik die rommel (en vooral geur) eruit kreeg....niks hielp ook overigens. En achteraf is het vooral een leuk verhaal idd

Sunja

Sunja

30-05-2011 om 00:18

Vlot

Toen mijn jongste een week of twee oud was, zat ik hem een keer op de bank beneden te voeden. Intussen liep mijn peuter van toen ruim 2 wat op en neer (meestal kwam hij als een kat achter mij op de bank liggen of ging hij op mijn voeten liggen ofzo). Hij verdween op een gegeven moment uit het zicht en ik hoorde hem wel iets zeggen over 'handen wassen'. Nou dat heb ik geweten! Na een tijdje kwam hij de kamer in met een boek dat hij uit de badkamer had gehaald (een opvoedboek notabene) - ik dacht nog: 'grappig, hij is zeker aan het opruimen ofzo'. Daarna rende hij weer de kamer in met een broekriem en begonnen mij dingen op te vallen: natte mouwen. Ik vroeg: 'handen gewassen?' en hij rent weer weg. Komt hij terug met echt een drijfnatte handdoek die hij op de grond gooit, zegt hij: 'water mama' Dus ik: 'zet de kraan dan uit' Hij stormt weer weg. Ik hoor even niets en koppel dan toch maar de baby af want de combi 'niets horen en water' vind ik eng worden. Ik ga kijken en sta gelijk tot mijn enkels in het water! In het midden van de badkamer staat mijn peuter trots op een vlot dat hij gemaakt heeft van volle pakjes papieren zakdoekjes. Bij de wastafel staat de kraan vol open en zit de stop muurvast - heeft hij eerst het rubberen ringetje eraf gepeuterd (ik denk wel eens dat ze daarom 'peuters' worden genoemd vanwege allerlei cruciale dingen die overal af worden gepeuterd) Hihi, ik heb eerst een foto gemaakt en ben toen aan het dweilen geslagen. Het was wel gelijk schoon!
En ja zo'n borstvoeding duurt eventjes als ze nog zo klein zijn dus ik denk dat hij een half uur zijn gang heeft kunnen gaan!

dreetje o

dreetje o

31-05-2011 om 11:35

Pen

Wat een herkenning. Onze dochter van 2 heeft een tijdje moeite gehad met in slaap vallen. Op een avond, nadat eerst ik en daarna man naar boven zijn gegaan, wordt het al snel stil... Wij blij en we zeggen tegen elkaar, hèhè, ze gaat het eindelijk leren...

S avonds nog even een kusje brengen... Dochter ligt zoet te slapen, maar wat zie ik daar nu op haar arm... Wacht, haar andere arm zit ook vol en als ik haar hemd omhoog doe... Haar buik ook!!! Ja hoor.. inkt en niet zo'n klein beetje, nee hele buik en twee armen zitten vol! Man had bij de laatste keer naar boven gaan waarschijnlijk een pen in zijn borstzakje zitten, deze vonden we s avonds weer terug... Vandaar dat het zo snel stil was! Nog een geluk dat ze de (pas geverfde) muren niet heeft meegenomen. De inkt was er na een week af... Op het kdv hebben ze ook smakelijk gelachen!
Groetjes Dreetje o

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.