Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

09-11-2008 om 12:44

Verjaardag meisje (2)

Over anderhalve week wordt onze dreumes een peuter: twee jaar. Ik geef zaterdagmiddag tussen drie en vijf een feestje, maar heb (behalve de uitnodigingen versturen, dat is gebeurd) nog geen idee hoe en wat. We hebben op zich thuis genoeg ruimte, heeft iemand enig idee wat leuk is voor een groep tweejarigen en wat grotere neefjes en nichtjes (tussen 3 en 8 jaar)? Alle tips, van wat voor taart/traktaties tot spelletjes, zijn welkom.
O ja: kadootjes zijn er al genoeg, maar als iemand nog een tip heeft voor Het Ultieme Cadeau voor een meisje van twee, graag vermelden (vooral als het betaalbaar is).
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roos

Roos

10-11-2008 om 00:28

Kinderfeestje?

Is het een kinderfeestje wat je gaat geven? Zonder de ouders erbij? Of gewoon zijn verjaardag?
Roos

Niet te veel doen

persoonlijk vind ik twee jaar nog een beetje jong voor een echt kinderfeest. Kinderen zijn op die leeftijd nog te jong voor een 'programma' met spelletjes of iets dergelijks (ik weet niet wat je je er bij voorstelt). Ons zoontje is onlangs drie geworden en we hadden 3 kindertjes met ouder(s) uitgenodigd en dat was druk zat, met opa en oma er ook nog bij. Liedje zingen, kaarsjes uitblazen, taart eten en kadootjes uitpakken is al pret genoeg volgens mij! Nog chipjes ofzo (nibbits aan een dropveter rijgen bijvoorbeeld) als traktatie, kun je ook nog doen. Maar twee uurtjes zijn ook zo voorbij hoor! En de kinderen vermaken zich verder wel met het speelgoed dat er is, lijkt me.

Wat je zegt van kadootjes zijn er genoeg klopt wel. Vorig jaar werd onze boef dus twee, en die kreeg dus teveel kadootjes, hij was gewoon niet meer geïnteresseerd in nog een pakje nadat ie al drie leuke kadootjes gehad had. (in totaal kreeg hij verspreid over een paar dagen 18! kado's. Veel mensen hadden meerdere dingetjes gekocht.)
Misschien een tip om mensen evt. samen te laten doen en iets groters te kopen, iets van duplo ofzo? Wij hebben natuurlijk een jongetje dus misschien is dat een beetje anders, maar hier viel duplo (dierentuindiertjes) erg in de smaak, en van die houten groenten met klitteband en keukenspulletjes (en vrachtauto's enzo, maar dat is misschien te jongensachtig). Anders misschien speelgoed om muziek mee te maken (xylofoontje, tamboerijn, fluitje, muziekdoosje, bromtol), mits je niet teveel op lawaai tegen hebt natuurlijk Ik weet niet of er een ultiem kado voor méisjes is eigenlijk, hangt ook een beetje af van je kind. Boekjes/puzzels deden het hier ook wel goed, en zijn niet zo duur.

Veel plezier en voorpret!

Marianne

Ellebel

Ellebel

10-11-2008 om 13:38

Pas twee geworden

hoi,

Tyler is anderhalve week geleden 2 jaar geworden. We hebben niet echt een kinderfeestje gehouden, wel uitnodigingen gestuurd voor het idee en een aantal buurkinderen en neefjes/ nichtjes. Ze hebben zich allemaal prima vermaakt, want idd twee uurtjes is zo voorbij.
Tyler heeft ook veel gekregen, maar van opa en oma en ooms en tantes samen een groot kado gekregen. Zelf doe ik dat ook altijd, kleine dingen krijgt ie al genoeg en heeft ie ook al genoeg. Ik moet zeggen dat het ondanks de drukte een gezellige verjaardag was voor tyler, hij had echt het gevoel dat ie jarig was en iedereen voor hem kwam. Ook het uitblazen van de kaarsjes etc. vond ie erg leuk.

Mama Marjan

Mama Marjan

10-11-2008 om 16:31

Bijna 2

Hoi,

Mijn meisje wordt ook bijna 2 (over kleine 3 weken). Ik hou niet echt een kinderfeestje, maar met 5 neefjes en nichtjes en nog 3 buurkinderen (allemaal onder de 6)wordt het druk zat denk ik Ik ga ervan uit dat ze zich gewoon amuseren met het spleegoed dat we hebben, zelfs de ouderen zijn opeens weer erg in peuterspeelgoed geinteresseerd merk ik wel eens. daarbij een stukje taart en wat kleurspulletjes op een tafeltje, klaar.

Ik heb ook langgedacht over een cadeau, met het idee dat je als ouders iets "groots" moet kopen. Maar uiteindelijk uitgekomen op een Winnie de Pooh leerboek (over kleuren, telllen e.d.) en een disney-princess verkleedkist met 4 jurkjes. Ik heb nogal een meisjes-meisje...Ze moet het nog krijgen, maar ik denk dat ze het super gat vinden: ze wijst er steeds mee in de Sinterklaas-speelgoedgidsen. Kijkt jou dochter daar ook in? veel plezier en succes ermee!

Marjan

3 kids mam

3 kids mam

10-11-2008 om 19:18

Lekker laten spelen

Mijn ervaring is dat zich zich op die leeftijd zelf wel vermaken. Eerst met ze allen aan tafel lekker taart eten. Hier hebben ze het liefst cake met een laagje slagroom en daarna zelf versierd met allerlei van die taartversiering. (je kan dit je dochter vooraf laten doen of alle kinderen op het moment zelf). Daarna cadeautjes uitpakken en vervolgens muziekje aan en lekker spelen.
Ik heb op die leeftijd niet echt allerlei spelletjes gedaan, daar zijn ze denk ik nog te jong voor en ze vermaken zich zo ook wel.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-11-2008 om 21:56

Ooooo ik ben al klaar!

Wat leuk om te lezen, ik kwam dus niet verder dan: taartje/cakeje, kaarsjes uitblazen, cadeautjes uitpakken, limonade en dan spelen maar. Ik had zo'n gevoel dat dat een beetje kaal was eigenlijk, maar ik kon ook al niet op spelletjes of andere dingen komen. Wat betreft de cadeaus: we hebben hier een poppenwagen (pop is al aanwezig), een Nijntje serviesje en een puzzel met nopjes. Leek mij zat, ze krijgt er vast nog wel dingetjes bij. De poppenwagen heeft ze al, want die konden we niet verborgen houden (geen opslagruimte thuis). Ik lach me dood, dan doet ze de pop in de wagen, stoot keihard met de kop tegen de rieten bovenrand en zegt dan: "Kijk uit, dat doet zeerrrrr", ze heeft een vreselijke Gooische R.
Anyway, allemaal erg bedankt voor het delen van de ervaringen, twee uurtjes zijn inderdaad zo voorbij.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

11-11-2008 om 07:16

Mamahippie, mamamarjan, roos

Roos, de ouders zitten er gezellig bij tot het tijd is, dus ik zorg wel dat er voor hen ook een hapje en een drankje is. De meesten kennen elkaar goed.
Mamamarjan, leuke ideetjes voor cadeaus! Ze is inderdaad helemaal gek op alles wat geluid maakt (eigenlijk al anderhalf jaar). Daarnaast heeft ze heel veel boekjes, die koop ik tussendoor voor haar. Ander speelgoed vindt ze gewoon nog niet leuk. De dierentuin van Little People. compleet met schattige diertjes en geluiden, kan haar nog geen drie minuten bezighouden. Vandaar mijn vraag: wat vinden ze leuk met net twee? Onze dochter lijkt vooral ons gezelschap belangrijk te vinden, volgens mijn moeder was ik precies zo tot ik zelf leerde lezen. Toen kreeg ze wat rust .
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

11-11-2008 om 07:18

O ja marjan, sorry

Ik was weer eens te snel met verzenden. Wijst jouw dochter al leuke speeltjes aan in een catalogus? Ik sta versteld. Wat een commercieel inzicht! Ik heb wel een wijzende dochter, vooral in de supermarkt, maar met speelgoed heeft ze dat nog niet. Die verkleedkist is een leuk idee, dat hebben ze op het kdv bij de peuters ook.
Groetjes
Massi

Massi (ot)

vreselijke Gooische 'R'? Ik vind het al reuze knap dat een kind van 2 een r heeft, welke dan ook.

Zoon van drie kletst ons de oren van het hoofd in complete volzinnen, maar een r wil nog niet echt lukken (al lijkt het eraan te komen).

Overigens hopen wij (vader uit Indonesië en moeder uit de Kop van Noord Holland)toch wel dat er uiteindelijk een fatsoenlijke rollende rrr inzit (een Indo met een hockey-r kan natuurlijk helemaal niet). Anders stuur ik 'm uit logeren bij mijn vriendin in Noord Scharwoude.

De L heeft hij trouwens ook nog niet zo lang op het repertoire.

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

11-11-2008 om 17:38

Noord scharwoude, haha!

Hee Temet, nee, een Indo met een Gooische R, dat wordt te gek. Ik rol ook altijd van de bank van het lachen als ik een stoere Marokkaanse gozer op tv zie die in breed Brabants iets staat te debiteren. Ik kan dat gewoon niet met elkaar rijmen, al is het natuurlijk fantastisch qua integratie, hihi.
Onze dochter (vader uit Noord-Afrika) spreekt twee talen, maar ik kan alleen haar Nederlands beoordelen en dat is tot nu toe onwaarschijnlijk keurig. Ze spreekt elke letter uit en heeft klinkers alsof ze toneelaspiraties koestert. Die "crispness" (hoe noemen wij dat hierzo) heeft ze niet van mij, dat is mij duidelijk, maar van wie dan wel? Vader heeft een flink accent, oma (andere grote invloed) spreekt breed Doorns, ook erg leuk maar ABN is anders. Het is een mysterie, dat kind.
Groetjes
Massi

Mama Marjan

Mama Marjan

11-11-2008 om 20:46

Erretjes

Hallo Massie,

Ik zou het graag eens willen horen, een peuter met een Gooische R! Mijn dochter kletst mij de oren van mijn hoofd, maar een uitspraak....ajajajaj! Bovendien wonen we in het uiterste zuiden dus ook de woorden die goed gaan zijn errug platjes!
Enne..commercieel inzicht zou ik het uitpluizen van de Bart Smit catalogus niet willen noemen, het is meer de "hebbe-hebbe-hebbe-" modus waar ze de laatste maanden in zit (geldt ook voor snoep helaas, heb ik op deze Sint-Maartens avond weer eens gemerkt...)

Groetjes!
Marjan

suus36

suus36

13-11-2008 om 13:24

Apekooi

Hoi Massinassi,

Ik heb ook toen mijn zoontje 2 werd een feestje gegeven. Ik heb toen zo'n kruiptunnel (Ikea) neergezet, een glijbaantje (die stond in de tuin bij ons), een tentje, bergen kussens een mand waar ze in konden enz. neergezet. Vonden ze super!

Doei
Suus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.