Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

06-11-2010 om 12:01

Verjaarscadeau, wie denkt mee?

Onze dochter wordt vier. En ik heb nog geen cadeau. Ben er al weken mee bezig in mijn hoofd, maar het is lastig. Ze heeft behoorlijk wat basisspeelgoed: blokken, een doos vol Barbies en accessoires, een doos vol keukenspulletjes, Little People boerderij en dierentuin, Littlest Petshop huis met toebehoren en duizend andere kleine dingen.
Probleem is, ze speelt met alles hooguit vijf minuten en is het dan weer zat. Wat ze wel doet: knutselen (als ik erbij zit of sta om de boel te sturen), puzzelen (ze heeft dus al veel puzzels en krijgt er zeker nog een paar op haar verjaardag), computerspelletjes (ze is beeldschermverslaafd en kan al heel goed navigeren). En verder is ze het liefst buiten.
Nu zoek ik dus iets waarmee ze de lange, regenachtige winterdagen doorkomt en langer dan 5 minuten mee wil spelen. Er mag best een prijskaartje aan hangen, tot een euro of 70 kan wel (dan minderen we Sint gewoon drastisch). Wie heeft een idee? O ja, pop en wagen en al die dingen heeft ze al.
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

06-11-2010 om 15:43

Strijkkralen

Het is dan wel geen 70 euro maar onze dochter is tijden zoet met strijkkralen.

Playmobil?

Onze dochter kan goed met poppetjes spelen en dit kan je goed sparen de komende jaren.

Misschien lego? Bij ons is dat geen hit. Dochter is geen bouwer.

En iets met klei en toe behoren? Van Play doh heb je natuurlijk kappers en allemaal dat soort dingen.

groet

Hier

Onze 4-jarige is helemaal weg van Playmobil. We hebben er zelfs een poppenhuis van en daar wordt echt elke dag mee gespeeld. Nu wonen de Toy Story poppetjes er ook bij

Verder succesvol: Play Doh met accessoires, Dora kleutercomputer, Polly Pocket, Little Pet Shop en gezelschapsspellen.

Massi Nissa

Massi Nissa

06-11-2010 om 17:27

O bedankt

Ik zie al dingen waar ik zelf niet aan had gedacht: strijkkralen, Play Doh (de klei is hier al tijden op, goeie tip), wat is Polly Pocket? En gezelschapsspellen, daar had ik nog niet aan gedacht. Ze kan natuurlijk best leren kwartetten enzo, welke spellen hebben jullie dan voor je kleuter?
Van Playmobil heb ik iets gezien met zeemeerminnen (meen ik, kan ook weer een ander merk zijn) en daar is ze erg gek van. Dat staat dus op de misschienlijst.
Een echt poppenhuis lijkt mij supersuperleuk, maar ze kijkt er niet naar om bij oma.
Meer tips welkom, echt leuk als kleutermoeders meedenken.
Groetjes
Massi

vlinder72

vlinder72

06-11-2010 om 18:54

Spelletjes

Hier zijn succesvol:

- Jakkiebak Kippenkak
- Uno
- Bunny Hop
- Carcassonne Junior (iets moeilijker)
- Dick Bruna kwartet

Ik ben ook dol op poppenhuizen. Maar ja, dochter niet. Dus ik droom van de tijd dat zij opeens het licht ziet en ook een poppenhuis van Playmobil wil hebben. Speel ik met haar mee. Maar zo lang zij dat niet wil blijft ze maar mooi knutselen en spelletjes spelen.

Nog meer spelletjes

memory is een echt kleuter spel! Is dochter ook heel goed in (al hoe wel zij pas in feb 4 wordt) verder natuurlijk kwartet en ik ga voor haar zoeken naar mijn eerste... in die versie heb je wie is het? en triominos in ieder geval.

Ik kies altijd voor dingen die net boven haar leeftijd liggen, de kan er dan niet direct mee spelen, maar wel als ze een paar maanden ouder is.

groet

Miniloco!

Superleuk, ze leren heel snel de cijfers, ze zouden het alleen moeten kunnen (die van mij wil alles samen doen) en er zijn allerlei boekjes bij te krijgen..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

06-11-2010 om 20:21

Hier ook geen speelster

dus het is ook elke keer weer zoeken. Ik heb het idee dat het ook echt nauwelijks uitmaakt of je dan playmobil, little people, poppenspul, winkeltje of wat dan ook koopt, het komt allemaal niet aan.
Tot nu toe kon er wel steeds iets motorisch aangeschaft worden, daar is ze wel dol op. Maar ze is in juni jarig, dus dan is dat wat aanlokkelijker dan nu. Waar ze binnen wel mee speelt:
-grote broer (met stip op 1)
-duplo
-puzzels
-spelletjes
-boeken
Van sint krijgt ze waarschijnlijk een doos kapla dit jaar, maar dat komt omdat papa een racebaan wil hebben en zoon die dus krijgt, terwijl ik de kapla eens in huis wil halen. En van beide systemen stel ik me vooral voor dat ze er samen wel mee zullen spelen, net als nu met de duplo.
Enfin, heel verhaal waar je niet zo heel veel aan hebt maar als je nog geen duplo hebt zou ik het overwegen, het kan zomaar t/m 6 jaar leuk blijven. En anders kun je nog denken aan de al genoemde spelletjes, mooie voorleesboeken, mooie spullen voor haar kamer misschien?

rozenstruikje

rozenstruikje

06-11-2010 om 20:53

Een luisterboek (op cd dus), of een muziekcd?
Dan kan ze lekker op de bank liggen met de i-pod in haar oren? Je kunt ze ook bij de bieb lenen en dan overzetten op een lege cd en die inpakken.

Of een step? Het is dan wel winter maar je gaat toch vast wel naar buiten voor een boodschap ofzo? Dan kan zij zich lekker uitleven op de step en is ze daarna binnen weer rustig(er)?

En voor knutselspullen:
- knijpflessen verf met schort en kwasten en mengbakjes
- gips gieten en dan de volgende dag schilderen
- kartelschaar
- prikblok
- glitters (gewoon in kleine buisjes bij de Hema op de kerstafdeling)
- klei
- veel kleuren papier, ook rond en slierten
- knutselmaisblokjes (dat maak je vochtig en dan plakt het aan elkaar)

Fijne verjaardag!

Rozenstruikje

ayla

ayla

06-11-2010 om 21:10

dochter kreeg toen ze 4 werd veel playmobil, bijvoorbeeld het poppenhuis en daar speelt ze nog steeds mee. Verder was toen en is nog steeds polly pocket leuk. Knutselspullen zijn altijd leuk. Spellen zijn wel leuk maar moet je meestal toch weer samen doen.
In die tijd waren bij veel vriendinnetjes ook strijkkralen favo.

Schoolbord?

Heeft ze al een schoolbord? Kan ze op tekenen en schooltje naspelen (ze gaat nu naar school toch?). Die van Ikea zijn handig: ene kant schoolbord, andere kant whiteboard/magneetbord en een stangetje waar je een rol tekenpapier aan kan hangen (doen wij niet).

groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

07-11-2010 om 08:06

Hee kijk

Zoveel ideeen, super! Eens even zien. Marsy, Memory hebben we al. Kwartet gaat zeker aangeschaft worden en Triominos is ook een leuk idee. Ze houdt van vormen.
Vlinder, ik hoor meer ouders over Uno en zal dat zeker ook bekijken. Ja, jammer he, als ze poppenhuizen niet leuk vinden. Bij de verloskundige staat een schitterend ouderwets houten geval met handgemaakte meubeltjes, mijn vingers jeuken altijd .
Vertigo, miniloco hebben ze op school. Ik kijk even aan of ze het daar leuk vindt (ze gaat dinsdag wennen, oooo zo spannend).
Asa, ze heeft al een step, een fiets en een loopfiets (allemaal groot succes). Motorisch zitten we wel goed, denk ik. Duplo heeft oma in overvloed en daar speelt ze niet echt veel mee. Zelfs niet met de treintjes. Ze heeft trouwens ook al een spoorbaan. Spullen voor haar kamer vind ik een heel leuk idee, een mooie poster of een leuk speelkleed kan ze nog wel gebruiken.
Rozenstruikje, jouw lijst met knutselspullen gaat mee als ik op cadeaujacht ga, bedankt!
Ayla, heb gegoogled op Polly Pocket en dochter kwam er meteen belangstellend bij staan: o dat ziet er leuk uit mama, mag ik op die website spelen?
Temet, schoolbord is een goeie tip. Ik ben al jaren van plan om een stuk van de keukenmuur te verven met schoolbordverf, maar ik kom er waarschijnlijk pas aan toe als ik kleinkinderen heb. Ik vond vroeger mijn eigen schoolbord erg leuk, weet ik nog. Lekker juf spelen. En kijk waar dat op uit is gedraaid, lol.
Pelle, leuke site! Inderdaad, ik moet niet teveel dingen kopen waar ik zelf uitgebreid bij moet zijn, ik moet mini-me maken .
Allemaal weer erg bedankt,
Massi

Hanne.

Hanne.

07-11-2010 om 09:03

Playmobile

Hier is het playmobile meeneem prinsessenkoffer een groot succes, wordt al een half jaar dagelijks mee gespeeld.

En...sindsdien zijn de duplo en de kapla ook ineens meer in trek. Daar worden hele prinsessenhuizen voor de playmobile prinsessen mee gemaakt. Blijkbaar miste ze de duplo vrouwen....

Daarnaast is ook de babyborn pop een hit (had al 3 poppen, maar die liefde is ineens over).

en natuurlijk knutselspullen, al geldt daarvoor bij ons wel sterk dat ik daar bij moet helpen anders zit het hele huis onder de glitter, en heeft het tafelkleed een prachtig rafelrandje.

Guinevere

Guinevere

07-11-2010 om 09:21

Auto's

Wat er ook nog ontbreekt in het rijtje: een auto voor de barbies! Of een speeltentje, knikkerbaan.
Maar iets heel anders: als ze steeds maar 5 minuten met iets speelt, kan het dan niet zijn dat ze te veel speelgoed heeft?

Fonneke

Fonneke

07-11-2010 om 11:50

Verkleedkleren?

Wij hebben ook een dochter die niet of nauwelijks met poppen, blokken enz. speelt. Bij haar zijn verkleedkleren altijd wel een succes. Ze kan dan eindeloos toneelstukjes verzinnen.

Hier

ook een dochter die niet met poppen/playmobil speelt. Toen ze 5 werd kreeg ze een CD speler op haar kamer, met luister CD's. Dat was echt een succes, als ze moe uit school kwam ging ze even lekker op bed liggen met een verhaaltje/liedje. En nog steeds als er vriendinnen komen spelen gaat direct de CD speler aan. Het is overigens een heel simpel ding hoor.

gr. wiggie

Oja

Uno zeker doen! Wij spelen het met dochter en zoon (net 4), en de jongste wil ook al mee doen (2,5). Erg leuk. Kwartet ook (hebben Jip&Janneke van Hema). En ganzenbord is ook leuk. Vandaag hebben ze het nog gespeeld bij oma.

Verder is een DVD misschien ook een leuk cadeau. Barbie is hier favoriet, of natuurlijk een mooie Disney-film, altijd goed.

Massi Nissa

Massi Nissa

07-11-2010 om 14:44

Reactie

Hanne, die prinsessenmeeneemkoffer (wat een woord) ziet er erg leuk uit, heb even gegoogled. Dat zou wel iets voor dochter zijn, want prinsessen zijn altijd goed. Ik moet er hier bij het knutselen ook bij blijven hoor, want inderdaad, anders vind ik overal glitterlijm.
Guinevere, speeltent hebben we weggedaan wegens gebrek aan belangstelling en knikkerbaan wordt nog het meest door mij gebruikt, geloof ik . Teveel, nah. Minder dan nichtjes en vriendinnetjes. Bovendien room ik vaak af en zet ik iets 'hoog' in de hoop dat het later wel leuk wordt gevonden.
Izar, die dieren zijn prachtig - niet goedkoop, maar wel heel mooi. Helaas zijn dieren (nog) niet zo boeiend. Ik ga niet eens meer naar de dierentuin tot de belangstelling wat groter wordt, want nu sjouw ik alleen van speeltuintje naar speeltuintje. Ze heeft van Little People al behoorlijk wat dieren, maar ermee spelen, ho maar.
Fonneke, verkleedkleren lijkt mij een supertip. Ik ga oma eens inseinen dat ze iets in die richting mag zoeken. Dochter houdt erg van toneelspelletjes, ook met handpoppen.
Wiggie, ik heb al een rijtje prachtige luister-CD's hier, maar de belangstelling is er nog niet. Misschien zou het schelen als ze inderdaad een eigen cd-spelertje had.
Groetjes
Massi
PS: Jongens, ik heb nu echt zoveel ideeen, het gaat helemaal goedkomen met die verjaardag!

Ideeen

ik heb de draad niet gelezen dus misschien zeg ik alles dubbel, hier wat toppers van afgelopen jaren en andere goede spullen:

- grote spiegel voor op haar kamer
- alumnium step
- cd speler met cd'tjes erbij (kinderen voor kinderen ofzo)
- grote playdoh set
- mooi koffertje voor als ze gaat logeren
- playmobil
- fiets

Met kapla en lego speelt ze erg weinig, balen want we hebben het wel gekocht, misschien ga ik die kapla op marktplaats zetten.

Wat ik lastig vind

Is dat ik een heleboel leuke dingen voor zoon vind, maar zoon er bijna niet mee speelt.

Het enige waar hier goed mee gespeeld wordt is duplo, lego en gereedschap. En spelletjes. Heel erg saai maar met zijn verjaardag/kerst moet ik echt zorgen dat ik iets in die trant koop want anders is het zonde.

Kleuter-vriendinnetjes spelen graag met keukentjes/kassa en winkel dingen en zo'n klein kaptafeltje is ook altijd erg in.

Rafelkap

Rafelkap

09-11-2010 om 09:18

Karton

Je kan op internet van die kartonnen huisjes kopen. Die kunnen kinderen zelf beschilderen/bekladderen, je kan het plat opvouwen en het gaat niet eeuwig mee. Je hebt het ook in poppenhuisversie. Dus dat is knutselen en spelen tegelijk. Is dat iets?
Ik denk erover dit ooit aan te schaffen, maar de sint heeft al genoeg geshopt

Uhm

voor buiten rolschaatsen misschien met alle bescherming die er bij hoort??
Bij de hema heb je er ook die je om kunt bouwen tot schaatsjes..... misschien ook handig.

Massi Nissa

Massi Nissa

09-11-2010 om 19:28

Reactie

Ja Manda, daar baal ik ook van, al dat dure speelgoed waarmee nauwelijks gespeeld wordt - behalve als een ander kind ernaar durft te kijken, haha.
Die spiegel op de kamer vind ik echt een wereldidee, dat zal ze geweldig vinden. Step en logeerkoffertje heeft ze al, allebei een succes.
Rafelkap, die kartonnen dingen klinken ook best leuk, maar is dat niet veel werk voor mij (luie moeder)? Loontje, rolschaatsen zijn een goed idee maar het seizoen is er nog niet naar.
Petal, herkenning herkenning. Jammer he als ze zo weinig spelen.
Allen weer bedankt, inmiddels hebben oma en tante al een lijstje .
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.