Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Ron

Ron

18-11-2008 om 15:03

Verschil tussen lelijk en knap

Gisteren was ik voor de zoveelste keer met stomheid geslagen.
wij maakten kennis met de toekomstige juf van onze zoon van bijna 4. zegt hij thuis: ik wil eigenlijk liever een knappe juf!!

hilariteit alom natuurlijk maar nou vraag ik me toch af, zou zo'n kind nou het verschil al echt kunnen zien?

ben daar toch wel nieuwsgierig naar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

18-11-2008 om 16:10

Waarom niet

ik denk dat kinderen heel goed verschil kunnen maken tussen knap en niet knap. Is toch hetzelfde of ze kleren mooi of niet mooi vinden, onze dochter van 4 heeft daar een uitgesproken mening over.
Sommige mensen zien er in haar ogen ook stom uit. (zoals ik met bril bijvoorbeeld) Dat is voor haar toch hetzelfde als knap of lelijk.

Blond = knpw

Kort en donker haar is ook per definitie lelijker dan lang en blond haar op die leeftijd. Bij sommige mannen gaat dat nooit meer over

Massi Nissa

Massi Nissa

18-11-2008 om 20:47

Leuke vraag, antwoord van desmond morris

Volgens Desmond Morris is er een aangeboren voorkeur voor mooi. Baby's kijken langer en met meer belangstelling naar foto's van "mooie" mensen (mensen die vrijwel iedereen mooi vindt) dan naar foto's van gewone of lelijke mensen. Het schijnt met regelmaat te maken te hebben, ik herinner me de details niet meer.
Verder zit het zo ontzettend diep ingebakken in onze cultuur, dat benoemen op een schaal van schitterend-mooi-saai-lelijk-afzichtelijk, dat kinderen het snel overnemen. Hier een kind van bijna twee dat het nog niet altijd helemaal snapt: vorige week verlieten we de lokale bieb en dochter sprak tegen de baliemevrouw: "Mooi bibliotheek!".
Groetjes
Massi

Almonde

Dat ben ik niet met je eens. Mijn dochter heeft prachtig blond, redelijk lang haar (ze is net 4) maar zou een moord doen voor donkere korte krullen! En mijn bijna 2 jarige zoontje sjanst alleen met vrouwen met donker haar, liefst ook nog met een getinte huid.

steffie G

steffie G

19-11-2008 om 18:52

Ohhh, ik vind jou zoooo mooi!

zegt mijn net 3 jarige zoon tegen de kassiere van de Aldi, een enorm geblondeerd kapsel, met onwijs veel make up rond de ogen.
Dat meisje straalde helemaal, en mijn zoon keek haar aan met de mooiste blik die hij maar heeft....Hij vind uiterlijk altijd heel belangrijk, vraagt altijd of zijn haar wel goed zit,of zijn mond niet vies is, voor hij naar buiten gaat.
Groeten Steffie

Mathilde

Mathilde

20-11-2008 om 16:13

Leuk

Mijn toen nog net peuterdochter (nu 5) keek met grote ogen en open mond naar de Indiase serveerster (helemaal in stijl gekleed) en verzuchtte uit de grond van haar hart: u bent heeeeeeeel mooi! Het deed de serveerster duidelijk plezier .
Mathilde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.