Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kees

Kees

02-02-2011 om 18:32

Verstopping / harde ontlasting

Dreumes van 21 maanden heeft weer eens last van vreselijke harde ontlasting. Huilen en gillen als het moet komen, en is het er eenmaal uit dan keiharde drolletjes. Iemand tips om er snel wat verbetering in te brengen? Ik geef al roosvicee laxo maar dat lijkt nauwelijks te helpen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zonnebloemolie

scheutje zonnebloemolie of olijfolie in zijn bekertje of flesje melk.

Guinevere

Guinevere

02-02-2011 om 21:42

Hoe vaak

Hoe vaak heeft hij/zij dat? Krijgt dreumes genoeg vocht binnen? Vezels? Als dat het niet is en die scheut olie helpt niet, zou ik er mee langs de huisarts gaan. Dit is niet iets om lang mee door te lopen.

Biene M.

Biene M.

03-02-2011 om 07:33

Ja, huisarts

Er bestaan geweldige middelen om de stoelgang zacht en op gang te krijgen. Niet te lang mee wachten, anders wordt ophouden een gewoonte en dan ben je nog verder van huis.

Vet

Kan ook zijn dat kind niet alleen te weinig vezels of vocht maar ook te weinig vet binnen krijgt. Dat kan ook nadelig zijn voor de stoelgang.
Baby's en peuters hebben meer vet nodig dan volwassenen voor de groei van hun zenuwstelsel.
Met die nationale obsessie over gewicht en voeding en die lightproducten schiet dat er juist bij verantwoord voedende ouders weleens bij in.
Ik heb werkelijk al eens een ouder meegemaakt die een baby op dieet zette die zogenaamd te dik zou worden.

Mathilde

Mathilde

03-02-2011 om 20:20

Laxo dieet

Mijn dochter (inmiddels bijna acht) had al heel jong ook verstopping. Heel vervelend, want het doet veel pijn en dat leidt weer tot meer ophouden en dus verstopping etc. Inmiddels gaat het al lang veel beter, maar we letten erop dat ze: veel drinkt (ze drinkt niet graag), fruit eet (vooral kiwi), vezelrijke groenten eet (alle soorten bonen), en echt volkoren brood eet. Daarnaast verplicht elke dag op een vast tijdstip op de wc met een boekje (vroeger las ik voor, nu leest ze zelf). En inderdaad niet zuinig met vet.
Als dit niet binnen een paar dagen helpt, zou ik ook naar de huisarts gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.