Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
femmetje

femmetje

12-08-2010 om 15:02

Vervallen middagslaapje

Is vast al een paar x aan bod gekomen.
Maar stel mijn vraag toch.

Hoe oud was/is jullie kindje toen hij/zij s'middags niet meer wilde slapen?

Mijn zoontje is 3 jr en 2maand en wil sinds 2 weken eigelijk niet meer slapen s'middag hij zegt ik ben toch groot? slapen is voor zus (die is 1,5) ik leg hem wel in bed soms slaapt ie soms niet. Geloof dat 3 nog best oke is om het af te schaffen toch? liefst hou ik het nog even vol... en zien wat er gebeurt. Maar ben benieuwd naar jullie reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elsje78

elsje78

12-08-2010 om 15:44

Veel jonger

helaas! ze was net 2 en het was afgelopen met slapen tussen de middag. Niets hielp, ze sliep gewoon niet meer...Heb het erg gemist hoor, want tegen een uur of 4 was ze doodop...

Inmiddels is ze 4, maar hoop dat haar broertje het langer volhoudt. Ik denk dat als hij echt niet meer wil slapen je het misschien kan afbouwen of stoppen.
Ik hoor wel eens dat kinderen rond die leeftijd de ene keer wel slapen en de andere dag niet...

groetjes

Hanne.

Hanne.

12-08-2010 om 15:48

Wisselend

Ik denk dat je hier heeeeel erg wisselende antwoorden gaat krijgen.

Mijn oudste heeft tot de dag dat hij naar de kleuterschool ging geslapen. Min of meer gedwongen omdat je op school niet meer kon slapen. De eerste schoolweken rolde hij wel om 18.00 zijn bed in.

Mijn middeldste totdat ze 2 was. Als ze wel sliep bleef ze 's avonds tot 22.30 wakker.

Verschil moet er wezen zullen we maar zeggen.

Jong

Mijn dochters besloten beide dat 2,5 de leeftijd was om niet meer 's middags te slapen. Vond ik niet erg. Je kunt weer eens ergens heen midden op de dag en 's avonds konden ze eerder naar bed.

Om me heen merk ik dat 2,5 een hele gangbare leeftijd is om niet meer te slapen 's middags.

(ik laat de kinderen trouwens wel altijd even uitrusten eind van de middag met een dvd'tje bijvoorbeeld)

femmetje

femmetje

12-08-2010 om 19:37

Pelle

Dat ga ik proberen om de dag slapen.
Wie weet houd hij hetdan nog even vol.
Mijn moeder zei vanmiddag misschien is het een periode... We zullen zien. Vind het wel grappig om te lezen dat alle kindjes anders zijn.

Fem

Normaal

mijn oudste was denk ik een jaar of 3 dat ze s'middags niet meer sliep, dan was ze eind van de middag wel heel erg moe maar dan hing ze wat op de bank (tv kijken). Als we haar wel lieten slapen dan viel ze sávonds niet in slaap.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-08-2010 om 21:04

Mijn zoon

is bijna 20 maanden en slaapt niet meer 's middags. Als ik hem wel in slaap krijg, is hij wakker tot 23.00 uur. Nu gaat hij 's avonds rond een uur of 6 naar bed. Mijn dochter was precies zo. Voordat ze 2 was sliep ze al niet meer overdag. Ik laat en liet zoon en dochter 's ochtends wel gewoon uitslapen. Soms slaapt zoon lekker tot een uur of 10 Nu in de vakantie wel lekker. Vanaf volgende week moet ik er weer vroeg uit om dochter de deur uit te helpen.

grt Dendy

Hier

Eigenlijk allemaal rond 2.5 jaar geen middagdutje meer.
Hier niet bekend met het fenomeen dat oudste langer behoefte had aan dutje, ik geloof dat hij er juist als eerste van af was.
Om de dag kun je proberen. Werkte hier absoluut niet. Juist hetzelfde ritme elke dag werkt hier het beste.

Bij ons

hebben ze het eigenlijk met 3,5 jaar nog wel nodig, maar gaan al een half jaar niet meer naar bed. Vooral mijn dochter valt als ze thuis is op de bank in slaap rond een uur of 1. Bij mijn zoontje is het zo dat hij vaak niet slaapt en dan opeens naast haar op de bank ligt. Op de opvang slaapt mijn dochter bijna elke middag een uurtje en mijn zoon bijna nooit. Zelf vind ik het heerlijk als ze samen even in slaap vallen op de bank. Zo'n heerlijk rust momentje

Maar volgens mij is het gewoon zo dat het bij elk kind verschillend is. De een heeft meer behoefte aan slaap dan de ander.

femmetje

femmetje

13-08-2010 om 19:04

Vandaag

Is hij naar het kdv geweest ik had vertelt dat hij niet meer wilde slapen.
Hij mocht nu bij de 'grote' kindjes wakker blijven ze doen dan wel rusten op een soort stretcher hij heeft niet geslapen maar wel even gelegen. Met resultaat dat hij zo moe was dat hij nu al lekker slaapt om half 7 ging het licht uit. Hij voelde zich heel groot! Morgen gaan we wel slapen gewoon thuis in bed dat vond ie een goed idee dus ben benieuwd!

Merel78

Merel78

13-08-2010 om 22:53

Met 2.5

sliep mijn dochter helemaal niet meer 's middags. Daarvoor had ze al een periode (zeg 2-3 maanden) wisselend geslapen: soms overgeslagen, soms wel slapen (vaak na de dagen bij de gastouder), soms wel in bed, maar niet echt slapen.
Nu slaapt ze alleen nog 's middags als ze ziek is of niet lekker of als ze een heel erg drukke dag/ week heeft gehad en moet bijtanken. Ze wordt overigens rond half 8 meestal wakker en gaat om 7 uur naar bed.

Merel

Af en aan

Zoon is 3j 8m en slaapt soms een week niet 's middags en dan opeens weer elke dag. Op het kdv slaapt hij niet meer. Thuis als hij erg moe is dan dek ik hem toe en 8 van de 10 keer valt hij in slaap. Als ik al weet dat hij toch niet gaat slapen, of het is erg laat al, dan gaat hij in ieder geval een uurtje op zijn kamer spelen.

Hij heeft de slaap misschien niet meer zo heel erg nodig, maar ik heb wel eens per dag een uurtje geen "mama mama mama" nodig. Ik weet dat niet elk kind zo meewerkt maar zoon is wat dat betreft een makkelijk exemplaar en hij weet niet beter.

Als hij niet slaapt zou ik dus rusttijd in zijn kamer proberen. En 's avonds extra vroeg naar bed. Hier ligt zoon er soms al 6 uur, half 7 in als hij niet geslapen heeft.

3,5

Mijn zoon was 3,5 en we hadden al een week daarvoor gehad met wel/niet/wel/niet en gek doen op zijn kamer en ik vroeg toen aan hem of hij niet meer wilde slapen zijn antwoord was; "ik vind mijn middagslaapje een beetje saai, eigenlijk wil ik het niet meer"
Dus vanaf dat moment heb ik de afspraak gemaakt, als kleine broertje tussen de middag gaat slapen dan ga jij rusten op de bank en dat gaat eigenlijk prima. In het begin viel hij nog wel eens op de bank in slaap maar nu hij bijna 4 is niet meer.

1 jaar

tja, ik had pech, jongste wilde met 6 maanden niet meer twee slaapjes doen en na 1 jaar smiddags niet meer slapen; alleen in de auto viel ze wel in slaap. oudste twee hebben tot 3 jaar middagslaapje gedaan. Middelste werd maanden met nachtmerries wakker, die hebben we daarna niet meer laten slapen in de middag, waardoor het overging

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.