Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Verveelt zich 14 maanden

mandarijntje is nu zo'n 14 maanden en verveelt ze zich erg snel, ik ben dus constant met haar bezig, als ik haar hand los laat dan begint ze klagerig te huilen.
En de dingen die ik dan doe duren niet langer dan een minuut en daarna is ze weer ontevreden, ik vind de dagen nu wel erg intensief.

Het leukste vind ze aan de hand buiten een stukje lopen, elke halve meter ziet ze dan wel wat interessants. Kortom, meer uitdaging nodig, iemand een briljante ingeving ?

Ze heeft net een keukentje gekregen en 2 poppen met het wiegje (van zolder gehaald, is van de oudste) dus dat is nieuw voor haar, vindt ze ook erg leuk maar niet langer dan een minuut.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

01-09-2010 om 14:01

Vervelen?

Wie zegt dat ze zich verveelt? Ze wil misschien gewoon aandacht? Misschien eenkennig?

Gmik vind toch dat tweede jaar heel zwaar, zwaarder dan het eerste jaar. Gisteren dacht ik nog dat drie zo'n leuke leeftijd is!

Volhouden dus...

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fianna

Fianna

01-09-2010 om 17:42

Drie een leuke leeftijd?

Geef me geduld, mijn dochtertje is 3 en ik vind het vaak helemaal geen leuke leeftijd! Wat een bewerkelijk, aandachtvragend, druk, zeurderig, aanstellerig kattekopje is dat zeg! Ik ben gesloopt na een dag met haar.
Ja, tuurlijk is ze ook lief, grappig en weet ik wat, maar poeh wat is het zwaar met haar!
maar goed, de dreumestijd is inderdaad ook zwaar.

dc

dc

01-09-2010 om 19:46

Auto's?

De mijne begon op die leeftijd heel veel met auto's te spelen, en is daar nooit mee opgehouden. Zeker met een garage erbij. Nu is het een jongen, maar hij heeft ook al een vriendinnetje (iets ouder dan 1 jr) verslaafd gemaakt!

Asa Torell

Asa Torell

01-09-2010 om 20:15

Prutsen met water

Dochter (nu 3) is nooit een echt speelgoedkind geweest tot nu toe. De voornaamste dingen waarmee ze zich al sinds ze kan kruipen wel goed zelf vermaakt zijn water en zand. Misschien kun je Mandarijntje in de tuin zetten dus?
Verder zou je kunnen kijken of ze misschien jouw activiteit wil mee- of nadoen, schoonmaken (=water spelen) of koken(=met pannen rommelen) bijvoorbeeld.
Daarnaast is het volgens mij ook echt zo'n leeftijd met zeurfases, als ze bijvoorbeeld nog net niet kunnen lopen, of net een slaapje beginnen over te slaan, enzovoort.

Irene

Irene

01-09-2010 om 20:22

Och

Wat herkenbaar. Onze jongste is inmiddels al 22 maanden, maar gewoon een ochtendje thuis is al bijna niet te doen. Ze is dan continu aan het huilen, jengelen, aan mij hangen enz. Als we ergens heen gaan is het vaak wel goed en als er bezoek is gaat het ook wel (maar dan wel veel bezoek, 1 oma is bijvoorbeeld al niet meer afdoende). Nee deze mevrouw wil veel actie en drukte en anders maakt ze dat zelf wel, dus.
Kind erboven is 3 en die staat de hele dag in de "mamamama, kijk mij eens! kijk mij eens!"-stand, die van 6 denkt opeens dat hij alles wel zelfstandig kan nu en die van 9 begint dwarsig en nurks te doen. Ik heb zomaar het idee dat ALLE fases vermoeiend zijn (en vooral tegelijk)

Guinevere

Guinevere

01-09-2010 om 20:43

Ik wil maar ik kan niet

Dit lijkt me eigenlijk een meisje dat heel veel dingen zou willen doen, maar ze nog niet ten uitvoer kan brengen. En ja, dat frustreert. En ja, het gaat (meestal) over... Wij hebben het hier ook gehad met jongste (3), en het is nu echt wel over, hij is de hele tijd druk bezig met van alles en nog wat.

Manda Rijn

Manda Rijn

02-09-2010 om 10:14 Topicstarter

Dank

ja het is ook zo'n fase, dan willen ze van alles en loop je de hele tijd achter ze aan. Deze is ook wat pittiger dan de oudste op deze leeftijd, is snel boos, klimt overal op. Gistermiddag zat de tuin vol met oudste en vriendinnen en dan vindt ze het leuk om er bij te zitten, 50 keer van de glijbaan af en gillen. Maar dan zit ik er ook bij want ze stopt alles in haar mond.

Dus het is best druk, ik werk ook te weinig dus ben te veel thuis. Morgen heb ik mijn handen weer vrij en dan vermaakt zij zich op kdv (ze vindt het daar erg leuk).

Niet in mee gaan

Heel duidelijk "nee" zeggen als jij even wat anders moet doen en mandarijntje wil jouw aandacht. Ze moet nog leren dat er voor alles een tijd is. Grote kans dat ze zelf op zoek gaat naar dingen om te doen. Het zal heel veel tijd kosten om haar dat duidelijk te maken, maar daar zul je verderop de zoete vruchten van kunnen plukken.

Gr. Poezie.

Herkenbaar

pffff, inderdaad..... het liefst de hele dag bij me en naar buiten....... Hier ga ik er regelmatig in mee, maar af en toe moet ze ook gewoon even zelf. Ze huilt dan 5 minuten en gaat dan uiteindelijk toch zelf iets doen, totdat ik ga zitten en dan komt ze ook direct weer bij me..... zo nu heb je tijd voor me ) Wat zijn ze toch al bijdehand op deze leeftijd he.
alles verder goed?

Manda Rijn

Manda Rijn

04-09-2010 om 20:26 Topicstarter

Loontje

hoe is het met jullie ? Hier alles goed, maar ik vind het wel intensief. Heb jij nog ideeen wat ik kan gaan doen met haar ?

Deze dingen vindt ze leuk om te doen:

- boodschappen doen, in de kar zitten en tegelijkertijd wat eten
- lopen op straat
- speeltuintje, glijbaan en rondscharrelen
- cavia's aaien
- oudste ophalen van school, dan loopt ze geinteresseerd alles en iedereen te bekijken, ik ga nu wat vroeger richting schoolplein zodat ze weer even wat te doen heeft
- teletubbies en baby einstein kijken (tv kijken houdt ze max. 5 minuten vol)
- kort boekje lezen, paar bladzijden
- in bad met bekertjes
- keukenkastjes leeg halen

Samen met haar de was vouwen (oid) doe ik niet, dan ben ik 100x langer bezig en dat irriteert mij. Dus ik neem haar wel mee naar boven en dan kan ze wat rondscharrelen in de kamer.

Tja

Hier alles goed. Maud loopt ook (een week na haar verjaardag) en dat is zo leuk! Geen idee eigenlijk wat je verder nog met haar kan doen. Hier ongeveer hetzelfde ritueel. Alleen nog lekker wandelen in de buggie of fietsen erbij. Maar ik denk dat je dat ook wel doet.
Maud vindt die boekjes erg leuk waarvan je klepjes open moet doen. Die kiekeboe boekjes... Little people vindt ze ook wel leuk. Allerlei knopjes en klepjes open maken is ook erg interessant. Autootjes van grote broer rijdt ze ook mee. Lekker liedjes zingen en dansen... tja, verder zou ik het zo ook niet meer weten eigenlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.