Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Vervelen

Mijn meisje van 3 jaar en 9 maand verveeld zich zo enorm... Ik vind het heel sneu voor haar en natuurlijk erg lastig, want ze wil de hele tijd met mij spelen. Dit kan en wil ik niet en ik weet dat het niets oplost.
Enige wat haar langer kan boeien momenteel is tv, eten of als ze met ons speelt. Tv doen we maar 1x per dag. Eten is natuurlijk geen manier om van je verveling af te komen
Alle speel suggesties leiden tot "nee, geen zin in". 'T speelt nu al een tijd.
Een stukje voorgeschiedenis:
Ze had tot twee maanden terug voor een aantal weken een hartvriendinnetje. Alleen is dit meisje op haar uitgekeken geraakt. Ze heeft dus even mogen proeven aan het hebben van een goed vriendinnetje. Deze meiden wonen bij elkaar in de straat en gingen meerdere keren per dag bij elkaar aanbellen en alle dagen dat ze konden, samen spelen. Opeens was dit voorbij. Het meisje kwam steeds vaker vragen of Misha kwam spelen, waarna Misha na soms al vijf minuten verdrietig terug kwam, dat ze niet meer mee mocht. Toen dit steeds meer escaleerde hebben we in samenspraak met de ouders afgesproken dat ze maar niet meer samen moesten spelen voorlopig, even afstand. Niemand begreep hoe het kwam, het lijkt iets van de dynamiek tussen die twee. Nu spelen ze af en toe nog, maar dit gaat zo/zo en doen we eens per week ongeveer voor een half uur onder begeleiding.

Ik begrijp het dus heel goed, dat ze het moeilijk vind, maar ik weet niet hoe ik haar kan helpen. Ik heb haar naar de peuterspeelzaal laten gaan, alleen heeft ze dit twee keer gedaan en wil ze nu niet meer (ze kent de kindjes niet). Ze gaat twee dagen per week naar de crèche, daar heeft ze het reuze naar haar zin.

Tips, ideeën heel welkom.

Groetjes lunamaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

30-11-2011 om 16:37

Aanzetje?

Het is lastig voor sommige kinderen om zelf te beginnen met spelen. Vaak is het genoeg als je wat spullen klaar zet, en heel even meespeelt en dan spelen ze zelf verder.

Mijn oudste heeft het ook altijd lastig gevonden om alleen te spelen, maar hij vindt het heerlijk om aan tafel te puzzelen ofzo, terwijl ik kook of puzzel of iets anders aan tafel doe. Mijn aanwezigheid is voldoende zeg maar.

En vervelen hoort er af en toe bij.

Ik zou van dat vriendinnetje niet teveel drama maken. Vrienden komen en gaan bij jonge kinderen hoor.

Rafelkap

Rafelkap

30-11-2011 om 18:53

Isabella caramella

Over 3 maanden is dit probleem opgelost.

lunamaya

lunamaya

30-11-2011 om 22:18 Topicstarter

Ja, aanzetjes werken heel goed bij haar. Maar niet altijd. En het is ook dat ik merk dat niets haar echt meer blij kan maken. Ze heeft vandaag een uur met playmais gespeeld, maar het leek zo ongeïnteresseerd... zo ken ik haar niet. Ze heeft duidelijk nieuwe uitdagingen nodig. Sinterklaas mag voor nieuwe spelletjes gaan zorgen (waar we btw wel met z'n allen aan mogen).
Dank voor het meedenken iig. Ik zal ook eens kijken of ik haar weer aan het puzzelen krijg, dat is al een tijdje "uit".

lunamaya

lunamaya

30-11-2011 om 22:23 Topicstarter

Isabella caramella?

ja, ken t liedje van a.m.g. schmidt, maar mis de clue...
En drie maanden kunnen heel lang zijn als je je verveelt! (of als je iemand ziet vervelen). Sterker nog, een uur kan dan al lang duren! Maar ze is zeker toe aan school!
Groetjes lunamaya

Sascha2

Sascha2

30-11-2011 om 22:35

Lunamaya

Mijn dame van dezelfde leeftijd vertoont momenteel hetzelfde. Ze hangt het liefste voor de tv, zelfs als deze uit staat. Ze is ineens weer vaker gaan slapen overdag (ze was net van haar middagslaap af), is tegen de avond echt opgebrand. Zelf initiatief tonen kent ze niet meer. Ze zegt zelfs letterlijk, als de anderen aan het spelen zijn, dat zij wel gaat zitten kijken ipv meedoen. En dat terwijl ze tot voor kort energie voor tien had. Wellicht is het een kwestie van fase, leeftijd, stilte voor de storm?

dc

dc

30-11-2011 om 22:58

En winter?

Mijn 3,5 jarige had de afgelopen week echt wallen. Wordt steevast om 6u wakker, was niet te genieten, luisterde voor geen meter, en de afgelopen dagen heeft hij opeens heel veel geslapen, en vandaag was hij zowaar weer echt vrolijk en gezellig!

Volgens mij hakt het donkere er best wel in op die leeftijd.

Rafelkap

Rafelkap

01-12-2011 om 10:19

Lunamaya

Ja de titel sloeg nergens op.
maar voor de rest; een bekend probleem, gelukkig nog maar 3 mnd. Extra speelafspraken maken met andere kindjes?

lunamaya

lunamaya

01-12-2011 om 22:32 Topicstarter

Fijn herkenning!

Sorry jongens, maar dat doet me erg goed! Wellicht gewoon een fase. Ik hoop het. En hoe dan ook gaat hij niet heel lang duren ivm school wat eraan komt.
Bovendien hebben we natuurlijk de nodige afleiding momenteel met al die feestdagen... ach, we komen er wel.
Dank jullie voor het meedenken!
En dat de titel nergens op sloeg rafelkap, maakt me nog benieuwder waarom je het neer hebt gezet! Maar misschien probeer ik dwangmatig iets te begrijpen wat niet te begrijpen is?
Of vind je het liedje gewoon passen bij de leeftijd of het verhaal wat ik schets?

Rafelkap

Rafelkap

02-12-2011 om 19:34

Lunamaya

ok ok ik zal het je vertellen. Ik dacht even een andere nick te kiezen maar ik zette het in het verkeerde vakje. Heel dom. Sloeg dus nergens op.

sssst niet verder verklappen.

lunamaya

lunamaya

03-12-2011 om 00:11 Topicstarter

Rafelkap

Dank voor je eerlijkheid. Kan ik ophouden aan mezelf en mijn intellectuele kwaliteiten te twijfelen, aangezien ik het maar niet snapte in de context. Leuke nick trouwens, ik zou hem houden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.