Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Au3

Au3

27-01-2010 om 10:41

Verveling

Mijn dochtertje van ruim 2 jaar kan zich niet meer zelf vermaken thuis. Bij de gastouder was het geen probleem, daar speelde ze heel veel.
Thuis lukt het echt niet. Als ik haar aanmoedig en met haar wil spelen, wil ze niet. Ook naar het keukentje wat ze van ons gekregen heeft kijkt ze niet om (terwijl dat bij de gastouder een dikke hit was!).
Ze loopt eigenlijk de hele dag achter mij aan. Ik word er niet goed van. Wie herkent dit en kan mij tips geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

27-01-2010 om 12:45

Geen goede tip

Hier duurde het tot dochter bijna drie was voor ze wat langer uit zichzelf ergens mee wilde spelen. Op het kdv deed ze dat allang, maar thuis was ik (of papa) het gratis entertainment centrum. Ik herken je beschrijving helemaal. Ik liet haar vaak iets 'volwassens' doen, dus met een stofdoekje al het speelgoed afnemen of de was helpen opvouwen o.i.d. Ze had/heeft ook een eigen keukenkastje dat ze mag leeghalen, compleet met pannen en lepels om zelf te koken. Onze dochter vond kinderkeukentjes ook niet leuk, maar 'mijn' keukenspullen wel. En als ik het helemaal gehad had en even wilde OO-en, zette ik dochter op de bank met een dvd-tje. Schijnt vreselijk schadelijk te zijn voor de ontwikkeling, dus misschien moet ik dit helemaal niet aanraden, maar het werkte wel. En ik ging/ga veel met dochter naar buiten. Al doen we maar een blokje om op de step ofzo, even lekker die buitenlucht/regen/zon/wind en dan was ze weer goed te spreken.
Groetjes
Massi

saskia

saskia

27-01-2010 om 13:53

Hoort bij de leeftijd denk ik

Ik ken het ook Mijn zoon 2jaar 4 maand verveeld zich, maar dingen die hem interreseren kan hij nog niet hoewel hij het wel wil, met frustratie als gevolg. Ja misschien niet goed voor de ontwikkeling, maar een dvd'tje geeft je zelf wel even rust, dat vind hij hier ook geweldig.Ik doe max 1 uurtje per dag tv aan. 1 uur voor mijzelf mag toch wel? Verder vind ie het heerlijk naar buiten te gaan te rennen stoeien en ravotten, maar ik ben 30 weken zwanger dus helaas kan ik dat niet goed meer, en het weer zit ook niet mee , al die kou. Mijn oudste dochter 3,5 had dit eigenlijk presies zo van 2 tot 3 jaar wist ze niet wat en hoe ze moest spelen, dus zal wel de leeftijd zijn. laatst zijn we met de kinderen naar een overdekte speelplaats gegaan, hij is daarna een week tevrede geweest, heeft zich even lekker kunnen uitleven.

Erg he

Op het kdv hoor ik dat hij zo goed kan spelen. Thuis zie ik daar weinig van. Soms gaat het even goed, vooral als ik bezig ben met afwassen ofzo. Als ik op de bank ga zitten met een boek of computer dan stoort hij me gelijk.

Als ik kook dan hangt hij liever bij mij in de keuken dan dat hij speelt.

Hij slaapt nu 's middags ook niet meer maar ik stop hem nog wel in bed. Dan slaapt hij wel niet maar kan hij heerlijk een uur of langer een beetje zelf spelen/zingen etc.

Soms overdag zet ik hem aan het spelen, zet de kookwekker op x minuten en zeg dat hij me pas mag storen als die afgaat. Dat gaat niet altijd goed maar dat doe ik ook maar pas.

Ik vind het trouwens wel zonde van al het speelgoed - alleen de duplo wordt regelmatig mee gespeeld (ook door mij!).

Kadonaj

Kadonaj

28-01-2010 om 13:00

Zwaan kleef aan...

Hij wil alleen spelen samen met zijn grotere broer en verder wijst hij naar de tv/pc. Dat negeer ik steevast, ik ga dan meestal een beetje schoonmaken en zo en dan loopt hij wel achter me aan, maar dan gaat hij toch ook wel een beetje spelen met pollepels of zo...

gelukkig slaapt hij nog 2 keer op een dag

Ook

Zo herkenbaar. Hier ook bergen speelgoed maar wordt amper aangeraakt. Hij wil alleen alles wat niet mag: lades opetrekken de poezen terroriseren enzz. Snel gefrustreerd. Goeie tips om hem uit te laten razen met stoeien en ravotten en helpen met pollepels pannen en een poetsdoek bijvoorbeeld.
Meer tips zijn van harte welkom.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.