Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
mar

mar

28-10-2008 om 20:04

Verwend door oma? beetje lang

Hallo ik wilde even wat kwijt aan jullie.
Mijn zoontje 2.5 jaar gaat 4 tot 6 dagen per maand naar oma toe, oma is een echt oma, werkt niet en gaat helemaal voor haar kleinkinderen. Nu is het zo dat opa en oma erg vrijgevig zijn naar ons toe maar ook naar ons zoontje toe.
Met het speelgoed dat ze thuis heeft liggen kan je een kinderdagverblijf beginnen.
Nu ben ik bijna uitgerekend en wij krijgen dan een 10 dgn pakket en onze zoon ook 10 kadootjes maar ze heeft dus ook al kadootjes voor sinterklaas liggen elke week je schoen zetten en voor kerk krijgt hij de ark van noach playmobiel, wij kopen maar niets. en ach tussendoor een kadootje kan toch ook?? Owh en dan wil ze nieuwe playmobiel gaan sparen...als we vrij zijn wil hij naar oma toe...we hebben er al iets van gezegd maar het heeft weinig nut

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

28-10-2008 om 20:44

Blijven zeggen

Het enige wat bij ons werkte was blijven zeggen dat je vind dat kindlief meer dan genoeg heeft en je zelf ook wel eens iets wil kopen. Misschien kun je voorstellen dat ze in plaats van cadeaus iets bijdragen aan een spaarrekening zo af en toe. Voor z'n studie later bijvoorbeeld.

Bij mijn schoonmoeder heeft het even geduurd (ze kocht vooral kleding die ik absoluut niet mooi vond) maar uiteindelijk viel het kwartje. Maar nu koopt ze dan ook bijna nooit meer wat tussendoor )

Yvon Meijer

Yvon Meijer

28-10-2008 om 22:27

Tel je zegeningen

Zorg voor een goed opbergsysteem voor in je eigen huis voor al dat speelgoed en wees blij dat hij een oma en opa heeft die van hem houden (en van jullie) en een actieve rol in zijn leven spelen. Zo te horen zijn ze dol op elkaar. Wees blij voor ze, je weet maar nooit hoe lang het duurt. Groetjes, Yvon.

Gnome

Gnome

29-10-2008 om 10:03

Verwend nest is geen zegen hoor :p

Hier sloegen de oma's ook erg door, elke keer als ze de kleine zagen was er iets te geven, meestal van die goedbedoelde rommel dat binnen no time stuk gaat. Wat heeft mijn zoontje nu geleerd:
* je hoeft niet voorzichtig te zijn met speelgoed, het gaat toch wel stuk
* Mama is streng, ik mag nooit wat kopen van haar
*Ik wil meer, ik wil meer, ik wil meer...

Schoonmoeder heeft uiteindelijk wel geluisterd naar ons, de vele cadeautjes zijn over, en wat ze koopt blijft bij haar thuis liggen.
Mijn moeder is lichtelijk koopverslaafd, heel fijn voor ons en de kinderen, maar zoonlief is allang niet meer blij als hij iets krijgt, hij vindt het zooo normaal.
Nu de afspraak gemaakt dat oma 1 keer per maand iets mag kopen voor hem, en dat het dan maar meteen iets is wat degelijk is en dus ook wat duurder.

Vorige week beloofde ze kind weer wat te kopen, de tweede keer in oktober. Ik keek haar een beetje boos aan. " oh het mag niet van mama" Dat hoeft ze me ook niet meer aan te doen, drama's drama's...

Maar goed, tweede is nu net geboren en ze wil nu al een loopfietsje gaan kopen...zucht... deze strijd zal lang duren...

Yvon Meijer

Yvon Meijer

29-10-2008 om 12:04

Wat is het probleem?

Want mijn kinderen hebben ook een oma die ze schandalig verwent. Maar ik herken niks van wat Gnome schrijft; mijn dochter is elke keer als ze iets krijgt weer helemaal blij. Ze denkt dat alle speelgoed wat ze heeft, dat ze dat van oma gekregen heeft, ook de dingen die ik haar gegeven heb. Dat kan me niks schelen. Ik denk dat op deze leeftijd geen één kind voorzichtig is met speelgoed en niet omdat ze wel/niet weten of het speelgoed stuk kan gaan. Mijn dochter zeurt nooit om meer meer.. Wij hebben dus helemaal geen strijd hierover gelukkig. Maar als ik het goed begrijp willen jullie niet dat de oma's verwennen omdat jullie kinderen er verwende nesten van worden? Of zijn er andere redenen? Groetjes.

Tja oma's

zijn er toch om de kleinkinderen te verwennen? Hier precies zo, ook veel kadoos en veel tussendoor. Maar ach zo af en toe geef ik hints welke kadoos ik wel handig en verstandig vind en soms leg ik weer speelgoed bij haar neer, want tja anders is het hier dubbel en thuis wil hij er niet mee spelen, misschien wel bij oma. (wij hadden bijv 4 loopauto's!) En als er indd iets van kapot is, dan gooi ik het meteen weg. Batterijen leeg, dan vervang ik ze niet meer en speelgoed word dan in de kast gelegd en vervolgens naar de zolder. Beetje accepteren en een beetje nemen en indd misschien wat hints geven naar oma toe wat jij dan wel acceptabel vind.

mijk

mijk

29-10-2008 om 15:14

Heb mijn moeder

de kindekledingwinkels in gepraat en ze heeft gelukkig een redelijke smaak. Scheelt een hoop in ons huishoudbudget!

mar

mar

29-10-2008 om 20:31

Tja

Hey bedankt voor jullie reacties.
Ik tel idd mijn zegeningen en ben erg blij met ze, ze staan altijd voor ons klaar en kopen niet alleen dingen voor de kinderen maar ook voor ons..wasmiddel, sap,vaatwastabletten, koffie, sokken noem maar op
Ik ben dat van huis uit helemaal niet gewend, mijn moeder koopt 1 klein autotje of tweedehands kleding voor onze zoon, wat helemaal niets uit maakt.

Maar ik vraag me idd af of het verantwoord is voor mijn zoontje, en soms weet ik gewoon niet meer hoe ik ze moet bedanken.

dc

dc

29-10-2008 om 20:42

Niet

je hoeft ze niet te bedanken. Het is, zoals mijn schoonmoeder me met een grote grijns heeft duidelijk gemaakt, iets tussen oma/opa en kleinkind.

Heerlijk toch? En volgens mij zijn kinderen niet zo snel verwend. Hier ook eentje die altijd weer blij is met z'n cadeautjes. Maar nooit voorzichtig

Maak je dus niet druk, en geniet ervan!

Oma

Mijn moeder en schoonouders kunnen het ook nooit laten. Als we elkaar zien is er altijd voor alledrie de kids een cadeautje en de laatste tijd ook voor het 4e kleinkind op komst. Nu zijn het gelukkig wel altijd "kleine" cadeautjes (doosje potloden + kleurboek, paar kleine autootjes enzo, nooit meer dan een paar euro) of kleding. Maar aangezien mijn kinderen nog geen besef van geld hebben, of in ieder geval heel weinig, vinden ze alles "wow" of "gaaf" en zijn ze nog steeds overal blij mee.
Ik zou me er ook niet te druk om maken, je bent oma of niet en dit hoort er bij! Uiteraard zou ik wel proberen om je kind niet qua gedrag ook verwend te laten worden. Maar dat is bij het ene kind waarschijnlijk makkelijker dan bij het andere kind.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.