Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mayte*

Mayte*

10-10-2010 om 19:22

Voed(d)en jullie je dreumes nog in het openbaar?

Ik merk dat ik steeds meer schroom begin te ontwikkelen om dreumes (eind deze maand 15 maanden) in het openbaar te voeden. Het komt niet zo vaak voor dat het nodig is, maar soms is het wel makkelijk of 'eist' hij het op door aan mijn trui te gaan hangen. Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier mee omgaan/gingen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

10-10-2010 om 20:29

Mijn zoontje ging pas eten toen met 17 maanden zijn neusamandel eruit was gesloopt. Tot die tijd leefde hij op de borst + 2 flesjes per dag. Ik moet wel bekennen dat ik op het laatst niet meer in de horeca voedde, alleen in het park, op de camping, bij familie en vrienden thuis.

Nee

Daar ben ik mee gestopt toen ie een maand of 15 was.

Deels omdat ik me daar niet echt prettig meer bij voelde, en deels omdat ik toen weer volledig parttime ging werken en het aantal voedingen overdag dus langzaam richting nul ging. Was ook zo blij dat ie eindelijk min of meer de fles accepteerde, dat ik dat iedere dag oefende. En dat kon dan mooi als we op stap gingen.

En de enkele keer dat er geen ontkomen aan was (op mijn verjaardag vroeg in de avond in een restaurant en vergeten een fles mee te nemen) heb ik het staande op de wc gedaan ofzo.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik krijg toch bijna geen handen meer op elkaar als ik vertel dat ik nog steeeeeeds borstvoeding geef.

Ach, flip en ik vinden het nog steeds leuk. Maar dan gewoon 's morgensvroeg in bed en 's avonds op de voorleesstoel op zijn slaapkamer.

Is ook wel zo duidelijk voor hem.

Niet gedaan

Wij zaten toen op ochtend en avond. Doordat ik aan mijn borst geopereerd ben ooit heel lang geleden was dit een lastige fase voor mij, onregelmatige 'legingen' veroorzaakten stuwing op de dagen erna waardoor ik heel snel ontstekingen kreeg. Dus we hadden een heel vast ritme. Maar misschien had ik dat ook wel een beetje uit schroom.. inderdaad dat hangen aan die trui in het openbaar, daar zag ik tegenop.
Dat hangen aan de trui vond ik thuis juist weer schattig. Nu ik erover nadenk, we hadden lang drie voedingen: ochtend, vijf uur 's middags, en avond. Om vijf uur mocht ie dan truitrekken

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-10-2010 om 13:24

Nee

Oudste heb ik zo'n anderhalf jaar gevoed, maar de laatste maanden alleen in bed. Jongste heb ik tot 13 maanden gevoed en is nu net van de bv af. Eigenlijk ben ik wel blij dat ik voor de truitrekfase ervan af ben, want dat zou ik toch wel wat ongemakelijk vinden in gezelschap en ik heb het idee dat stoppen ook steeds lastiger wordt. En idd, de reacties slaan na een paar maanden wel om van positief naar negatief.

Mayte*

Mayte*

11-10-2010 om 21:24

Herkenning

Fijn te lezen hoe jullie er mee omgegaan zijn.
Ik heb inderdaad het idee dat er vreemd gekeken wordt naar een dreumes aan de borst. Ik merk ook dat andere langvoedende moeders een beetje besmuikt vertellen over het feit dat ze nog steeds voeden. Ik probeer buitenshuis niet meer te voeden. Maar als het soms niet anders uitkomt, doe ik het wel. Ik kan het vrij discreet inmiddels.

Gnar

Ja Mayte,

Dat blijft een leuk geintje. Dat ze het pas door hebben als je weer bent afgekoppeld.

Overigens waren wij dit weekend in een groot pretpark en dan is het zo'n mooi gezicht om een kleintje (was ook echt een kleintje) heel decent te zien drinken. Dan zie je alleen maar dat kruintje in die arm liggen, verder niets. Moeder zat op een terras met haar zij naar ons toe.

Verder de hele dag alleen maar flessen gezien.

Slaapt je zoon al wat beter trouwens? Even nieuwsgierig..

Mayte*

Mayte*

12-10-2010 om 12:41

Rodebeuk

Bedankt voor 't vragen. Slapen gaat beter. Nadat ik vorige week een paar dagen (en nachten) weg ben geweest voor mijn werk, hebben we opeens een beter ritme te pakken. Hij wordt nog wel eens even wakker, maar slaapt dan met een aai over zijn bol ook wel weer verder. Er is licht aan het eind van de doorslaap-tunnel.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-10-2010 om 14:18

Niet vaak

Ik heb beide kinderen vanaf ongeveer 10 a 12 maanden 3 voedingen per dag gegeven (daar tel ik de nachtvoedingen van de jongste niet bij en met een jaar of 2 nog 2 keer per dag. Dat was dan ochtend, avond en de 3e voeding was 's middags, na de lunch. Ochtend en avond is altijd thuis, de middagvoeding was vaak thuis maar ook wel eens ergens anders. Ik ben dat wel langzaam steeds minder buitenshuis gaan doen, omdat ze het dan ook prima deden op ander drinken, maar het kon wel eens gebeuren dat ze dan toch nog een voeding kregen.
Op die leeftijd waren er dus ook vaste voedingsmomenten, waardoor het trui trekken nauwelijks gebeurde (het leverde namelijk niets op ) Maar dat is ook omdat ik dat zelf op die leeftijd niet nodig vind (er zijn dan genoeg andere dingen die ze kunnen eten of drinken) en niet wil.

He wat lekker mayte

Zo'n babyjaar is toch weer even onderduiken. En dan heb je ook nog het afscheid van je tweede op de achtergrond. Bizar, ik wil er niet te veel over beginnen uit mezelf...

Maar iig lekker dat je weer wat frisheid in je dag krijgt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.