Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Vormensorteerder

Hallo allemaal!

Ik ben heel benieuwd naar de leeftijd waarop jullie baby/dreumes/peuter de vormpjes goed in de vormensorteerder doet.
Met vormensorteerder bedoel ik zoiets:

http://www.intertoys.nl/speelgoed/baby-s-eerste-blokken-767417.html?PathCatalog=nl_bape_vormenstoof

De stevige opbergemmer met sorteerdeksel is nu voorzien van een handvat. De emmer bevat blokken in de vorm van cilinders, sterren, driehoeken, vierkanten en plustekens (van elke vorm twee blokken). Fisher Price.

Het zou leuk zijn als iedereen een kort berichtje kan achterlaten met de leeftijd van je dochter/zoon!

Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

29-03-2010 om 11:46

Persoonlijke interesse

Ik vraag me af waarom je dit wilt weten? De manier waarop de vraag gesteld wordt doet me vermoeden dat het niet om persoonlijke interesse gaat.

Sander0110

Sander0110

29-03-2010 om 11:51 Topicstarter

Persoonlijke interesse

Jawel hoor. Onze dochter van 11 maanden is er echt minimaal een uur uur per dag mee bezig. Ze vind het zo leuk, ik ben een beetje bezorgd dat het misschien wel maanden gaat duren en ze frustratie gaat opbouwen.

Talia

Talia

29-03-2010 om 13:39

Leuk toch

Het verschilt per kind hoe lang en veel ze met zoiets bezig zijn. Mijn oudste dochter vond het een geinig ding, maar ging na een tijdje lekker met de blokken spelen. De jongste vond het onzin dat je moeite doet om ze door een deksel te prutsen als je het ook gewoon open kon doen! Nooit mee gespeeld zoals de bedoeling was dus.
Zolang jouw dochter het leuk vind lijkt het me geen enkel probleem en hoef je haar dus ook echt niet te spiegelen aan andere baby's zou ik zeggen. Bij toenemende frustratie zou ik er eens bij gaan zitten en een beetje helpen.

Dochter heeft precies dezelfde

en probeert alles in de rondjes-vorm te stoppen. Als dat niet lukt tilt ze de deksel op en stopt ze daarin, maar liever haalt ze ze er allemaal uit. Prima toch, ze kan er ook een hele tijd mee bezig zijn. Ze is overigens ruim 17 maanden.

Limi

Limi

29-03-2010 om 14:00

Weet ik niet meer

Hij deed het bijna nooit maar hij kon het toch. Ergens tussen 9 en 15 maanden?

Sander0110

Sander0110

29-03-2010 om 14:54 Topicstarter

Vormensorteerder

Voor de volledigheid: mijn dochter haalt de deksel er ook af en zet deze neer en dan plaatst ze de vormpjes 'erin'. Ze kan het rondje en de vierkant maar de driehoek , ster en plusteken nog niet.

Ben benieuwd naar jullie reacties van de leeftijden!

Talia

Talia

29-03-2010 om 15:40

Waarom

Waarom vind je de precieze leeftijd zo interessant Sander? Ik kan het niet zo goed plaatsen. Je krijgt allemaal leuke reacties en dan vraag je alleen nogmaals naar leeftijd.
??

Ik snap het ook niet

Ze kan dus het rondje en het vierkantje, maar de driehoek, ster en plusteken nog niet. Nou èn? Die van mij kan dus alleen het rondje, maar kan wel dingen op kleur sorteren. Niet ieder kind ontwikkelt zich hetzelfde, maar over het algemeen kan ze het op haar 18e vast wel.

3 kids mam

3 kids mam

29-03-2010 om 20:35

Hier

hebben we twee dergelijke dingen. Een houte, met alleen een rondje, vierkant, driehoek en rechthoek. Deze konden ze tussen de 9 maand en een jaar. Als eerst het rondje en als laatst de driehoek. En we hebben een ronde bal met heel veel verschillende vormen. Zoontje van 1,5 kan de meeste vormen er nu zelf inkrijgen, van de andere weet ik het niet meer op de maand nauwkeurig. Overigens denk ik ook niet dat je daar wat aan hebt, elk kind is per slot van rekening anders. Ik weet wel dat oudste uberhaupt het geduld niet had die dingen er in te krijgen. Als je dochter wel het geduld heeft een uur per dag te oefenen dan zal het vast binnenkort wel een keer lukken, of ze krijgt er genoeg van.

Guinevere

Guinevere

29-03-2010 om 20:51

Nooit gedaan

Ik weet werkelijk niet meer wanneer mijn zoontje dat kon. Hij vond dat tijdverspilling, dus haalde de deksel eraf en deed alles in één keer terug. Of hij deed alles door het grootste gat, daar konden de meeste vormpjes ook doorheen. Lekker praktische instelling he?

vlinder72

vlinder72

31-03-2010 om 10:23

Hier ook niet

Jongste vindt de vormensorteerder wel interessant. Hij is 10 maanden. Hij gooit al maanden alles om en speelt dan met de vormpjes. Verder interesseert het hem niets. Mijn andere drie kinderen geloofde het ook wel. Wel leuk waren altijd de reacties op het CB. Daar krijgen ze dan zo'n klein sorteerdoosje met een paar blokjes. Verpleegkundige ging dan heel verwachtingsvol zitten kijken. Twee van mijn kinderen rukte het dekseltje eraf en gooide de blokjes er zo in. Een kind legde het driehoekige blokje op het vierkante gat en gaf er zo'n ram op dat het blokje er zo in schoot. Zo klaar met die ongein. Mijn kinderen werkte nooit zo erg mee bij het CB geloof ik. Ook leuk zo'n sorteerder met sleuteltjes. Mijn kinderen hadden in recordtijd door dat er altijd wel een sleuteltje was die op alle deurtjes paste. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Nee hoor. Geef mijn kinderen als kleintjes maar Little People daar waren zij dan weer tijden zoet mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.