Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
even zo

even zo

09-10-2008 om 09:57

Vriendinnetje gaat verhuizen...

Dag,

mijn dochtertje (3,5) is al bijna 2 jaar een onafscheidelijk duo met een ander meisje op de creche. Al van heel jong dus trokken ze naar elkaar toe, en nu ze wat ouder zijn spelen ze ook prive graag met elkaar. Het is echt haar dikke vriendin, ze praat er altijd over en alles wat ze doet wordt aan haar gespiegeld: door haar maar ook door ons. Als ze niet wilde eten of slapen of wat dan ook zeiden we: maar ... doet dat ook! Of als ze niet naar de creche wilde: maar .. is er al, die zit te wachten op jou enz.
De ouders van het meisje vertellen ook dat hun docher zo dol op die van ons is, dus het is echt schattig hoe vroeg vriendschap al kan ontstaan.

Nou gaat het meisje dus verhuizen naar een andere plaats en gaat dus ook van de creche af. Het is te ver om daar even op te bezoek te gaan, dus het contact tussen de meisjes gaat hoe dan ook verwateren. Uiteraard gaan we proberen speel of logeer partijtjes te organiseren, maar op de creche is ze natuurlijk gewoon weg.

Ik merk dat ik het zo zielig vind dat mijn dochtertje haar liefste vriendinnetje moet missen. Als het meisje er een dag niet is loopt ze altijd een beetje met haar ziel onder haar arm op de creche en zeggen de leidsters ook dat ze haar vriendinntje mist en haar draai niet kan vinden. Ze speelt niet echt met de andere kindjes, dus ze zal echt nieuwe vriendjes moeten maken.

Wie weet of dit heel lang duurt of dat het voor ouders vaak lastiger is dan voor het kind zelf? Zijn er goede boekjes hierover om over voor te lezen als voorbereiding?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij gingen weg

en zoon (4) en dochter (2) waren op de creche heel dik bevriend met 2 zusjes. We zijn nu 6 maanden weg, en ze hebben het nog wel over de meisjes, ze zijn 2 weken geleden op bezoek gewees hier (ook ver rijden)
Dat was alsof ze echt nooit uit elkaar waren geweest.
Verder was het niet zo traumatisch, ze maken even snel nieuwe vriendjes, zeker sinds zoon op school en dochter op de creche zit.
denk dat het wel meevalt (deed het hier wel terwijl het wel een erg heftig jaar door allerlei omstandigheden was. Maar als het alleen een vriendinnetje is dat weg verhuist zou ik me er niet te druk over maken. Ze zal best verdrietig zijn en het er moeilijk mee hebben, en daar kun je natuurlijk met haar over praten, maa maak er zelf ook geen drama van denk ik.
veel sterkte (voor jullie allebei
kroet

ayla

ayla

10-10-2008 om 11:14

Ook wij gingen weg

wij zijn verhuisd toen dochter 3,5 was. Ze liet haar allerliefste vriendinnetje achter. Voor de verhuizing was ze daar heel verdrietig over en ze wilde absoluut niet. De meisjes zijn ook echt op 2 weken na even oud, hebben samen gespeeld, samen voor het eerst naar de psz gegaan, siamese tweeling. Als de juf de lijst afging en vroeg waar aylalochter was wees vriendinnetje en als ze naar vriendinnetje vroeg dan wees ayladochter. De eerste maanden vroeg ze continu naar vriendinnetje. Geluk is dat wij wel op rijafstand wonen, we konden dus wel heen en weer bij elkaar op bezoek gaan. Als ze elkaar weer zagen was alles weer als vanouds. Afgelopen zomer zijn ze allebei nog 2 keer bij elkaar gaan logeren en dat was echt dikke pret, maar toch hoor ik haar nu steeds minder. Op haar nieuwe school heeft ze een nieuw hartsvriendinnetje en exvriendinnetje gaat steeds meer naar de achtergrond. Ik weet dat exvriendinnetje ondertussen ook nieuwe vriendinnetjes gemaakt heeft, ze gaan dus beide gewoon verder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.