Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Sassie

Sassie

25-03-2012 om 15:38

Waarom zijn die reispilletjes toch zo vies…..

Onze dochter van bijna 3 spuugt telkens onze hele auto onder. We hebben al menig reispilletje geprobeerd, maar op de een of andere reden schijnen die dingen verschrikkelijk vies te smaken.
Kortom: dochter weigert ze in te nemen. We hebben al van alles geprobeerd…van in een snoepje stoppen tot het tot poeder fijnstampen en dan in het drinken doen. Dochter weigert het..met alles gevolgen dus.

Weet iemand iets wat lekker voor kleine kindjes is en ook werkt tegen wagenziekte?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suz@nne

Suz@nne

25-03-2012 om 17:44

Vomex

Wij hebben in Duitsland, op doorreis naar Italie, een keer acuut iets nodig gehad tegen wagenziekte. Wij kregen toen een fles "Vomex". Dat is een siroopje. Mijn zoontje van 2 jaar vond het smullen en het werkte heel goed.
Helaas niet in Nederland verkrijgbaar, maar wie weet ben je een keer in de buurt?

Jesse_1

Jesse_1

25-03-2012 om 20:30

Of....

Kun je ook je kind voorin zetten?

Anna3

Anna3

25-03-2012 om 21:36

Gember(pillen)

Hier geen ervaringen met reisziekte, maar een buschauffeur adviseerde tijdens een creche-uitje om gember te geven, of als ze dat niet lusten, gemberpillen, te koop bij De Tuinen e.d.
(Maar of die pillen 'lekker' zijn dat weet ik niet.)

Guinevere

Guinevere

25-03-2012 om 21:53

Frankrijk

Wij halen altijd een paar dozen Cocculine (ofzo) in Frankrijk. Ik krijg van zoon nooit klachten over de smaak, en het werkt super. Hij kan zelfs lezen met dat spul op, of Nintendo-en.
Heb je de truc met het watje in het oor al geprobeerd? Dat schijnt iets met het evenwichtsorgaan te bewerkstelligen, zegt men. Welk oor je moet hebben weet ik niet meer.

Drastisch voorstel

Ik reageer altijd in wagenziektedraadjes en nu dus ook . Die tabletjes zijn inderdaad afschuwelijk vies. Maar ze helpen wel, dit itt gember, watjes in oren of armbandjes voor drukpunten(been there, done that). Nou ja, er zijn misschien mensen die bij dergelijke middeltjes baat hebben, maar bij mij deed het niks.

Het enige dat ik kan bedenken is om het pilletje een paar keer door gesmolten chocola te halen zodat het met een redelijk laagje bedekt is. Hiervan dan natuurlijk een voorraadje aanleggen. En leren dat ze die pil moet doorslikken, niet afsabbelen. Het zijn gelukkig meestal miniscule tabletjes.

En waarom ze zo vies zijn... kweenie, maar in Nederland heeft men niet echt de neiging medicijnen te veraangenamen. Is ook wel wat voor te zeggen maar het kan lastig zijn. Mocht je mensen kennen die in het buitenland wonen of daar naartoe gaan dan kan je inderdaad kijken of ze daar wat beters hebben (al waarschuw ik - persoonlijke noot - tegen de Indonesische middel Antimo, daarmee breng je een paard onder zeil).

Groeten,

Temet

Juliea

Juliea

26-03-2012 om 08:58

Doorslikken

Die pillen moet je inderdaad gewoon doorslikken, als het maar iets te lang op je tong ligt proef je het. Ik vind dat je dat wel moet kunnen uitleggen aan een kind van drie. Beter even een vieze smaak dan urenlang misselijk.

Juliea

Was het maar zo simpel. Als je die dingen niet meteen in een keer goed doorslikt en ze blijven hangen - dat gebeurt sneller dan je denkt - dan zijn ze zo afschuwelijk bitter dat doorslikken voor een driejarige echt lastig wordt. Je moet het eigenlijk met een flinke slok water doen, maar bij mij gebeurt het nog steeds wel eens dat het water wel wordt doorgeslikt en de pil niet. Alleen heb ik een betere lange-termijnplanning dus slik ik dan toch. Maar ja, ik ben 43, geen 3.

Natuurlijk moet ze in theorie best kunnen etc. Als die driejarige van Sassie een beetje lijkt op mijn driejarige dan is de theorie leuk, maar als je doel is die pil daadwerkelijk naar binnen te krijgen dan zal je toch je toevlucht moeten nemen tot list&bedrog.

Karaktervorming etc doen we dan allemaal later wel weer een keer

Ik ben ondertussen erg gelukkig dat mijn kinderen niet de zwakke maag van hun moeder hebben geërfd.

Groeten,

Temet

Sassie

Sassie

26-03-2012 om 11:02

Bedankt

voor jullie tips. Er zit dus maar 1 ding op en dat is dan toch maar tot poeder vermalen en in een danoontje verwerken ofzo. Ons dochtertje is trouwens nog geen drie…over enkele maanden pas.

Als ik zeg dat ze even moet slikken, nou zo gemakkelijk is dat niet bij een peuter. Ze houdt het inderdaad te lang in haar mond en proeft die vieze bittere smaak. Drinken gaat er inderdaad wel in, maar pilletje spuugt ze gewoon weer uit met een viezen…."Bah mama!" erachter aan.
Ik probeer nu ruim van tevoren maar die pil te verwerken in iets heel lekkers zonder dat ze het ziet, want zodra ze het doosje ziet en mij ziet rommelen met een banaan of iets dergelijks dan weet ze gewoon dat daar dat vieze pilletje in zit en weigert ze pertinent om het te eten. Ja het is een dametje.
De lekkere middeltjes kun je dus blijkbaar alleen in het buitenland kopen....

Suprimal

Hoi Sassie, probeer eens Suprimal (b.v. bij de apotheek te halen of te bestellen), die hebben een andere werkzame stof dan b.v. Primatour en smaken naar niks. Hielpen bij onze dochter prima!
Succes, Michelle

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.