Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Bloem

Bloem

10-01-2010 om 02:24

Wanhoop: kind slaapt amper sinds mexicaanse griepprik

De zoveelste slapeloze nacht. Sinds de mexicaanse griepprik slaapt mijn kleine meid van 15 maanden amper. Na drie uurtjes kan ze er weer tegen, voor de hele nacht. Alles hebben we geprobeerd. Van laten huilen wat ze dan ook een hele nacht doet tot in het midden laten slapen, wandeling maken, laten spelen om moe te worden en voor de tv zetten in de hoop dat ze in slaap valt en niets werkt. Zelf slapen we natuurlijk nauwelijks hierdoor en dit duurt nu al twee maanden. Wie herkent dit en wie weet hoe dit op te lossen. Alsjeblieft geen verwijten over dat we ze niet voor tv mogen zetten ofzo, ik weet inmiddels wel dat het boekje zegt dat je ze in bedje moet laten, alleen het werkt in praktijk niet.

Bloem

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

10-01-2010 om 13:19

Huisarts

En ben je al met je kind naar de huisarts geweest? Het lijkt me niet van de prik komen maar misschien van wat anders, de oortjes bijv.? En onbedoeld een slechte gewoonte aangeleerd: wakker worden "belonen" met mogen spelen/tv kijken/aandacht. Ik zou daar mee stoppen, ze moet leren dat je 's nachts moet slapen Slaapt ze wel tussen jullie in? Dan zou ik dat voorlopig zo doen om bij te tanken. En een matras naast haar bed? En een lampje zodat het niet pikkedonker is?
Heel veel sterkte, het is heel slopend, zo'n periode. Misschien lees je meer tips, het duurt altijd wel een tijdje voordat een slechte gewoonte is afgeleerd, dus een nieuwe methode moet je minstens een week volhouden en niet elke dag wat anders proberen.

Marie123

Marie123

17-01-2010 om 21:31

Herken ik helemaal

Ik herken het helemaal. Mijn zoontje ging pas doorslapen toen hij 20 maanden was. Vanaf 9 tot en met 15 maanden had hij voortdurend oorontstekingen, na een operatie was dat over. Maar toen volgden een aantal vervelende fasen, waaronder een fase van 2,5 maand die ik in dit verhaal helemaal herken. Hij wilde alleen maar bij mij zijn. Dat was het. Maar voor we daarachter kwamen... Ik heb toen een aantal weken op een matras naast hem gelegen. Dat was een overlevingsstrategie voor mezelf, want ik heb een zware baan. Ik heb dat daarna afgebouwd en dat ging heel vlot. Ach er zijn zoveel dingen waar het aan kan liggen. Vanaf 15 maanden kunnen ze ook flink gaan dromen, misschien komt er een groeispurt aan,... Als je iets medisch wil uitsluiten moet je zeker langs de dokter gaan. Ik zou zeggen: volg je intuïtie, probeer nu even bij te slapen en wie weet is het morgen weer over.

andrea lourens

andrea lourens

23-01-2010 om 21:46

Homeopathie!

Onze dochter was ook volledig van slag na die prik. Een homeopaat heeft korrels voorgeschreven om de bijwerkingen vd prikop te heffen en dat had heel goede resultaten!! wij waren bij de homeopaat die tegenover het Geboortecentrum in Amsterdam praktijk houdt twee maal per week..succes ermee.

Bijwerkingen na 2 maanden ?!

Andrea,na 2 maanden zijn er echt geen bijwerkingen meer te bespeuren van de Mexicaanse griep.De meeste dingen gaan vanzelf over.Met of zonder homeopathie, dat maakt niet uit. Hoewel, het vertrouwen wat je in de homeopathie hebt kan je rustiger maken, wat ook weer zijn weerslag heeft op het kind.
-------------------
Dit lijkt me meer een nieuwe slaapgewoonte, misschien wel op gang gebracht door de prik en nu moeilijk te doorbreken.
Misschien kan het consultatiebureau uitkomst bieden? Of deze link?
http://www.triodus.nl/pedagogen/opvoedkaarten/slaapproblemen.pdf

groetjes Damajo

cathy monshouwer

cathy monshouwer

25-01-2010 om 17:09

Even volhouden

Heel herkenbaar allemaal.
Mijn zoon van 20 maanden heeft precies het zelfde gereageerd op de prikken.

Hij heeft nog nooit problemen gehad met slapen, maar sinds de prik was het een nachtmerrie.
3 weken na de eerste prik ging het langzaam weer iets "beter" voor zover je het beter kan noemen.
maar na de 2e prik waren we weer terug bij af.
Hij heeft ontzettend veel gehuild en dat hielt hij ook uren vol.
Ik had ook alles geprobeerd, bij mij in bed, op zijn kamer zitten tot hij in slaap viel, maar zodra ik opstond was hij weer klaar wakker. Later naar bed, deur open laten staan, niet gaan kijken, wel gaan kijken,
niks hielp.
Ook overdag was hij niet zichzelf.

Ik wist ook niet meer wat ik ermee aanmoest.
Maar sinds 2 weken gaat het weer een stuk beter.

Ik heb hem gezegd dat hij me mag roepen als er ECHT iets aan de hand is en dat ik kan kom, maar dat als er niks is dat ik benenden blijf.

Hij heeft die avond 5 kwartier staan krijsen en heeft het toen opgegeven (voor het eerst in die 2 maanden dat hij het opgaf, want daarvoor bleef hij huilen)
Het is wel met kleine stapjes gegaan, steeds sliep hij wat langer en ik kon hem weer in zijn bed zetten zonder dat hij de tent afbrak.

Steeds als hij huilend wakker werd ben ik even gaan kijken en heb hem zonder iets te zeggen neergelegd en ben weer weggegaan.

Nu gaat het weer helemaal goed!

Ik hoop dat het bij jullie ook weer snel wat beter gaat, want dit is bijna niet vol te houden.

Succes!

Cathy

Homeopaten zijn kwakzalvers

Ze hebben bovendien een hekel aan vaccinaties (of eigenlijk aan alle concurrentie) en staan dus vooraan om je wijs te maken dat *wat* je kind ook voor klachten heeft, het vast door die vaccinatie veroorzaakt is.

Sunja

Sunja

03-02-2010 om 21:29

Heel herkenbaar, alleen zonder prik

Hoi Bloem,
Ik vind je bericht heel herkenbaar, alleen weet ik niet of het bij ons door de griepprik gekomen is. Wij dachten zelf door overprikkeling omdat we een nogal drukke kerst hadden en daarna direct op de boot zijn gestapt voor een week Engeland bij vrienden met 3 (hele leuke, maar drukke) kinderen. Sinds we terugzijn, begin januari hebben we problemen met slapen. Intussen dus niet alleen ons zoontje van ruim anderhalf maar wij ook
Momenteel ligt hij weer te huilen. Hij gaat eigenlijk alleen nog slapen als we hem zo lang tegen ons aanhouden dat hij slaapt en dan snel in bedje leggen. Maar als hij dan wakker wordt, is het weer prijs. Ook vanalles geprobeerd. Zeker 's nachts als hij wakker wordt, want ik kan er echt niet tegen om maar een paar uur te slapen. Nu slaapt hij soms tussen ons in, maar daar ben ik eigenlijk op tegen want ik ben ook zwanger en moet er NIET aan denken dat ik straks een baby zit te voeden met een peuter en een man in bed, en dan de volgende ochtend zou moeten werken. Help. Wat een ellende inderdaad.
Ik wil eigenlijk nu het cb-advies van een jaar geleden weer gaan volgen: kwartier laten huilen, troosten in bedje, weer kwartier huilen, troosten in bedje zonder woorden, weer kwartier huilen, troosten buiten bedje zonder woorden. En dan weer van voren af aan.
We hebben dit een paar weken geleden ook gedaan maar het had geen resultaat en toen werd hij zo verkouden met zulke schrale billetjes van de diarree en kreeg hij 2 hoektanden. Tja, voor je het weet zit je dus weer in je oude gedrag!
Misschien kun je ook zoiets proberen. Ik denk namelijk dat dit soort gedrag niet zomaar over gaat. Een vriendin van mij heeft een kleuter van 5 die nog elke nacht huilt. En dat wil ik dan ook weer niet, dit nog een paar jaar ipv paar weken!
Het is lastig he. Ik wens je in elk geval veel sterkte, en ga inderdaad voor de zekerheid langs de dokter.
Sunja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.