Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Wanhoop nabij


Jessy1107 schreef op 08-09-2022 om 16:17:

[..]

We hebben ook gebeld en zijn gegaan, het is gewoon waardeloos dat je als ouders zijnde niet eens gezien wordt als ze 6 weken ziek is achtereen maargoed daar kunnen de meningen over verschillen. We hebben nu een ander medicijn gekregen (een soort siroop) wat wel zou helpen want forlax deed zijn werk niet. Afwachten nu dus en anders moeten we over een week weer terug.


Dat is ook niet nodig zonder alarmsymptomen. Dan is een advies na triage en/of overleg voldoende. Kinderen zijn tot rond hun 8e enorm vatbaar. Vervelend maar niet/meestal niet alarmerend. Dat houdt niet in dat het niet lastig is natuurlijk.

die lactosesiroop zou dezelfde werking moeten hebben als Forlax. Het wil natuurlijk niet zeggen dat het niet hield. De dosis die je had hielp niet. Dat is nog wel iets anders. Het is geen wondermiddel dat in 1x helpt. Het kan zoeken naar de juiste dosering zijn.

Jessy1107 schreef op 08-09-2022 om 16:17:

[..]

We hebben ook gebeld en zijn gegaan, het is gewoon waardeloos dat je als ouders zijnde niet eens gezien wordt als ze 6 weken ziek is achtereen maargoed daar kunnen de meningen over verschillen. We hebben nu een ander medicijn gekregen (een soort siroop) wat wel zou helpen want forlax deed zijn werk niet. Afwachten nu dus en anders moeten we over een week weer terug.


Ik vind je érg onduidelijk. Als je ook zo communiceert met de arts dan verklaart dat misschien waarom dingen niet zo lekker lopen.

Eerst zeg je dat je niet naar de huisarts bent geweest. Alleen klysma via huisartsenpost. In je laatste bericht schrijf je, 'zijn we gegaan' en heb je kennelijk forlax gekregen, van de huisarts dus toch? En nu heb je dus een nieuw middel.
Hoezo wordt je niet serieus genomen dan en niet gehoord? De huisarts doet toch precies wat je van hem of haar kan verwachten?
Je schrijft in je OP ook:  "we willen haar laten onderzoeken maar elke keer krijgen we te horen dat er niks is om ons zorgen over te maken."
Bedoel je te zeggen dat de huisarts jullie wel degelijk heeft gezien maar dat hij/zij jullie niet wil doorverwijzen naar een kinderarts? Dat jullie eerst de laxeermiddelen moeten proberen?
Ik begrijp het echt niet.

Misschien kan je het nog eens vertellen, met een tijdsverloop en wanneer je welke arts hebt gesproken en wanneer je precies forlax hebt gekregen voor je kind etc.

Drinkt ze genoeg? Forlax of welk ander middel dan ook kan averechts werken als je er niet ook voldoende bij drinkt.

1) Laat de waterkraan stromen; het geluid werkt ontspannend en afleidend, alsof de spieren ( urinebuis en darmen) geprikkeld worden door de ritme van het water. ( Truukje in bejaardenhuizen 😉)
2) Een groene cupje Activa yoghurt ( supermarkt) smaakt lekker en verzacht de ontlasting van begin tot aan eind. ( Neem niet twee op een dag, anders kan het zelfs te snel gaan).

Persoonlijk vond ik de zakjes die je in een groot glas water moest oplossen niet fijn, dan liep ik met het onprettige gevoel van een bak gewicht in mijn buik rond te lopen. Een kleine cupje liggen niet zwaar op de maag.

Jessy1107

Jessy1107

09-09-2022 om 09:10 Topicstarter

Courage schreef op 08-09-2022 om 18:41:

[..]

Ik vind je érg onduidelijk. Als je ook zo communiceert met de arts dan verklaart dat misschien waarom dingen niet zo lekker lopen.

Eerst zeg je dat je niet naar de huisarts bent geweest. Alleen klysma via huisartsenpost. In je laatste bericht schrijf je, 'zijn we gegaan' en heb je kennelijk forlax gekregen, van de huisarts dus toch? En nu heb je dus een nieuw middel.
Hoezo wordt je niet serieus genomen dan en niet gehoord? De huisarts doet toch precies wat je van hem of haar kan verwachten?
Je schrijft in je OP ook: "we willen haar laten onderzoeken maar elke keer krijgen we te horen dat er niks is om ons zorgen over te maken."
Bedoel je te zeggen dat de huisarts jullie wel degelijk heeft gezien maar dat hij/zij jullie niet wil doorverwijzen naar een kinderarts? Dat jullie eerst de laxeermiddelen moeten proberen?
Ik begrijp het echt niet.

Misschien kan je het nog eens vertellen, met een tijdsverloop en wanneer je welke arts hebt gesproken en wanneer je precies forlax 

We zijn gisteren naar de huisarts geweest daar hebben we lactulose gekregen. we hadden bij de huisartsenpost vrijdag 2 september forlax meegekregen maar dat of de dosisvhielp dus niet aangezien we het al 5 dagen gebruikt hadden en ze gisteren pas weer gepoept had nadat ze lactulose gehad had.

Dus er zijn al 2 maanden problemen, maar je hebt op 2 september pas voor het eerst contact opgenomen met een arts? (de huisartsenpost dus). En de huisartsenpost heeft zowel forlax als klysma voorgeschreven? (want je zei dat de HP de klysma heeft geadviseerd).
Of was er eerder al contact met een arts?

Voordat laxeermiddelen werken kan echt wel een paar dagen duren. Die harde prop die er zit moet eerst zacht worden. Daarna moet je blijven gebruiken omdat er anders weer een harde prop ontstaat, pas na langere tijd kun je langzaam afbouwen om te kijken hoe het gaat.

Mijn zoon is net ook weer begonnen en zijn huisarts gaf aan dat hij het effect pas na een week tot 2 weken echt zou merken omdat eerst die hele darm als het ware in beweging moet komen.

Het effect dat je hebt gezien van het poepen kan best van de forlax geweest zijn.

Dat is ook onze ervaring Ysenda. Geduldig blijven, niet meteen met de behandeling stoppen als het even goed lijkt te gaan, let op welke voeding je geeft, veel drinken (vezelrijke smoothies gingen er hier prima in!), zoveel mogelijk rust rond de wc-gang creëeren, etc. Maar vooral: blijf dat alles consequent doen! 

Iedere dag een scheutje lactulose door de melk. Dat helpt echt goed. Kijk even hoeveel nodig is. Er zit een maatbekerje bij. Als ze diarree krijgt, dan iets minder geven. Blijft haar poep hard, dan iets erbij geven. Wij hebben het zo jaren gedaan. Tot ze 8 was of zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.