Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Inge

Inge

04-11-2008 om 18:09

Wanneer zindelijk?

Hallo,

Mijn jongste is nu 3 jaar en 2 maanden en ik ben net begonnen om hem zindelijk te krijgen, maar het valt nu al niet mee. Hij begint al te huilen als hij zijn luier 's middags uit moet doen ('s ochtends heeft hij nog een luier omdat hij naar de psz gaat). Vervolgens zit hij een hele tijd op het potje maar gebeurt er niks en als hij gaat spelen dan kan ik weer dweilen...

Nou weet ik dat het niet zomaar gebeurd is. Mijn oudste was ook 3,2 jaar toen ik begon, maar hij is zo'n ander kind, misschien is mijn jongste er nog niet aan toe??

Hoe oud waren jullie kids toen ze zindelijk werden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmm

vergelijken heeft geen zin. Kijk gewoon naar je eigen kind... en zo te horen is hij er inderdaad nog niet aan toe. Probeer het over een maand nog eens, voordat het helemaal een drama gaat worden en je alleen maar aversie kweekt.......

Mamasan

Mamasan

05-11-2008 om 16:17

3 jaar en 3 maanden

Mijn kinderen waren allebei zindelijk met 3 jaar en 3 maanden. Bij beide kinderen heb ik af en toe pogingen gedaan door de luier uit te laten, maar dan was ik dat na 2 dagen en 20 ongelukjes wel weer zat. En ineens, bij de tweede of derde poging, viel het kwartje en waren ze zindelijk. Beide dochters ook gelijk dag en nacht.

Mamasan

Mamasan

05-11-2008 om 16:19

Aanvulling

Eigenlijk maakt het niet uit hoe oud ze waren, bedacht ik me nog. Als het bij de laatste poging niet gelukt was, had ik het gewoon twee maanden later weer geprobeerd. Zo rond de vierde verjaardag zou ik waarschijnlijk wel wat nerveus zijn geworden, maar de meeste kinderen zijn voor die tijd zindelijk. En het kan dus heel snel gaan. Maandenlang 'trainen' en emmeren met talloze ongelukjes is gewoon zonde van je tijd en levert m.i. alleen maar onnodige frustratie op (bij ouder en kind).

Sjillie

Sjillie

06-11-2008 om 11:32

Hier was

de oudste 3 jaar en 10 maanden toen hij zindelijk werd en de jongste 3 jaar 8 maanden toen zij zindelijk werd.

Bij beide ging het snel, de oudste binnen een week, de jongeste binnen 2 weken.

Wij begonnen op het moment dat de kids het aan gaven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.