Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Biene M.

Biene M.

10-07-2011 om 13:22

Wat doe je met kolf en flesjes?

Ik heb de hoop opgegeven dat mijn baby ooit nog uit de fles gaat drinken. En meer kinderen komen er niet. Dus nu vraag ik me af: wat doe ik met al die flesjes en de kolf (medela swing)? Kun je die nog weggeven, of wil iedereen, hoe armlastig ook, dat soort dingen nieuw aanschaffen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Risama

Risama

10-07-2011 om 13:32

Marktplaats

Ik heb mijn medela swing verkocht via marktplaats. Was hem zo kwijt, flesjes heb ik er bij geleverd.
Er is dus best vraag naar.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-07-2011 om 16:35

Hier ook tweedehands kolf

Ik heb de mijne overgenomen van een vaste forumster. Ben er dolblij mee, supergoede dubbele kolf in eigen rugzakje met allerlei flesjes en ander gedoe. Je kunt alles toch uitkoken? Ik zie het probleem niet. Er staan er trouwens ook genoeg te koop op MP, ik denk dat je hem zo kwijt bent.
Groetjes
Massi
PS: Ik heb trouwens van die forumster ook nog extra Aventbakjes gekregen, en ik had van mezelf er ook nog een stuk of wat die bij de handkolf zaten. Je kunt nooit teveel bakjes hebben, toch?

Tijgeroog

Tijgeroog

10-07-2011 om 23:54

Flesjes

Flesjes werken prima in de keuken om kleinere hoeveelheden af te meten. Of om olie ed mee te nemen op vakantie.
De kolf heb ik inderdaad op marktplaats verkocht, dat ging prima. Ik heb er geen flesjes bij geleverd (maar ik had goedkope flessen van het kruidvat), wel m'n oudste set van VBN-brochures.

liora

liora

11-07-2011 om 00:07

Hoi,

Ik had van iemand een kolf te keen, een electrische. Ik heb dat slangetje en ding wat op je borst gaat nieuw gekocht en vervangen, was niet duur. En ik geloof dat ik inderdaad ook nieuwe flesjes heb gekocht.

Liora

Verkocht

op marktplaats, ik heb heel veel dingen zelf 2e hands gekocht en voor dezelfde prijs weer door verkocht. Ik geloof dat de kolf ook 2e hands was.

Sascha2

Sascha2

11-07-2011 om 14:34

En ik

Mijn kolf heb ik via MP verkocht met wat flesjes etc. Een paar flesjes heb ik in de kast staan (reuzehandig bij het koken als je vloeistof tussen 0-230 ml moet afwegen ) en de rest is weggegooid, waren te oud om door te geven.

Biene M.

Biene M.

11-07-2011 om 15:16

Bedankt!

Ik ga alles in een doos doen, samen met de kruiken en de magnetronsterilisator en wat ik verder nog aan kleinebabyspul vind en die geef ik mee aan een collega. Zij kent een verloskundige die in de Bijlmer veel illegalen en anderszins onverzekerden helpt en die mensen hebben vaak helemaal niets. Hm, het voelt eigenlijk best raar om op te schrijven, zo definitief.

Sascha2

Sascha2

11-07-2011 om 18:00

Mooie oplossing

Zo komt het nog goed terecht, mooi. Ja, ik herken dat gevoel van definitief wel. Dit soort dingen ruim ik bij voorkeur op pms-dagen op, dan gaat het als een tierelier. Op andere dagen ga ik zitten mijmeren . En nee, het blijft bij vier hahaha!

Massi Nissa

Massi Nissa

11-07-2011 om 19:04

Biene

Ben je nu aan het afbouwen? Inderdaad, zo definitief. Ben trouwens benieuwd of die organisatie in de Bijlmer in Venserpolder zit, want dan heb ik er nog gewoond (een voormalige commune).
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

11-07-2011 om 19:05

O ik lees het al

Het is een verloskundige, geen organisatie. Supergoed doel, trouwens.

Biene M.

Biene M.

11-07-2011 om 20:15

Afbouwen?

Er valt niets af te bouwen, want Bienebaby drinkt geen fles We zijn een beetje met een bekertje aan het oefenen, maar ik verwacht dat het nog wel even duurt voordat ze dat echt doorheeft, dus tot dan moet ze het met mijn borst doen. Kolven ben ik al lang mee gestopt, omdat ik het te frustrerend vond dat die moeizaam (want 's avonds) geproduceerde cc'tjes steevast door de gootsteen gingen.

Het is nu op mijn werkdagen 's ochtends wat pap, rond 12.30 uur de borst, 's middags wat pap, op warme dagen wat slokjes water uit een bekertje en als de andere kinderen eten krijgt ze ook een stukje brood of fruit, maar daar sabbelt ze alleen maar op, of ze gooit alles systematisch op de grond.

Dit is de verloskundigenpraktijk: http://www.verloskundigenpraktijkbijlmermeer.nl/

liora

liora

12-07-2011 om 06:50

Wat goed

Hoi Biene,

Wat goed dat die praktijk spullen doorgeeft. Lijkt me voor hun ook best een heel gedoe om dat te organiseren.

Jammer dat ik het niet wist, dan had ik destijds ook wat spullen kunnen brengen.

Liora

Massi Nissa

Massi Nissa

12-07-2011 om 21:48

Biene

Ach ja, natuurlijk. Had er niet bij stilgestaan dat kolven op die manier een vrij zinloze bezigheid wordt. Kan me helemaal voorstellen dat je geen zin hebt in het door de gootsteen spoelen van je melk. Hartelijk dank voor het webadres van die praktijk. Ik zal eens neuzen of ik ze nog ergens mee kan helpen. Ik heb sowieso nog behoorlijk wat jongenskleertjes. Een kennis van mij (van vroeger, ik heb haar al jaren niet gesproken) runde altijd een centrum voor uitgeprocedeerde moeders ergens in de Bijlmer. Zou wel willen weten of het nog bestaat. Googlen levert natuurlijk niets op, het is allemaal illegaal wat ze doet.
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

13-07-2011 om 06:53

Liora en massi

Liora, volgens mij treft ze de treurigste dingen aan als ze bij mensen thuis komt en is ze blij als ze iets aan die situatie kan doen, maar het is wel extra gedoe inderdaad.

Massi, iedere keer als ik weer spullen kwijt wil is het zo frustrerend dat ik wéét dat er in elk geval bij mijn werk in de buurt tig projecten moeten zijn die ik er blij mee kan maken, maar die ik niet weet te vinden! Overigens is het helpen van illegalen nog steeds niet illegaal hoor, al zou de PVV dat natuurlijk graag anders zien.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

13-07-2011 om 08:17

Uitlenen

Ik heb mijn kolf nog niet definitief verkocht omdat we er hier nog niet uit zijn of er ooit nog een baby bijkomt. Maar het geld heeft die kolf wel opgebracht, zelf veel gebruikt (2 keer fulltime kolven, resp. 6 en 8 maanden) en nu leen ik hem uit aan vriendinnen die hem kunnen gebruiken. De slangetjes / flesjes schaffen ze vaak zelf aan of hebben ze al.
Tegen de tijd dat al het babyspul weggaat dan zal ik ook gaan kijken of de kolf het nog doet en wat de bestemming wordt.

Lynn

Massi Nissa

Massi Nissa

14-07-2011 om 11:48

Biene

Klopt, het helpen zelf is niet illegaal, maar het is toch gevaarlijk om teveel ruchtbaarheid te geven aan die initiatieven. Tenslotte zit dat hele huis vol met vrouwen die illegale baantjes hebben, hun kinderen zitten op school zonder BSN etc.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.