Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Wat doen jullie als kind op de psz zit?

Gewoon nieuwsgierigheid, wat doen jullie allemaal als jullie kind op de psz zit?
Mijn zoontje is sinds vorige week naar de psz gegaan en ik moet nog zoooooo wennen dat hij daar nu is en niet hier. Het is niet zo zeer dat ik me verveel hoor, als hij op de psz zit (heb nog een zoontje van een maand oud) er is altijd genoeg te doen in huis. Maar wat doen andere moeders/vaders?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MLN

MLN

02-03-2009 om 14:00

Hahaha

Hey Thein! Kan me herinneren dat er een klein half jaartje geleden een draadje liep met zo'n vraag. En dat wij toen met zijn allen zaten te dromen over 'tijd voor jezelf'.....' Heerlijk een boek lezen ofzo. Lekker iets voor jezelf doen....
Realiteit: kind is weg en ik ga poetsen, dweilen, opruimen en alles waar ik verder niet of maar half aan toekom als hij wel thuis is. Ochtend of middag vliegt voorbij en tegen de tijd dat ik wil ga zitten met een krantje dan is het al weer tijd om naar psz te gaan....
Vind het niet echt erg hoor. Vind het wel lekker dat ik dan een beetje opschiet in huis. En de momentjes voor mezelf: ach, die pak ik wel op een andere manier.

thein

thein

02-03-2009 om 15:41 Topicstarter

Mln

Ik dacht al, toen ik dit schreef, dat er al eens een draadje over was geweest. Ik zelf ben dan ook druk aan de poets hoor en dan zie ik ineens hoe snel het gaat als mijn zoontje niet om me heen keutelt!
Maar ga je ook wel eens naar de markt of eventjes naar het winkelcentrum? Hier in het winkelcentrum is op woensdag altijd markt en het lijkt me wel lekker om daar heen te wandelen met de beeb (zonder een treuzelende peuter erbij!) Maar ik weet niet zo goed als ik dat durf, want stel je nou dat ze me ineens bellen dan ben ik er niet zo heel snel??

Ineens bellen

Thein, mijn kind zit al sinds zijn babytijd 4 dagen per week op een kdv, dus de 'ineens bellen' situatie hebben wij meermalen bij de hand gehad, als zoon ziek werd op de creche. De laatste keer heb ik moeten zeggen dat ik eraan kwam, maar echt niet eerder dan met drie kwartier bij ze kon zijn (moest op de fiets de hele stad nog door - en het OV gaat niet sneller). Er was niet echt een gillend noodgeval en dan komen ze die tijd heus wel door zou ik denken.

Als er wel sprake zou zijn van een gillend noodgeval neem je een taxi.

Maak je daar dus maar niet druk om, naar de markt kan best.

Groeten,

Temet

MLN

MLN

02-03-2009 om 19:03

Klein dorp

Ik woon in een klein dorp dus kan in no-time bij psz zijn als het nodig is. Hier is op dinsdagmorgen markt en na zijn psz-ochtend gaan we nog altijd even samen naar de markt en een broodje kopen. Vind het een beetje stom om twee keer naar de markt te gaan....
Durf het nog niet aan om lekker te gaan stadten. Grotere winkelstad hier in de buurt is twintig minuten met de auto, maar die stap heb ik nog niet durven zetten.....

Bij noodgevallen

Wij zijn destijds tussen ons beider werk in gaan wonen, KDV is in ons dorp. Als wij beiden werken zitten we dus allebei op afstand van het KDV (beide ongeveer een uur). Toch maak ik me daar echt nooit zorgen over. In de gevallen dat er iets is (ze wordt bv niet lekker, grieperig of zo) kan 1 van ons er in een uur zijn en in noodgevallen (dan denk ik aan iets medisch) ga ik er van uit dat men op het KDV zo doortastend is dat men (evt. na kort telefonisch overleg) direct naar de huisarts gaat of een ambulance belt.
Ik zou me daar maar geen zorgen over maken hoor. Je kan natuurlijk ook een antwoordapparaat gebruiken.

Vonda

thein

thein

03-03-2009 om 08:12 Topicstarter

Is ook zo

Jullie hebben gelijk, maar het is zo gek (lijkt mij) om zo ineens zonder hem ergens heen te gaan. Ik ben zo gewend dat hij met me meekeuteld.
En als er wat is dan woont m'n scnoonmoeder 2 min er vandaan en dat nummer hebben ze ook. Verder hebben we alleen mobiel nummer, dus we zijn altijd bereikbaar.
Maar het voelt nog zo onwennig.

Oh heerlijk

hoi,
ik heb drie kinderen altijd op kdv en psz gehad en ben maar 2 keer gebeld,dus daar zou ik me niet druk om maken. ik ga overal heen als de kids er niet zijn

ik heb een eigen internetwinkel en ik ben hoofdzakelijk bezig met pakjes inpakken als ik alleen ben,maar als ik neits te doen heb? idd even naar de winkels of naar een vriendin.
heerlijk....

geniet ervan!

Ilona

Ilona

03-03-2009 om 10:13

Onwennig

Een klein halfjaartje geleden, ging mijn dochter voor het eerst naar de PSZ...
In het begin vond ik het ook erg onwennig om zonder haar op stap te zijn. Ik miste mijn "aanhangsel". Inmiddels geniet ik regelmatig van een uurtje in de stad zonder de gup. Ik kijk op mijn gemak overal rond en hoef alleen op de tijd te letten. Vaak betrap ik mij erop dat ik zoek naar iets leuks voor mijn dochter: haarspeldjes, of nieuwe kleertjes. (denk je dat je een keertje zin hebt om alleen aan jezelf te denken, ben je nóg de hele tijd met je peuter bezig )
Verder is poetsen hier niet onbekend en laatst ben ik met mijn man op een terrasje gaan zitten, terwijl dochterlief bij de PSZ was. Even met zijn tweetjes.
Dochter heeft het erg naar haar zin en gaat met plezier. Ik hoop dat je zoon het ook leuk vind thein! Enneh, af en toe niks doen of dat boek lezen is écht geoorloofd hoor. Lekker in de tuin in het voorjaarszonnetje...
Groetjes, Ilona

mama van Linde

mama van Linde

03-03-2009 om 20:00

Leuk draadje!

Linde gaat volgende week voor het eerst naar de PSZ, ben zo benieuwd hoe het zal gaan! Ik ben dan zelf ruim 35 weken zwanger van nr 2. En aangezien we vlak bij de PSZ wonen denk ik dat ik in de tussentijd lekker met een boek op de bank ga nestelen

En straks als de baby er is lijkt het me ook wel fijn om die paar uurtjes exclusief tijd voor de baby te hebben. Maar goed, eerst maar eens zien of Linde het überhaupt wel leuk vindt....

thein

thein

04-03-2009 om 12:25 Topicstarter

Onwennig

is het nog steeds en zo goed gaat het nog niet op de psz. Hij heeft erg veel moeite om te wennen en ik moet hem dus steeds huilend weg brengen en ik ga daar dan zo naar weg, dat als ik thuis ben dat ik helemaal van slag ben en eigenlijk niet verder kom dan het huishouden en kijken op de klok om hem weer op te halen. Nou ja denk dat ik over een week of 2 wel durf om naar het winkelcentrum te lopen en het meer los te laten. Pff mijn kereltje moet mij niet alleen los laten, maar ik hem ook!

Ilona

Ilona

04-03-2009 om 12:42

Huilend wegbrengen

Dat scheelt natuurlijk wel. Vervelend voor jullie. Krijg je verder wel het idee dat hij het leuk vindt? Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat en dat hij binnenkort met plezier naar binnen zal rennen. Dat is dan voor jezelf ook fijner. Misschien kun je dan lekker genieten van die twee uurtje voor jezelf.
Succes! Ilona

thein

thein

04-03-2009 om 13:37 Topicstarter

Ilona

volgens mij vind hij het wel erg leuk. Ik kwam hem vanochtend ophalen en de juf vertelde dat hij nu maar heel eventjes gehuild had! dus das weer een overwinning, ben benieuwd hoe het dan maandag weer gaat want dan zitten er wel weer meer dagen tussen natuurljk. En de juf vertelde dat hij heel leuk mee had gedaan in de kring, dus het lijkt me dat hij het er wel leuk vind. Hij heeft alleen erg veel moeite met het afscheid nemen. Hij is dat ook niet gewend om ergens alleen te zijn zonder mij (ja hij is wel eens alleen bij anderen maar dan bij mensen die hij al zo goed kent)
Nou ja, blijft onwennig.

ayla

ayla

05-03-2009 om 11:23

Thein

toevallig was ik net de OO agenda eens door aan het bladeren (update computer duurde wat lang) en daar stond een tip voor kindjes die moeilijk afscheid kunnen nemen. Geef ze een draadje en zeg dat jullie door dit draadje met toverkracht aan elkaar verbonden zijn. Dus als hij je mist hoeft hij maar even het draadje aan te raken om 'contact ' met je te maken. Of zeggen ze geef ene fotootje mee van jezelf of van de liefste poes of hond van de wereld

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.