Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mayte*

Mayte*

01-10-2010 om 11:08

Wat dragen jullie nog niet lopende dreumessen voor schoeisel?

Mijn zoontje van 14 maanden loopt nog niet en heeft dus nog steeds slofjes aan. Maar die vind ik inmiddels te weinig warm voor buiten. Wat is handig om te kopen? Van die leren, bont gevoerde slofachtige-laarsjes? Blijven die een beetje zitten? Of toch maar een paar gewone, tweedehands laarsjes van marktplaats ofzo, puur voor de warmte? Hoe hebben jullie dit opgelost?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

02-10-2010 om 22:53

Geen voetenzak maar dekenzak

De dekenzak die ik gebruikte (afkomstig van de kinderwagen) zou ik niet omschrijven als "voetenzak", want als het flink koud was dan ritste ik kind er helemaal in, met armen en al, tot zijn kin. Hij werd dan een beetje een mummie, maar het loste meteen het handschoenenprobleem op (hij wilde of geen handschoenen aan of deed ze steeds uit).

Iedere dekenzak met openingen voor de riemen van de kinderwagen of maxicosi kun je daarvoor gebruiken denk ik. Ook sommige slaapzakken hebben die openingen: Combisleeper en Lotties http://shop.lotties.de/product_info.php/info/p270_Allround-sleeping-bag-Beige.html http://shop.lotties.de/product_info.php/info/p31_Allround-Schlafsack-Baumwolle-Seide.html die zijden/donzenzak vind ik super - maar bij dit soort zakken vind ik het zonde om ze voor de fiets te gebruiken...
Maar ik bedenk me nu wel dat zoiets niet in een fietsstoeltje past met een staak tussen de benen. Ik gebruikte die zak met de bakfiets in de maxicosi (baby) of op het bankje (peuter) met riemen. Ik vind een bakfiets sowieso veel handiger en veiliger voor het vevoeren van kinderen, en met een dak/tentje er op heeft je kind geen last van regen of wind, dat vind ik een groot voordeel.

Vic

Vic

02-10-2010 om 23:17

Slofsokken

Ik moest ineens denken aan jongste toen ze een baby was. Januari 2005, -20 graden, en ik had voor haar een knalroze skipakje gekocht. Daar verdween ze als pasgeborene helemaal in en haar armpjes en beentjes bleven ook echt niet in de mouwen en pijpen zitten. Heel erg schattig
Tot zover off-topic. Toen ze een dreumes was had ik voor buiten van die leren slofjes (zootjes o.i.d.), met daaronder dikke sokken. Ik heb ook wel eens een stapeltje dikke sokken met antislip op de kop getikt. Die bleven heel goed zitten, er is er nog nooit een verdwenen. Op de fiets (niet bij mij hoor, ik vind dat zielig zo in de winter) had ze een maillot onder haar broek en daaroverheen dan van die antislipslofsokken. Nooit koude voetjes.

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

03-10-2010 om 02:02

Wollen sokken en vilten inlegzolen

Hier staat een mooi assortiment wollen sokken met en zonder anti-slip, sloffen en zelfs warme inlegzolen van wolvilt:
http://shop.lotties.de/index.php/cat/c11_Leg-Foot-Shoes.html

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

03-10-2010 om 02:09

Schattig en warm

En dit ziet er wel heel schattig en warm uit:
http://shop.lotties.de/product_info.php/info/p379_Pinguin-Overall.html
een wol-met-katoenen "pinguin-overall" waar ook de voeten in lijken te gaan, t/m maat 74/80.

liora

liora

03-10-2010 om 08:19

Ja maar ja maar

We hebben het hier niet over baby's! Ik woon ook in Amsterdam-Zuid en vertrek rond 8 uur 's morgens. Ik fiets maar heel kort dat zal het verschil zijn maar ik zie hier sowieso geen overalls en zo.
Het ging toch om voeten? Extra paar sokken?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

vlinder72

vlinder72

03-10-2010 om 19:43

Inderdaad

Ons vierde kind is nu 1,5 jaar. Dus inmiddels genoeg ervaring met het vervoeren van kinderen in de winter. Wij hebben nog nooit een skipak, gevoerde laarsjes of iets dergelijks gebruikt om een van onze kleintjes op de fiets te vervoeren. Gewoon een winterjas, normale broek, sokjes en leren slofjes (meestal Boumy of Bobux). Vaak deed ik wel de sokjes over de broek heen zodat er geen randje been bloot was.

Ze hebben allevier nog alle teentjes dus het is toch al die jaren helemaal goed gegaan.

Zelf vond ik het altijd een veel grotere uitdaging om die handjes en oortjes warm te houden. Mijn kinderen hadden echt een hekel aan wanten of mutsen. Tot het moment dat ze door hadden waar die voor waren, trokken ze ze altijd af/uit. Ik hoop dat onze jongste dit jaar wel snapt dat wantjes fijn zijn.

Mayte*

Mayte*

03-10-2010 om 21:42

Jemig

Vandaag met 22 graden in een t-shirt aan de Zeeuwse zee gezeten met de kinderen. De koude voeten discussie was wel heel ver naar de achtergrond verdwenen in mijn hoofd, maar is hier nog vrolijk verder gegaan.

Ik heb A@pies laarsjes besteld en een skipak alvast voor de winter gekocht op MP (nee, niet voor 2,50).

Heel veel dank voor het meedenken allemaal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.